Fotoentusiasten Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har i dag bestilt meg en iMac med 24" skjerm! Hjemme pc ordning! Må si jeg er veldig spent på å begynne med Mac da dette er helt nytt for meg! Men gleder meg veldig! Er foto/video redigerings programmene som ligger som standard på Mac bra nok til redigering? Eller bør jeg gå til anskaffelse av noe mer avansert! I såfall ønsker jeg noen tips til hva jeg bør kjøpe! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Du kan jo starte med iPhoto og iMovie, og se om du liker de. Hvis du trenger noe kraftigere vil jeg anbefale enten Lightroom eller Aperture til bilder og Final Cut Express til video. Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Definitivt Lightroom eller Aperture for bilderedigering. Jeg har brukt begge to over lengre tid, men klarer ikke helt bestemme meg over hvilken jeg liker best. Du må nesten prøve en demo av begge to og bestemme deg derfra. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Prøv GIMP, gratis opensource program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå