Submoose Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg trenger hjelp til å finne denne pakken: linux-restricted-modules-2.6.22.10-custom Har fulgt instruksjonene på denne siden for å installere X-fi driverne, men nå trenger jeg denne filen for å få innstallert "Propreitære drivere". Noen som vet hvor den er? Lenke til kommentar
ways Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg trenger hjelp til å finne denne pakken: linux-restricted-modules-2.6.22.10-customHar fulgt instruksjonene på denne siden for å installere X-fi driverne, men nå trenger jeg denne filen for å få innstallert "Propreitære drivere". Noen som vet hvor den er? i følge guiden ligger den her: There are now 2 .deb-packages in /usr/src du kan også søke etter den. enten via terminalen: find / -name="navn" (eller no sånt) eller søke via nautilus (filutforskeren) Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Er ny versjon av den nå da. Prøv å gå i terminal og skriv sudo apt-get install linux-restricted-modules-2.6.22-14-generic Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Det er der problemet ligger. Drivern fungerer ikke med nyere Kernel enn 2.6.22.10. Derfor trenger jeg den pakken. Fant den ikke i Nautilus og Terminal. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 $ apt-cache showsrc linux-restricted-modules-2.6.22-14-generic | grep Section Section: restricted/misc Dette viser at pakken ligger i pakkekilden restricted som du kan legge til via: System->Administration->Software Sources Når du har markert denne her, kan du installere linux-restricted-modules-2.6.22-14-generic slik: sudo aptitude update && sudo aptitude install linux-restricted-modules-2.6.22-14-generic Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Takk, men det er er ikke den versjonen jeg trenger. Jeg trenger linux-restricted-modules-2.6.22-10 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Du finner den kanskje på Ubuntu-CDen din hvis du har flaks. Edit: Du trenger også samme versjon av kernel og moduler. Endret 27. oktober 2007 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Du må nok bygge din egen linux-restricted-modules. Du finner hvordan litt nede på denne siden: https://wiki.ubuntu.com/KernelCustomBuild Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Ser også at det står på Creatives sider at X-Fi-driverene ikke vil fungere med GCC 4.x. Mener at Ubuntu 7.10 bruker 4.1, men er ikke 100% sikker. Kort sagt; håpløst av Creative. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå