umy Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 jeg har lagt inn .net 2.0 og 3.0 hvor klassene "ConnectionStringSettings" og "ConfigurationManager" skal være med. (sjekket oversikten på m$ sine sider.) de skal ligge under System.Configuration men når jeg prøver å bruke de i visual studio 05, så finnes de ikke -------- Error 13 The type or namespace name 'ConnectionStringSettings' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) E:\****\Connect.cs 69 17 HotelReservasjon ------- jeg har lagt til "using System.Configuration" på begynnelsen av fila. Det står på sidene deres at klassen er ny i .net 2.0 men jeg har lagt inn både 2.0 og 3.0 (prøvd uten 3.0 også) .net 1.1 lå inne fra før, har dette noe å si? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) SqlConnection conn = new SqlConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings["Kjappsms"].ConnectionString); ..så sant det er en tagg i web.config under <configuration> som heter <connectionStrings> edit: For å ta et kjapt utdrag av web.configen min: <configuration> <appSettings/> <connectionStrings> <add name="Kjappsms" connectionString="Data Source=localhost;Initial Catalog=myDB;Persist Security Info=True;User ID=myUserName;Password=myPass" providerName="System.Data.SqlClient"/> </connectionStrings> ... Endret 25. oktober 2007 av Manfred Lenke til kommentar
umy Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 løste det ved å legge til en referanse til System.config i references-mappa. men takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå