Gå til innhold

rsync, filsystemer og øæå

ways

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei

noen andre som har problem med rsync mot linux/bsd? rsync tror at filer/mapper med nordiske tegn i navnet, og kopierer alt på nytt hver gang. noe man kan gjøre? har forsøkt -c (checksum).

edit: fant ut at skallet mitt er gammelt. prøver dette og sier om det hjelper:

http://www.rift.dk/news.php?item.7.6

nope. hjalp ikke. men ser at problemet går ikke på at den sender på nytt hver gang. det går på at den vil skrive æøå på sin egen måte. om jeg har kopiert noe fra osx er det greit. om det er laget på linux, kopieres det på nytt. noen forslag? er avhengig av backup til annen server..

Lenke til kommentar

om ingen har erfaring med rsync,

er det noen som bruker andre programmer for å sync'e mac mot linux? jeg er ikke ute etter en liste over sync'e-programmer, det finner jeg selv. men erfaringer med syncing av filer (med nordiske tegn) frem og tilbake fra linux.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
hei

noen andre som har problem med rsync mot linux/bsd? rsync tror at filer/mapper med nordiske tegn i navnet, og kopierer alt på nytt hver gang. noe man kan gjøre? har forsøkt -c (checksum).

edit: fant ut at skallet mitt er gammelt. prøver dette og sier om det hjelper:

http://www.rift.dk/news.php?item.7.6

Har du fått orden på det med norske bokstaver? Sliter med samme problemet selv, bruker rsync til backup program fra en Linux server og til en med Mac OS X 10.4. Men når eg driv å tester så funker det med æ og ø men ikke filnavn som inneholder å, blir snart gal.... Så hvis du har fått det til å funke så tar eg gjerne imot tips :) Kjører idag uten bruk av oppsjonen --delete og det går jo bra, men skulle gjerne brukt denne oppsjonen da det blir mye gammalt som er slettet på serveren som ligg igjen på backupen til evig tid.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har du fått orden på det med norske bokstaver? Sliter med samme problemet selv, bruker rsync til backup program fra en Linux server og til en med Mac OS X 10.4. Men når eg driv å tester så funker det med æ og ø men ikke filnavn som inneholder å, blir snart gal.... Så hvis du har fått det til å funke så tar eg gjerne imot tips :) Kjører idag uten bruk av oppsjonen --delete og det går jo bra, men skulle gjerne brukt denne oppsjonen da det blir mye gammalt som er slettet på serveren som ligg igjen på backupen til evig tid.

nei. jeg ga opp. har kopiert manuellt siden jeg kjøpte meg mac. det er ikke holdbart, så det blir nok til at jeg bytter ut mac'en etterhvert. det eneste jeg ikke forsøkte var ny versjon av rsync (som skulle kunne konvertere mellom filsystemer), så du kan jo prøve å gå den veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...