R-B Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Er det slik at Vista installasjonsdisken er unik, eller kan andre bruke min disk om de har egen produktnøkkel? mvh R-B Lenke til kommentar
emva Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 kommer ann på, hvis du har en pc i fra Dell så har du med 99% sikkerhet en som passer BARE for dell pc`er Lenke til kommentar
R-B Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har ikke dell pc. Den er skrudd sammen på en butikk i Oslo som heter Digital Impuls. Virker som Vista-CD-en er en sånn allrounder... Trur eg? Lenke til kommentar
emva Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 høres lovends ut, hvis du har en SLIK eller SÅNN cd, eller varianter av den som ser ut som om de kunne ha kommet i fra Microsoft, så er det mest sannsynlig en "allrounder" Lenke til kommentar
R-B Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Oki! Så da skal det altså fungere? Ikke noe sjangse for at min vista installasjon går bananas for et eller annet sikkerhetsgreier? Lenke til kommentar
emva Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 <spøk>d e d alltid kjangs for</spøk> Uten å vite det sikkert kan jeg ikke gi noe godt svar på det, men en ting som vil garantert gjøre det er om du installierer Virtual PC, det lager en virtuell maskin (en DIGER fil) på hardisken din. men siden du bare skal teste om det funker kan du hoppe over selve installiasjonen. Jeg er ganske sikker på at det vil fungere, slik som du har sagt det. vet du forresten om du har en Reail versjon eller en OEM (forklaring HER under punkt 6) Lenke til kommentar
R-B Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Greia er at en kompis har en produktnøkkel som han har fått med jobben, men han har ikke installasjonsdiskett. Han lurte på om han kunne låne min. Er ikke sikker på om jeg har OEM eller Retail versjon av Home Premium, men tror den kosta litt over tusenlappen... Takk for at du hjelper forresten Lenke til kommentar
emva Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Med diskett kan det fort ta noen dager før man er ferdig med å instaliere Vista hmm, jeg tror du har en OEM versjon, men det skulle ikke ha noe særlig å si hvis denne kompisen din har sin egen nøkkel i fra jobben... ikke noe å takke for, jeg bare sløser vekk litt dødtid mens jeg venter på å legge meg:) Lenke til kommentar
R-B Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Hi-hi... diskett... jaja. DISKEN min er sikkert OEM ja. Men da ser det ikke ut til å være noe i veien for at han prøver. Takker og bukker for hjelpen Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Så lenge det ikke står noe "custom" på Vista-DVD-en (f.eks. en recovery-plate fra Dell), så er alle Vista-DVD-er like. Det er produktnøkkelen som bestemmer hvilken versjon du installerer (Home, Ultimate, osv) og om det er OEM, oppgradering eller fullversjon. Selv kjøpte jeg Home Premium norsk 32-bit OEM ved lansering, men har brukt denne til flere installasjoner av Ultimate (hvis man ikke skriver inn noen nøkkel i starten av installasjonen, kan man velge hvilken versjon man vil installere). Håper dette var forståelig Ray Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Er det slik at Vista installasjonsdisken er unik, eller kan andre bruke min disk om de har egen produktnøkkel? mvh R-B Jeg har akkurat installert en bærbar HP med Vista Business ved å bruke en OEM Vista Ultimate 64bit plate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå