Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Er dette Norges mest ubrukelige forsikring (fra re:member)

plankeby

Anbefalte innlegg

Jeg er blant mange som har mottatt reklame i en ganske nøytral konvolutt fra kredittkortselskapet re:member.

Kortet tilbyr ulike forsikringer og en virket interessant for meg, med en grunn til å kanskje satse på kortet: Kjøps- og prisgaranti.

Teksten i reklamefolder skryter veldig av denne garantien. På nett står det noe kortere: "Kjøpsforsikring gjelder i 30 dager fra det tidspunkt varen er kjøpt og betalt 100 % med kortet. Varen må dessuten koste over 1.000 kr.

Prisgarantien gjelder dersom du har kjøpt en vare i Norge og finner samme vare billigere i en annen butikk. Da får du erstattet mellomlegget - opp til 7.500 kr. Prisdifferansen må være minimum 400 kr.

Alt du trenger å gjøre er å vise kvittering og dokumentasjon på at varen finnes billigere et annet sted."

Dette høres jo bra ut ikke sant :new_woot: ?

- Men det er inntil man leser avtalevilkårene. Forsikringen på 30 dager fra kjøpet dekker IKKE:

Kjøp utenfor Norge eller i Tax-free (den syntes jeg er grei)

Prisdifferanse funnet på samme sted (altså ugyldig dersom varen kommer på tilbud i samme butikk)

Varer kjøpt på postordre eller via internett

Prisdifferanse i forbindelse med salg av begrenset antall varer

Prisdifferanse via spesialtilbud, salg eller opphørssalg

Med andre ord når i all verden skal prisgarantiforsikringen gjelde da.

Når man finner varen billigere (altså over 400 kr) i en annen vanlig fysisk butikk så er det vanligvis et tilbud, salg, begrenset antall varer eller et spesialtilbud.... :whistle:

Nei, dette er jo for dumt til å være sant. Det må jo være ekstremt få tilfeller noen som helst kan klare å få igjennom noe på denne prisgarantiforsikringen.

Så med dette gadd jeg ikke sjekke mer om andre ting med kortet......

Forsikringen gjelder kun et begrenset antall varegrupper.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så er det jo hva som er definert som tilbud da....

F.eks. Elkjøp i min by har de fleste varer mye dyrere i desember måned. Når jeg spurte en ansatt om dette var svaret at dem ikke hadde hevet prisen, men at det var et gjenerelt tilbud på alle varene i butikken januar til november.

Lenke til kommentar
Så er det jo hva som er definert som tilbud da....

F.eks. Elkjøp i min by har de fleste varer mye dyrere i desember måned. Når jeg spurte en ansatt om dette var svaret at dem ikke hadde hevet prisen, men at det var et gjenerelt tilbud på alle varene i butikken januar til november.

Det er bare slikt dem sier for å virke snille. Eventuelt så har jo Elkjøp i din by "dobbel-tilbud" når det kommer fra sentralt hold hva diverse varer skal prises med.

Når det gjelder den prisforsikringen så er den jo litt smart. Hvor surt er det ikke hvis du faktisk blir "lurt", og ender opp med en vare som er 700,- kr dyrere enn hva den er på andre butikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...