TRL Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Hei! Har et hjemmenettverk med flere PC i nett på en 100Mb switch. Har investert i en smc NAS boks med 4x500Mb disker i raid til å oppbevare bl.a. bilder i. Jeg tar mye bilder, i Raw for de som er hjent med det... Nå som sikkerheten er i varetatt har jeg begynt å flytte filer over til denne boksen. Den har da Gb nettverk, faktisk også med sin egen 4 porters switsh i. Likevel, når jeg overføre filer får jeg bare en hastighet på 2-3 MB/s som tilsvarer opp mot 20-25Mbps vil jeg tro. Dette er alt for tregt, og når jeg har mye data å flytte blir jo dette aldri ferdig. Noe som har gode tips til hva jeg kan gjøre? Trond Endret 25. oktober 2007 av TRL Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) 2-3MB/s = 16-24Mbps Tror du må lete etter en flaskehals. Hvordan er overføringshastigheten fra andre dataer? Hva slags kabel brukes? Prøvd andre kabler (Må være Minst Cat5E for å få gbit)? Hva er hastigheten på nettverkskortet i dataen det overføres fra? Endret 26. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
metropol Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Det kunne kanskje være en ide å laste ned og installere en nettverksmåler som måler hastigheten på pakkene fra start til mål. Mener at jeg har lest noe om dette i siste PC world hvordan dette kan gjøres, også hva programmet hette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå