Gå til innhold

Jobb ved siden av skolen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

nå kjenner jo ikke jeg deg eller vet hvor du bor, men er ingen umulighet å få jobb men å hjelpe/gjøre idiot arbeid for en passe stor bonde eller skogeier, som vanligvis er godt betalt.

selv begynte jeg som telefonselger i august i fjor, noen uker etter at jeg fylte 16.

(tro meg, jeg er ikke en telefonselger type, ikke mange som kunne sett meg som telefonselger) etter et år med 3 fem timers skift i uka, uten gode resultater, tjente jeg over 70 000 kr på et år.

og i den bransjen er arbeidskraft veldig etterlengta, så her får vi 1000 kr i bonus om vi verver en som klarer å jobbe der i en måned. og selv om den opprinnelige regelen i firmaet jeg jobber i er minimum 18 år, starte jeg sammen med en som da var 15.

Lenke til kommentar
høres greit ut men noen sa at det ikke var noe og satse på som telefon selger... 70 000 i året høres rimelig bra ut :) 5 timer i uke er ikke mye heller

Han sa tre femtimersskift noe som vil tilsammen 15 timer i uka ;) . Hvis man har 70 000 i året vil man da tjene ca 90 kroner timen som er nesten det samme som jeg tjener på Rema 1000 (er 15 år og tjener 88,49 kroner timen).

Lenke til kommentar

Med mindre man har talent i det, ville jeg holdt meg unna telefonsalg. Mange selskaper som ringer hjem til folk som allerede har annonsert andre steder, og prøver å overtale dem. man må i hvertfall regne med at folk ber deg dra til helvete eller truer med å vri om nakken på deg. det vil skje før eller siden.

McDonalds, hjelp i dagligvarebutikker og diverse er safe valg. pass på å få en skikkelig kontrakt.

Lenke til kommentar

Jeg er 16 og jobber på ett dykkersenter.

Beste jobben jeg kunne hatt :) Jobba før som reklame distrubuktør hos norpost,

dårligste jobben sier mange og jeg er enig.

Se rundt i nær området ditt etter små firmaer hvor du kanskje intriserer deg i hva de gjør og spør der :)

Lenke til kommentar
Med mindre man har talent i det, ville jeg holdt meg unna telefonsalg. Mange selskaper som ringer hjem til folk som allerede har annonsert andre steder, og prøver å overtale dem. man må i hvertfall regne med at folk ber deg dra til helvete eller truer med å vri om nakken på deg. det vil skje før eller siden.

Alle ubehagelighetene er nettopp grunnen til at det gir veldig fin erfaring å ta med seg videre ;)

Uansett om det bare er over tlf må en virkelig lære seg å lese folk og takle utrolig mange forskjellige(og til tider svært ubehagelige) situasjoner.

Lenke til kommentar
Alle ubehagelighetene er nettopp grunnen til at det gir veldig fin erfaring å ta med seg videre ;)

Uansett om det bare er over tlf må en virkelig lære seg å lese folk og takle utrolig mange forskjellige(og til tider svært ubehagelige) situasjoner.

Kan være en fin trening i å kommunisere med folk, men utenom det så gir det deg ikke så veldig mye.

Har selv jobbet med noe lignende, og kan si at 9 av 10 personer gir seg etter kort tid.

Såklart, hvis man er et naturtalent kan man fort komme opp i en ganske behagelig timelønn,

Mange firmer kjører også en ganske agressiv salgstaktikk der de ringer hjem til folk som har annonsert andre steder og prøver å overbevise dem om at akkurat de er det rette valget.

De som reklamerer med "150kr timen fra dag 1" overdriver grovt, og man bør se an hvor seriøse salgsmetodene dems er.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
selv begynte jeg som telefonselger i august i fjor, noen uker etter at jeg fylte 16.

(tro meg, jeg er ikke en telefonselger type, ikke mange som kunne sett meg som telefonselger) etter et år med 3 fem timers skift i uka, uten gode resultater, tjente jeg over 70 000 kr på et år.

En venn av meg jobber som telefonselger. Der han får 20% av det han selger. Første dagen så tjente han 280kr i timen. Han har aldri tjent under 80kr i timen. Jeg tror det kommer ann på hvordan selger du er. Lettere å ringe og spørre etter penger til fattige barn enn å selge støvsugere.

Lenke til kommentar
Vel, det er jo ingen som likar telefonselgarar, så på den måten er det vel ikkje noko å satse på...?

nå er jo nær sagt alt gøy om man lykkes, og det aller meste kjedelig om man ikke får det til.

vil si det stemmer ganske godt det en over meg skrev med at 9/10 slutter veldig fort, om du er en av de som klarer seg, takler kjedsomheten eller trives, så blir du fort godt betalt, om det er virkelig ikke mye man gjør, veldig tamm jobb. hjelper å starte med noen du kjenner selvsakt. kan i alle fall ikke forestille meg at du taper noe på å prøve.

det med trusler er jo sant, veldig sjelden men det skjer, men det er mer gøy en skremmende syntes jeg i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...