dude80 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Er det mulig at jeg kan sette pc til å boote et klokkeslett jeg bestemmer hver dag? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Ja,men du må bruke et 3. partsprogram - som Vista shutdown timer (Google det) Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Du kan gjøre det selv ved å bruke Sheduler Task og et enkelt bat-script. Har selv gjort det og det fungerer fint. Men er vel enklere som pmarius nevner, om du ikke har erfaring med slikt. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Han skal jo boote maskinen til en bestemt tid. Hvordan skal han få Task Sheduler/bat-script til å kjøre når maskinen i utgangspunktet er avslått? Mulig det går an, men er bare nyskjerrig... Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Han skal jo boote maskinen til en bestemt tid. Hvordan skal han få Task Sheduler/bat-script til å kjøre når maskinen i utgangspunktet er avslått? Mulig det går an, men er bare nyskjerrig... Hva mener du med avslått? I overskriften står det faktisk "reboot", og det er vanskelig på avslått maskin ja. Endret 28. oktober 2007 av Aqualong Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Han skal jo boote maskinen til en bestemt tid. Hvordan skal han få Task Sheduler/bat-script til å kjøre når maskinen i utgangspunktet er avslått? Mulig det går an, men er bare nyskjerrig... Jeg leste emnetittelen... vet ikke om trådstarter har skrevet feil i enten tittelen eller posten.. Uansett kan du bruke task sheduler til å velge når et bat-script skal kjøre. Så bruker du shutdown /r til å restarte. Men om han mener boote, tror jeg det også finnes muligheten for det med task sheduler, men litt usikker. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Han skal jo boote maskinen til en bestemt tid. Hvordan skal han få Task Sheduler/bat-script til å kjøre når maskinen i utgangspunktet er avslått? Mulig det går an, men er bare nyskjerrig... Hva mener du med avslått? I overskriften står det faktisk "reboot", og det er vanskelig på avslått maskin ja. I overskriften ja... Men i teksten står det "boote maskinen" Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Automatisk reboot: Vista shutdown timer el. (som nevnt over) Automatisk booting: Ordnes i BIOS Endret 28. oktober 2007 av brannslange Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå