Ronin Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg har noen 80x80 vifter + et 9700Pro kort som jeg syns bråker litt for mye og jeg har hørt at det er mulig å 7 volt modde vifter. Men hvordan gjør jeg dette? 80x80 viftene bruker samme kontakt som hd'ene, finnes det noe jeg kan kjøpe å koble på som senker RPM? Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 søk etter 7 volt på forumet. du kan også sjekke microplex.no , jeg tror de selger noe som heter zalman fanmate. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Denne er enkel, grei og billig. Trenger du noe med mer litt "klasse", kjøper du denne Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Se på denne siden: www.overclockershideout.com/7voltmod.shtml I praksis går det ut på å koble jord (svart ledning) til 5V istedet. Jeg har prøvd det på et par PSU vifter, og det fungerer helt utmerket. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 for å få 7volt må du koble rød på vifte til gul på molex og sort på vifte til rød på molex (12V - 5V = 7V) fargekodene på viftene KAN variere litt men disse er de vanligste, du kan også ha en tredje ledning fra viften (gul) som brukes til å måle RPM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå