a-beck Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Ønsker å få eksternt skrivebord til å fungere mellom min bærbare pc ( Vista home premium) og min stasjonære pc ( XP professional). Har huket av på at maskinen tillater andre å koble til på begge pcene. De er i samme arbeidsgruppe, med navn pc1 og pc2. Har routet port 3389 i routeren mot den stasjonære PC-en. Wlan Åpner eksternt skrivebord i vista - skriver inn adressen - Brukernavn\passord. Fungerer ikke - får feilmelding Lan Prøvd med både å skrive "pc1" og "ipadressen" i koble til , men får fremdeles ikke kontakt. noe tips ? Lenke til kommentar
Kanstad Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Ønsker å få eksternt skrivebord til å fungere mellom min bærbare pc ( Vista home premium) og min stasjonære pc ( XP professional). Har huket av på at maskinen tillater andre å koble til på begge pcene. De er i samme arbeidsgruppe, med navn pc1 og pc2. Har routet port 3389 i routeren mot den stasjonære PC-en. Wlan Åpner eksternt skrivebord i vista - skriver inn adressen - Brukernavn\passord. Fungerer ikke - får feilmelding Lan Prøvd med både å skrive "pc1" og "ipadressen" i koble til , men får fremdeles ikke kontakt. noe tips ? Som bruker navn, har du prøvd å skrive på formatet maskinnavn\brukernavn der maskinnavn er navnet på maskinen du logger deg på. F.eks. pc1\admin dersom du skal logge deg på pc1 fra pc2. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Sjekk at brannmuren i XP står åpen for Eksternt skrivebord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå