Gå til innhold

Min erfaring med WoW


Anbefalte innlegg

Mine tanker om dataspillet

World of Warcraft

 

Det hele begynte på barneskolen rundt slutten av 6. klasse og begynnelsen av 7. klasse(2005).

Da hadde en venn av meg(Sebastian Borg) begynt å spille ett spill han kalte for WoW, det skulle visst være akkurat som RuneScape bare 10 ganger bedre.

Det store sjokket kom da han fortalte at man måtte betale 100 kr i måneden for å spille dette, de fleste av oss kunne ikke skjønne at ett spill kostet penger i måneden, vi som bare hadde spilt RuneScape som var gratis.

Det eneste RuneScape kostet var 40 kroner i måneden og det var bare hvis du ville være member(noe man ikke trengte med mindre man ville ha de sykeste våpnene, rustningene etc), jeg husker bare to som var det(Jostein og Henrik.F.Høllen).

Meg og bestekompisen min startet i høsten 2005 opp PAWoW(People Against World of Warcraft) vi fikk mange medlemmer og lagde en nettside etc.

Vårt hovedargument var at hvorfor skulle man gidde og betale 100 kr i måneden for litt moro? Dette syntes vi var helt idiotisk.

I februar 2006 startet jeg selv med WoW, flere syntes dette var rart iogmed at jeg var en av grunnleggerne av PAWoW, men jeg sa til mitt forsvar at jeg først skulle prøve det og se om det var verdt pengene og om det var morsomt. Og det var det, gjett om!

Jeg husker da jeg installerte det på PC-en og klikket meg inn, jeg lagde min første character på realmen Talnivar, en undead warlock (etter tips fra en venn som het Magnus som også hadde begynt å spille WoW)

Jeg kom på ett rart navn som lød som dette:

”Rakhzhô” eller noe i den duren, jeg fikk denne karakteren opp i level 9 før jeg skjønte at jeg var på feil realm, jeg hadde valget mellom Al’Akir som Alliance eller Stormscale som Horde, jeg satset på Stormscale, fordi jeg kunne mer om Horde questene etc.

Jeg lage enda en undead warlock, denne kalte jeg Rachol(først Rachôl, men jeg kontaktet GM og fikk endret ô til o pga. at folk hadde vanskeligheter med å invite meg til grupper) jeg hadde det mye moro med å levle opp, jeg husker at Magnus og brødrene hans og deres venner stilte opp for meg og hjalp meg gjennom vanskelige instancer.

Jeg husker jeg var med i en guild som het noe sånt som Elite Forces of Norway eller noe i den duren.

Jeg husker alle dagene som gikk til questing i The Barrens, jeg hadde ikke mount enda og jeg måtte gå store avstander.

Jeg hadde lest en del om WoW men jeg likte å leke n00b, jeg husker spesielt en gang, da jeg var på Zeppelinen fra Undercity til Orgrimmar da jeg spurte en level 60 om penger, hun lo av meg, da sa jeg til henne at når jeg ble level 99999 skulle jeg banke henne.

Etter hvert levlet jeg opp. Mens jeg koste meg med WoW, hadde familien min fått plass på Modum Bad, der skulle vi bo en god stund.

Så jeg fikk bare spilt WoW i helgene, noe som gjorde at jeg levlet i ett sent tempo.

Men allikevel dro jeg igjen Magnus(han fikk forbud mot å spille WoW).

Jeg husker at jeg tok mye ZF i den sommerferien.

Jeg ble lvl 60 i August eller September 2005, da var det endelig tid for guild og raiding.

Jeg gikk litt frem og tilbake mellom guild.

Jeg var innom Juice og mange andre før jeg fant det guildet som ble mitt:

”KoD – Knights of Darkness, dette var ett guild jeg hadde vært med i før rundt lvl 40, men som jeg hadde forlatt, det ble ledet av en jævlig kul fyr fra Sverige ved navn Johan, han hadde ganske mange characterer i lvl 60, han spilte mest på Sentence som var magen hans, men også på Pungen(Rogue) og Balzuar(Warrior)(denne skulle etter hvert bli viktig i min siste periode i WoW) han hadde dessuten en tauren female som var med i ett av de beste guildene på Stormscale.

En annen viktig skikkelse i guildet var Lovelish.

Jeg husker godt da vi sloss oss igjennom Zul’Gurub og da vi til slutt slo Hakkar ned i støvlene. Og da vi flyttet oss til Molten Core og hadde god progress.

Jeg husker at jeg aldri fikk være med i Ahn Quraj 20 man raidene.

Og at vi hadde gear check i Orgrimmar.

Jeg husker at jeg aldri fikk bli med på Onyxia fordi jeg aldri ble ferdig med pre-questet.

Det var en herlig tid, WoW slukte enormt mye tid og det var så fantastisk moro!

Jeg husker jeg begynte å grinde for å bli Exalted med Frostwolf for å få en fuckings off-hand.

Så kom Burning Crusade, jeg tok pappas credit kort og kjøpte det på PlayX, det kom i posten lørdagen før release.

Dagen da Dark Portal skulle åpnes var kommet jeg sto opp midt på natta etter at alle i huset sov og gikk på PC-en, det sydet av liv utenfor Dark Portal, det var fred mellom Alliance og Horde for dette var stort(dog det var noen mindre slag).

Portalen åpnet seg og folk gikk inn. Det føltes konge å være en av de første inne i disse nye områdene.

Jeg questet som bare det og jeg var den tredje(?) i guilden som ble lvl 61.

Men dessverre fikk vi hytte på fjellet i November 2006 så jeg fikk ikke spilt i helgene.

Da jeg ble 70 var det konge, jeg kjøpte flying mount og flydde rundt.

Vi begynte å raide Karazhan og Gruuls Lair, yeah baby! Jeg var back on track!

Dette var gode saker!

Endelig raiding igjen, den beste delen med WoW.Jeg fikk bra gear og var i mitt rette element. Jeg var med på første downing av Gruul. Alt var bra nå!

Men så skjedde det skjebnesvangre, I Mai/Juni 2007 skulle vi dra for å bekjempe Magtheridon, dette gikk mye bedre enn de forrige gangene vi hadde prøvd.

Men på det tredje forsøket pullet jeg mobbene som sendte stråler på Magtheridon, jeg tenkte «Det skjer vel ingenting om jeg tar og putter på en Curse of Tongues, Balzuar sa jo at det bare ble pullet hvis du skadet de, og siden Curse of Tongues ikke tar noe HP går det vel greit» men jeg tok feil og wipet hele raidet, vi prøvde på nytt men nå fucket jeg opp igjen, jeg løp rundt og trykket med musetastene, men ved et uhell hoppet jeg bort til en av de folka og slo til de med sverdet mitt, resultatet:

Jeg ble kicket fra guilden og begynte å gråte(ja, faktisk) jeg tenkte at hvordan i svarte kunne jeg greid det? Jeg som var med i ett skikkelig bra guild, hadde mange epics etc.

Ryktene spredde seg på Stormscale og jeg gadd rett og slett ikke å spille mer, det ville vært for mye stress, så jeg ga opp WoW, solgte accounten min for 600 kr.

Nå i ettertid når jeg ser tilbake savner jeg WoW, det er ett bra spill, faktisk alt for bra!

Det er skikkelig morsomt å spille og du går nesten aldri lei, du får nye venner.

Det er faktisk ganske sosialt og raide, du sitter i ventrilo og snakker om alt mulig dritt, alltid noen morsomme folk, sånn som Jooles som var dreven til å beatboxe.

Og hele guilden var en drit kul gjeng som var morsomme.

Det var en ganske pervers guild. Men uansett da jeg spilte WoW hadde jeg det dritfett! Problemet til dette spillet er at det tar alt for mye tid og for mye av IRL sosiale vaner, det var mange ganger jeg ikke kunne gå med venner pga. Raid etc. Så min anbefaling: Spill WoW for all del, men ikke la det ta for mye kontroll over deg, jeg savner da jeg spilte WoW. Finn ett guild som ikke er alt for hardcore og ha det fint! Takk. Skrevet av Henrik Namløs Thorne 25. Oktober 2007.

 

EDIT: Fikset litt feil og avsnitt :)

 

Endret av Henriko2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste det også. Man må da få lov til poste litt lange innlegg her på forumet uten å bli gjort narr av. Trådstarter hadde også brukt avsnitt og store bokstaver, så det var da ingen problem å lese.

 

Hvis du har problemer med å lese det der, hvordan klarer du å lese en bok? Eller en bruksanvisning?

 

Nei, jeg roser heller trådstarter for at han tar seg litt tid med innlegget sitt, og poster noe som faktisk tilfører forumet noe. Keep it up :w00t:

Lenke til kommentar
Meg og bestekompisen min startet i høsten 2005 opp PAWoW(People Against World of Warcraft) vi fikk mange medlemmer og lagde en nettside etc. Vårt hovedargument var at hvorfor skulle man gidde og betale 100 kr i måneden for litt moro? Dette syntes vi var helt idiotisk.

Stoppet der, jeg.

 

Hehe, vel hva gjør man ikke i den alderen.

Alle har vært barn :)

Lenke til kommentar
«Det skjer vel ingenting om jeg tar og putter på en Curse of Tongues, Balzuar sa jo at det bare ble pullet hvis du skadet de, og siden Curse of Tongues ikke tar noe HP går det vel greit»

 

Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å levle en klasse til 70 og likevel ikke forstå at debuff på untappet mob = aggro.

Lenke til kommentar
Jeg leste det også. Man må da få lov til poste litt lange innlegg her på forumet uten å bli gjort narr av. Trådstarter hadde også brukt avsnitt og store bokstaver, så det var da ingen problem å lese.

 

Hvis du har problemer med å lese det der, hvordan klarer du å lese en bok? Eller en bruksanvisning?

 

Nei, jeg roser heller trådstarter for at han tar seg litt tid med innlegget sitt, og poster noe som faktisk tilfører forumet noe. Keep it up :w00t:

 

Problemet er ikke at det er langt.. Og du kan ikke mene trådstarter har brukt avsnitt?

Lenke til kommentar

Merket meg en del punkt her:

 

- Du kommer med ''alle har vært barn'', si meg, hvor gammel er du?

- Du startet PaWoW på grunn av hva? Det er HELT valgfritt om man vil spille ett spill eller ikke.

- Navnet ditt.. ''Rakhzhô'' og Rachôl.. wtf? Jeg vil ikke spekulere i hva du tenkte på når du lagde de.

- Du likte å ''leke'' n00b? Du VAR/er det vi kaller n00b, noe du beviste.

- Du klarte å komme til level 70 uten å skjønne aggro.

- Til tross for en tåpelig fuckup, så presterer du det igjen ved å springe rundt som en hyperaktiv unge og slå til mobs.

- Pervers guild? Bidro du mye til det eller?

 

Du skal ha ros for at du ikke kommer med ''omg wow is liek evul, lololol'', noe jeg trodde med en gang jeg så emnetittelen.

Lenke til kommentar
Merket meg en del punkt her:

 

- Du kommer med ''alle har vært barn'', si meg, hvor gammel er du?

- Du startet PaWoW på grunn av hva? Det er HELT valgfritt om man vil spille ett spill eller ikke.

- Navnet ditt.. ''Rakhzhô'' og Rachôl.. wtf? Jeg vil ikke spekulere i hva du tenkte på når du lagde de.

- Du likte å ''leke'' n00b? Du VAR/er det vi kaller n00b, noe du beviste.

- Du klarte å komme til level 70 uten å skjønne aggro.

- Til tross for en tåpelig fuckup, så presterer du det igjen ved å springe rundt som en hyperaktiv unge og slå til mobs.

- Pervers guild? Bidro du mye til det eller?

 

Du skal ha ros for at du ikke kommer med ''omg wow is liek evul, lololol'', noe jeg trodde med en gang jeg så emnetittelen.

Hehe, er 14 år nå for øyeblikket.

Jeg skjønte/skjønner aggro, men jeg var ganske nervøs da jeg sto ovenfor Magtheridon. Jeg vil dessuten legge til at jeg "lider" av ADHD. Faktiskt så var det GuildMaster som bidro mest til det perverse snakket. Skal ikke fornekte at jeg også var med på det, men det var flere som var langt verre en meg.

Og nei jeg tenkte ikke på analåpninger da jeg tenkte på navnene mine :) Det var bare det første jeg kom på.

Jeg er vel egentlig ikke noob, jeg bare er fryktelig klumsete og uheldig, jeg har flere ganger hatt "viktige" jobber som warlock, mest i sammenheng med bosser i raid etc.

Lenke til kommentar
Problemet er ikke at det er langt.. Og du kan ikke mene trådstarter har brukt avsnitt?

 

Mener du at han skal bruke avsnitt etter hver eneste setning? Til og med du bør klarer sikkert å lese et par setninger på rad uten at det er avsnitt mellom de. Jeg sier ikke at trådstarter har perfekt skrivemåte, men det var da ikke så ille?

 

Det er da mange som har klart å komme seg til level 70 uten å skjønne hvordan aggro virker. Da jeg levlet min første mage (rett etter release), leste jeg ikke noe WoW forum eller guider. Siden jeg for det meste gikk solo, oppdaget jeg ikke dette med aggro før langt ut i level 50.

 

Jeg er sikker på at alle her har opplevd å spille et spill lenge, bare for å finne ut at de har gjort ting litt feil. For lenge lenge siden drev jeg og en kompis med et spill som het EF2000. Dette spillet var som mange skjønner en realistisk (for sin tid) flysimulator. Siden ingen av oss giddet å lese manualen (den var VELDIG tykk), drev vi og fløy til målene våre i real time. Vi fløy en gang i over en time før vi kom til målet vi skulle utslette, og da vi endelig kom fram, gikk vi tom for drivstoff og styrtet.

Det var først etterpå vi oppdaget at man kunne trykke shift-W (eller noe) for å hoppe fra waypoint til waypoint. Der vi hadde brukt en time på å komme til målet, kunne vi i stedet kommet på 30 sekunder. Men men, det er slikt man lærer å lese manualer av.

 

At trådstarter ikke spiller WoW slik som hard core-folkene gjør, bør da ikke være et problem. La han nå bare ha det gøy på sin måte.

Lenke til kommentar

Veldig offtopic: Darth Kjell, se på posten din. Det er ikke avsnitt etter hver setning, men slik ville den samme posten se ut uten:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Mener du at han skal bruke avsnitt etter hver eneste setning? Til og med du bør klarer sikkert å lese et par setninger på rad uten at det er avsnitt mellom de. Jeg sier ikke at trådstarter har perfekt skrivemåte, men det var da ikke så ille?

Det er da mange som har klart å komme seg til level 70 uten å skjønne hvordan aggro virker. Da jeg levlet min første mage (rett etter release), leste jeg ikke noe WoW forum eller guider. Siden jeg for det meste gikk solo, oppdaget jeg ikke dette med aggro før langt ut i level 50.

Jeg er sikker på at alle her har opplevd å spille et spill lenge, bare for å finne ut at de har gjort ting litt feil. For lenge lenge siden drev jeg og en kompis med et spill som het EF2000. Dette spillet var som mange skjønner en realistisk (for sin tid) flysimulator. Siden ingen av oss giddet å lese manualen (den var VELDIG tykk), drev vi og fløy til målene våre i real time. Vi fløy en gang i over en time før vi kom til målet vi skulle utslette, og da vi endelig kom fram, gikk vi tom for drivstoff og styrtet.

Det var først etterpå vi oppdaget at man kunne trykke shift-W (eller noe) for å hoppe fra waypoint til waypoint. Der vi hadde brukt en time på å komme til målet, kunne vi i stedet kommet på 30 sekunder. Men men, det er slikt man lærer å lese manualer av.

At trådstarter ikke spiller WoW slik som hard core-folkene gjør, bør da ikke være et problem. La han nå bare ha det gøy på sin måte.

 

Forøvrig er posten din delt opp veldig fint. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...