Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Reklamasjon på rust Peugeot

Anbefalte innlegg

Vi oppdaget tidligere i sommer rustbobler i lakken på vår peugeot 307. Dette ble da vist til peugeot som da etter 2 måneder fikk den inn i 5 dager for å rettes på.

Når vi da henter bilen igjen, så er det en del feil. Løse klips på innsiden til plasten, klarlakk render på insiden, og det merklige problemet, to ca 4mm hull på høyreside nederst på luka. Den ene med en støre skrape før hullet. Dette er bare lakka. Peugeot sier bakluka er helt ny, men jeg har min tvil (ser som glipp med sveisen).

Kommer tilbake, og de søker på nytt. Ringer i dag og sier at de da kun vil reparere denne luka igjen.

Kan de kreve det? Er andre luka som det er feil på nå..... dessuten har vi hatt feil med vann i den elektroniske låsen bak før, + deffekt bremselys topp (knekte fester). Bilen er 3 år nå, men dette ble reklamert på før den var det.

Jeg mener at at når vi har levert bilen for å fikse et problem (uten denne bilen i 5 dager, leiebil må en evnt koste sjøl), så synes jeg det er litt drøyt å kreve oss å levere den på nytt til fiksing av hull og relakkering innvendig og ikke ha den bilen i 5 dager til. Bakluka hadde ikke noen av disse feilene før vi leverte inn. Den hadde rustbobler ved området rundt håndtaket.

Jeg mener at de burde skaffe en helt ny luke komplett og bare bytte den ved neste service. Det var det jeg sa var mest aktuelt når jeg reklamerte på første reklamasjonen.

Hva mener dere jeg skal si til Bertel og Steen?

PS! Må bare få det ut! VERKSTEDER OG AMATØR AMABØER

Endret av sesteen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bilen ble 3 år i August.

Rusta ble oppdaget under polering i juni/juli. Akkaurat det var ikke noe problem å få fiksa, men arbeidet er ikke godt nok utført p åreperasjon. Vi har fått et par andre "feil" istedet.

Skjønner godt at du er frustrert. Er jo utrolig dårlig service om de ikke engang kan ordne en lånebil for deg mens din bil er inne. Jeg hadde i alle fall krevd det om du nå må levere bilen inn på nytt på grunn av dårlig utført arbeid fra deres side.

Men det er vel forsåvidt rimelig at de får en sjangs til å reparere bakluka. Det er vel det samme for deg om de reparerer eller bytter, så lenge luka blir i den stand den skal være til slutt?

Lenke til kommentar

Etter kjøpsloven har man krav på leiebil etter en uke. Nå er dette en feil etter arbid, så skal jeg la de fikse det så er det i alle fall leiebil et krav.

Men uansett unødvendig mye stress. En gang var nok. Derfor vil jeg ha en helt ny klar som kan byttes samme med neste service om 5000km. Da blir det minst mulig heft hos oss. Nå må vi levere den en gang til og så hente den igjen om noen dager.

Jeg skal ringe de i morra, for jeg sa jeg ikke godtok dette uten videre.

Nei, å slipe og lakke denne luka om synes jeg er tull. Bilen har jo såkalt nybilgaranti, noe som burde være nytt og ikke lapping. Jeg vet hvordan det blir. Har fått noen skader av andre oppgjennom årene, og de omlakkeringene blir ALDRI like holdbare som original lakk. Selv om original lakk er flere år.

Jeg trodde Bertel og Steen var et mer seriøst foretak, men de er like alle sammen. Er dette kvalitetsarbeid så er en amatør overkvalifisert. Selv lakkingen min i garasjen er bedre utført med en billig lakksprøyte. At de ikke har sett de hullene på 5 dager skal de få meg til å tro. De ble oppdaga 5 min da bilen kom hjem i garasjen.

Nybil garanti bør vel bety at bilen skal være som ny, og ikke pussa ned, svisa her og der osv.

Like før jeg tar verktøykassa og demonterer ny luke fra en utstillingsbil. Den gamle skal de få igjen senere.

Det værste er at denne bilen skal ha galvaniserte plater og.....

Endret av sesteen
Lenke til kommentar

Ja leit med bilen din, men du er jo nesten heldig i forhold til meg, som da faktisk eier en mercedes... og de har jo fått et rykte for å ruste ikke bare litt heller. men jeg måtte virkelig krangle for at de i hele tatt skulle utbedre bilen min, dette var en 2001 modell i 2006. altså 5 år gammel bil... og den jobben som ble gjort ligner ingen ting, og rusta vendte tilbake, samt at jeg fikk heller ikke noen lånebil selv om min sto på verkstedet i 3 uker. JIPPI skikkelig fornøyd med mercedes ja, dessverre har også rusten vendte tilbake.

Så føler med deg.

Heldig vis har Bertel Og Steen klart å samle al dritten på et sted. (mercedes, peugeot og ssang young) Min oppfattning da, jeg ikke kan si at jeg har god erfaring med peugeot heller...

Lenke til kommentar

Nå leverer disse jobben til et karrosseri verksted for lakking osv, men det er jo de som har hovedansvaret mot kunden, og burde kreve at jobben ble utført skikkelig.

I morgen skal jeg ringe de, og kreve det jeg mener jeg har krav på. Jeg klaget på rust, finner meg ikke i to andre nye feil. De får finne seg i de ekstra kostnadene når de leverer slett jobb.

Har en følelse i dag, at med hensyn til rust, blir bilene bare dårligere og dårligere :no: Think har i alle fall en fordel her. Gjennomfarget ABS plast :-)

Lenke til kommentar

Da var jeg å prøvde å få noe mer, men levere bilen i 5 dager til, det er alt som de tilbyr. Leiebil skulle de skaffe denne gangen da. Fantastisk. Er jo de som ikke ikke utførte jobben riktig.

Ble prøvd avspist med garantibetingelser, kjøpsloven gjelder visst ikke her heller. Stadig vekk noen som prøver å avfeie folk med regler i garantien. Kjøpsloven er ufravikelig kjære Bertel og Steen!!

Bilen er god å kjøre, og ikke noe galt med den sånn sett. Men servicen man får, har gjort at dette var første og siste Peugeot. Alle biler kan få en feil osv, men da burde de være ydmyke og rydde opp og utføre skikkelig arbeid.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Etter at bilen ble fikset ferdig i november, så har det snart gått et halvt år.

I dag så jeg det har begynt å komme bobler på de samme stedene igjen.

Et eller annet må være fatalt galt laget med den bakluka siden det ruster så fort.

Da er det en ny runde med Bertel og Steen. Hurra! 3 Gangen den skal inn for rust på bakluka.

Hva har jeg egentlig krav på? Normal vare hadde vært hevingsgrunnlag, men bil kommer det med urimelige kostnader inn osv.

Forbanna lei hele bakluka nå. At det skal være så vanskelig å få en halv kvadrat med blekk til å holde litt......

Jeg advarer herved alle andre som har planer om en Peugeot 307!

Lenke til kommentar

Jeg er på min andre 307 nå, men jeg har ikke sett noe antydning til rust på noen av de, så du er nok bare en av de uheldige, vil jeg tro. Men, det spiller jo ikke noe rolle, Bertel O.Steen skal selvfølgelig ta sitt ansvar som forhandler og fikse dette en gang for alle! Hvilket verksted er det du har levert inn bilen til?

Lenke til kommentar

Jeg har sett litt nøyere på det i dag. Det virker som det lange alu håndtaket bak som gjør at det blir hull, og dermed ruster. Det ligger rett og slett rett inn på lakken, så da skal det ikke mye til. Litt uforsiktig montering kan være nok. Virker ikke som det er noe beskyttelse av noe slag i mellom heller.

Det er ikke rust som du ser, men du ser bobling i lakken.

Denne er levert til Bertel og Steen i Lier. Men de lakkerer nok ikke selv, leverer til Drammen Karosseri om jeg ikke tar feil.

Uansett, det hjelper ikke å levere den inn igjen om det ikke gjøres noe mer mellom håndtaket og lakken. Boblene sitt midtpunkt er akkurat på kanten til håndtaket. Det er rett og slett for dårlig laget. Så skal dette rettes på nytt, så må det også lages til noe gummi eller noe tilsvarende å ha mellom.

Hele bakluka er en feilkonstruksjon. Klaga på bremselyset, da den bare datt ut pga elendig plast i fester. Dørbryter deffekt pga vann, så luka kunne ikke åpnes. En gang for rust, så pga. ny luke ble levert med hull. Nå rust igjen.

Nesten 3 uker har den vært på verksted for reperasjoner på bakluka. Helt latterlig.

En annen, men ikke fult så viktig er hengerfeste. Det hadde nå ikke en flekk med lakk igjen. Det har jeg slipt helt reint og lakka svart igjen sjøl med skikkelig lakk. Det er også original peugeot feste montert ved kjøp. Snakker om kvalitet....

Egentlig litt motløs til å begynne på den igjen nå. Jeg nekter å tro jeg er den eneste som kan ha sliti med dette når man ser på konstruksjonen. Jeg kommer ikke til å levere den bilen lengre enn det tar å demontere og sette på en komplett ny bakluke nå. Lager dem det får dårlig så skal det ikke gå utover kjøper.

Lenke til kommentar

Jeg vet om værre bilmodeller fra tyskland.

Bilen er pen, svært god å kjøre med en bra Diesel motor. Ingen Alvorlige feil har oppstått, men sånne feil og småtull som det her kjedelig.

Men det spørs nok om det ikke skjer det du sier. Men bil er dyrt her i landet. Dessuten synes jeg kvaliteten på nye biler blir dårligere og dårligere. Alt er simpel plast og ubeskytta metall, med toppen lakka med vannmaling de bruker i barnehagen. Virker som det er 5 år som er beregnet levetid. Det funker ikke med nybilprisene vi har, men muligens i land der de koster mer normalt uten 2X er lagt til staten.

Lenke til kommentar

Det var utrolig dårlig service. Vet ikke hvordan det er med garanti på din bil ang rust. Men oppdaget som deg også rust på min Golf V (bilen er over 4 år gammel nå) og oppdaget litt rust på den ene siden ved pasasjer døren. Møller ordnet dette og fikk leiebil helt gratis i 3 dager da det var en garantisak. Mener det er hos deg også. Jobben ble perfekt utført. Kan ikke se forskjell mellom gammel og ny lakk.

Lenke til kommentar

Om du har mulighet så hadde jeg forsøkt å levere den inn til en av Bertelene som har egen lakkeringsavdeling, f.eks Bertel O. Steen Rud eller BOS Bilskadesenter, jeg vet av erfaring at det er flinke folk der, Lier har jeg aldri brukt.

Lenke til kommentar
Det var utrolig dårlig service. Vet ikke hvordan det er med garanti på din bil ang rust. Men oppdaget som deg også rust på min Golf V (bilen er over 4 år gammel nå) og oppdaget litt rust på den ene siden ved pasasjer døren. Møller ordnet dette og fikk leiebil helt gratis i 3 dager da det var en garantisak. Mener det er hos deg også. Jobben ble perfekt utført. Kan ikke se forskjell mellom gammel og ny lakk.

Garanti eller ei, så er det reklamasjonsgrunnlag etter norsk lov.

Skal ditt i morgen å se hva som skjer. Det er nok ikke relakkeringen det er noe galt med, men hvordan det aluhåndtaket på håndtaket "skjærer" nedi lakken. Endres ikke noe der er det meningsløst å levere på nytt. Da evnt for å selge den igjen.

Lenke til kommentar

Det skal være mulig å sette tape mellom håndtaket og bakluka, litt pussig om de ikke har gjort det, de driver jo ganske stort og det er en ganske vanlig greie å legge mellom tape på håndtak etc. for å hindre "gnisseskader".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...