Wotan Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Hei. Tenkte at jeg skulle bytte ut et par av mine M$ servere som står hjemme. Det som skal byttes er en brannmur og en epost/ftp/web server. Lurer nå på hva som trengs av Linux progs for å ordne dette. Har søkt litt på forumet og fått intrykk av følgende : Brannmur blir RedHat med Smothwall og 3(?) nettkort i maskina. Epost/ftp/web blir Clarkconnect. Om dere vet om noe lettere eller mere fornuftig så si ifra. Lurer også på muligheten for fjern-admin av disse. Progs som kan anbefales? Også doc. til disse, regner med at hjemmesidene er stedet å lete, men er det lett forståelig? PS. skal være i nett med en Win2k DC. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 hmmm, anbefaler clarkconnect til begge deler.... en liten ting bare; smoothwall er en egen liten distro, mens Clarkconnect er en distro, basert på RedHat 7.3.... Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 Takker. Laster ned CC nå. Har jeg noe å gjøre i kveld. Kikka litt på faq'en og det virka greit men maser vel mere etterhvert alikevel. Men en ting! Kan jeg åpne tar.gz filer i vindauge? Lenke til kommentar
power Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Takker. Laster ned CC nå. Har jeg noe å gjøre i kveld. Kikka litt på faq'en og det virka greit men maser vel mere etterhvert alikevel.Men en ting! Kan jeg åpne tar.gz filer i vindauge? Hvis det er pakke ut tar.gz filer du mener, bruker du: tar xvfz filnavn.tar.bz Lenke til kommentar
muffe Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Til fjernstyring av serveren kan du bruke Real VNC, det er konge... Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Kjører selv ClarkConnect server og MS Windows arbeidsstasjon. Anbefaler disse programmene for å fjernstyre serveren. 1. Putty: SSH, Telnet og RLogin klient. Logg inn på serveren og kjør kommandoer. 2. WinSCP: SCP (Secure CoPy) klient. Overfør filer fra og til serveren. Disse 2 klarer jeg meg ikke uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå