CAT-scan Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Jeg er på utkikk etter en bærbar som skal brukes til utelukkende to ting: Opptak av lyd og skriving (tekstbehandling). Det jeg trenger er en PC som er så liten som mulig, har så lite dilldall som mulig installert (noe av det jeg virkelig hater er alt fjaset som følger med i ferdiginstallert programvare på en bærbar, godt mulig jeg ender opp med å installere Linux på den, så om den er fullstendig kompatibel med f.eks. Ubuntu, så hadde det vært fint), er så nære lydløs som mulig (helst fullstendig lydløs, siden jeg skal bruke den til å ta opp lyd med). Jeg er litt usikker på hvor mye maskinkraft jeg trenger da det gjelder opptak, men jeg vil tippe at alle nye bærbare fint klarer å takle Audacity og Cubase, så egentlig er ikke maskinkraft det helt store temaet. Jeg kmmer antageligvis til å bearbeide ting på den stasjonære uansett. Så lenge den er tyst og ikke har helt ræv ytelse, så er det fint. Det er mulig jeg kommer til å ta den med på forelesninger og lignende også, så det kan godt hende jeg f.eks. er på utkikk etter en ultraportabel. Jeg vet virkelig ikke, er ikke inne i den bærbare verdenen i det hele tatt, har aldri hatt behovet. Hvis noen foreslår Mac, så ja, jeg er klar over at det er en mulighet, men om det finnes et litt billigere alternativ, så er jeg takknemlig for det. Det vil si, ti tusen er et par tusenlapper over det jeg helst vil bruke, men om det er nødvendig, så kan jeg kanskje strekke meg til ti. Ellers så har jeg ingenting i mot å kjøpe meg en Mac slik prinsipielt sett, skal klare å omstille meg greit. Noen som har gode forslag til hvilken PC jeg bør kjøpe meg? Endret 25. oktober 2007 av CAT-scan Lenke til kommentar
WolfHeart666 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hei, jeg skal selge min bærbare som er et par måneder gammel, den har maskinkraft i bøtter og spann, tenkte å ta 9500 for den, men kan sikkert slakke bittelitt av på den prisen. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=11567001 Der står vel det meste av spesifikasjoner på den. det er en 17" men den er lett å ta med seg og fungerer knall til det aller meste. Om du er interessert eller bare lurer på noe så send meg en mail eller ring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå