Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg sliter med sjalusi

Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

hei.

Poster som gjest, da det er fler fra skolen min som er aktive her..

Jeg sliter veldig med sjalusi..

Om kjæresten min er sammen med andre gutter blir jeg sjalu, om hun klemmer andre gutter blir jeg sjalu. Det er for det meste de samme gutta hver dag, og det er også 2 av de som kan finne på å daske ho på ræva. Og da blir jeg ordentlig forbanna.

Men jeg prøver så godt jeg kan å ikke vise at jeg blir så sjalu, for jeg vet at det vil ødelegge forholdet vårt. Men jeg tror hun merker det på kroppsspråket mitt uansett. Og jeg tør ikke prate med henne om det, for jeg er redd alt endrer seg da :(

har tittet bla på klara-klok, og sett at det lønner seg å prate med bla helsesøster. Men ejg liker ikke å prate om slikt, men jeg vil ha hjelp, for jeg klarer det tydeligvis ikke selv.

Er det noen som kan veilede meg litt?

Tusen takk :)

Damn. Glemte å si at ejg er 15 år

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eventuelt begynn å få ut aggressjon på andre måter :p

Altså, i den aldern så er det standard og daske alle mulige kvinnelige bekjentskaper over stumpen. Så du har ikke noe og bli sjalu for der. Og klemmer er også rimelig standard.

Men om du stoler på dama di, så er det ikke noe problem. Jeg er også veldig sjalu av meg til tider, men jeg prøver bare og overse det. Dama har nesten bare guttevenner, så det hadde funka jævla dårlig om jeg ble forbanna hver gang de kødda med henne.

Jeg gjør det samme med mine venninner feks. Finner på masse kødd, dasker de eller whatever. Bare på pur faen liksom, ligger ingenting bak.

Bare prøv og overse sjalusien din. Om du prater med henne så kan det bli litt tull siden hun bare ser på det som kødding blandt venner, og ikke skjønner hvorfor du er sur.

Lenke til kommentar

Jeg syns han burde si ifra til damen, hva han syns er greit og ikke.

Det plager jo han, så hvorfor skal han holde ut med det. Men ofte er problemet med sjalusi at man ikke stoler skikkelig på dama og vet ikke helt hvor man har henne.

Jeg syns ihvertfall trådstarter burde snakke ut om det til dama og si hva han føler og hvordan de sammen kan gjøre det slik at han ikke føler seg så dårligt.

Lenke til kommentar

Hvist ikke hun gjør noe som er overdreven flørting med andre gutter, så er jo dette et problem bare du kan fikse. Du må rett å slett jobbe litt med deg selv, bite deg i det. Ellers kan du fint ende opp med aleine med sjalusien din. Er det noe som er slitsomt og irriterende så er det sjalu kjærester dessverre.

Lenke til kommentar

Sjalusi kan fort ødelegge mellom dere.

Jeg finner meg ikke i at alle skal gå og slå min på rompa :hrm: Da tar jeg meg skikkelig prat, og hvis ikke det hjelper, så tyr jeg til andre metoder :p

Men fra spøk til Halvor:

Sjalusi er noe du må ta tak i. Om du kan, så er nok det beste å prate med dama di om det, evnt- helsesøster. hun har taushetsplikt. Og kjæresten din merker det, som du sier, og det er ikke særlig kult. Det handler om at du ikke er ordentlig trygg på henne enda. Kan jeg få gjette at dere ikke har vært sammen så lenge? :)

Lenke til kommentar

Jeg sitter vel med problemet ser jeg. Spurte henne om hun hadde syns det var greit om alle de andre jentene kom og slo meg på rompa og gå meg en svær klem etter. Da sa hun bare "Ja, hvorfor ikke?"

:(

Lenke til kommentar
Jeg sitter vel med problemet ser jeg. Spurte henne om hun hadde syns det var greit om alle de andre jentene kom og slo meg på rompa og gå meg en svær klem etter. Da sa hun bare "Ja, hvorfor ikke?"

:(

Bare si at det ikke er greit for deg, hun sa at det var greit for henne siden hun vet at folk sannsynligvis ikke kommer til å gjøre det mot deg og hun har tydeligvis ingenting imot at folk gjør det.

Er bare å si at du ikke liker det og henne si det til de som gjør det mot henne. Er ganske liten fillesak for henne, hun mister ikke mye av å ikke bli slått på rompa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...