marw_the_big_headed_rhino Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Og først og fremst, vær tydelig over HVA du krever at de skal dekke (her kommer også kviteringen inn igjen). Om de ikke er sikre på hva du krever, går det lengre tid Litt av poenget mitt er det enkle faktum at jeg ALLEREDE har snakket med Netshop. Dette skulle de ordne opp i. Jeg har ringt, og jeg har sendt epost. Og dette skulle de ordne opp i fikk jeg beskjed om per telefon. Og da regner jeg selvfølgelig med at dette er i orden. De vet jo om problemet ikke sant, og de har selv sagt at pengene skal være satt inn på konto på mandag (dette var en torsdag jeg snakket med dem). Lenke til kommentar
j_b Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Har selv dårlige erfaringer med Netshop når det kommer til service og returer. I starten av august kjøpte jeg en Zepto 6625. Bortsett fra ca 2,5 uker har denne ligget til reparasjon hos Netshop. Problemet var at den ble for varm og slo seg av, høyfrekvente lyder fra lydkortet(har testet med flere headset og fått flere folk til å høre for å luke vekk feilkilder) og chassiet var ikke skikkelig montert sammen. Forklarte hva jeg gjorde og brukte av program når den slo seg av, og hvordan lyden kunne høres. Jeg søkte om retur og sendte den tilbake og ble lovet at de skulle behandle saken raskt siden den var levert med mangler. Etter flere telefoner og eposter ble den til slutt sett på, men fikk beskjed om at de ikke kunne høre lyden(mulig siden det er snakk om høye frekvenser). Den ble heller ikke for varm fikk jeg beskjed om, så PC-en var i orden og derfor var det ikke noe mer de kunne gjøre. I perioden hadde jeg telefonsamtaler hvor jeg til tider ble møtt av kommentarer som viser at jeg ikke ble trodd. Pakken dukket opp i posten etter ca 4 uker. Første jeg gjorde var å sette på meg headset og lyden var der fortsatt. Skjermfestet var skjeft og når jeg satte igang 3DMark slo den seg av etter litt pga varme. Når jeg da ringte tilbake og forklarte at den var i samme stand som da jeg sendte den fikk jeg beskjed om at de ikke hadde funnet noe, og derfor ikke gjort noe. Når jeg spurte hvorfor skjermfestet forstatt var skjeft fikk jeg beskjed om at hverken han eller jeg kunne hvite hva som hadde skjedd under frakt. Jeg kunne godt sende den inn igjen fikk jeg beskjed om, men så lenge de ikke fant no var det ikke stort å gjøre. Datakjeden i Trondheim gav meg navnet på et program jeg kunne bruke til å teste varmeutviklingen. Denne viste tydelig at temp på cpu gikk opp til 96grader og slo seg av. Etter litt frem og tilbake var det en på salgsavdelingen som gav meg navn på en person der som jeg burde snakke med. Han hadde ferie i perioden PC-en var inne, så han hadde ikke sett på den. PC-en ble så sendt til han merket DOA og han skulle personlig se på den fortest mulig. Etter nye 3,5 uker med mail om etterlysning av pc og telefoner hvor jeg ble satt over, men personen var ikke til stede var det endelig en saksbehandler som holdt det han lovet og gav beskjed til riktig person om å ringe meg. Etter det har jeg fått noen telefoner av denne personen som har vært behjelpelig og villig til å teste ut flere ting selv om han ikke fant feilen umiddelbart. Han fant ut at det manglet kjølepasta og at temperaturen gikk ned når han la på ny. Den er nå på vei i posten, så jeg håper jeg innen noen dager sitter med en pc som virker optimalt. Det ergelige er at det har tatt så utrolig lang tid. Det å ikke bli trodd på og få noen frekke kommentarer i stede. All ventingen i telefonkø bare for å få beskjeden om at personen ikke er inne. Og de personene som har lovet å sjekke ut hvorfor den har ligget så lenge i vent på å komme til rep og har lovet å følge opp saken uten å gi mer lyd ifra seg. Håper virkelig Netshop tar tak i disse problemene etter mange klager! Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Du har ikke hatt kontakt med returavdelingen, det er ofte rimelig stor forskjell på salg og service i ulike butikker . Har hatt kontakt med både returavdelingen, og salgsavdelingen. Men får jeg noe svar? Nei. Du har ikke hatt kontakt med returavdelingen, det er ofte rimelig stor forskjell på salg og service i ulike butikker . Har hatt kontakt med både returavdelingen, og salgsavdelingen. Men får jeg noe svar? Nei. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har helt motsatt erfaring og veldig fornøyd med Netshop. Jeg bestillte nå i oktober denne https://prisguiden.no/product.php?productId=58463 TV en + noe mer derfra og avtalte å hente det hele selv i Sandefjord. Til sammen ble det litt over 14K. SNIP Off Topic: Kom gjerne tilbake med erfaringer om denne skjermen, har selv sett på den da jeg skulle få den for 8.000,- men slo det fra meg etter å lest litt på avforum. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Kan vi prøve å holde oss til topicen? Og Rookie_NO: Lag ditt eget innlegg Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Marw, har du levert kvittering på fraktomkostninger? Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 mye problemer med netshop her virker det som... til alle dere som skriver her om den gode servicen DERE har fått på netshop; dette er da helt vanlig kundeservice som ihvertfall jeg har opplevd både hos komplett, andre nettbutikker, og den lokale datasjappa. hvis noen kommer opp med et tilfelle hvor netshop virkelig gjør uvanlig service, så skriv om det, men å bare være generelt fornøyd, og ha opplevd noenlunde rask service er ikke nok. alle som driver en type bisniss hvor man er avhengig av gode kundeforhold i et marked med sterk konkurranse har god service, og prøver å få ting raskt ut av verden. det koster penger å ikke ordne ting "der og da". Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Om netshop leser dette: Skjerp dere. Kundeservice er RÆVA hos dere! Tror jeg bestilte et skjermkort fra dere for en stund tilbake, ikke bare tok det lang tid før det kom, men det var defekt også.. Ikke ville dere ha det tilbake heller (stygginger!). DET ER FOR DÅRLIG Endret 26. oktober 2007 av Petersk91 Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 mye problemer med netshop her virker det som... til alle dere som skriver her om den gode servicen DERE har fått på netshop; dette er da helt vanlig kundeservice som ihvertfall jeg har opplevd både hos komplett, andre nettbutikker, og den lokale datasjappa. hvis noen kommer opp med et tilfelle hvor netshop virkelig gjør uvanlig service, så skriv om det, men å bare være generelt fornøyd, og ha opplevd noenlunde rask service er ikke nok. alle som driver en type bisniss hvor man er avhengig av gode kundeforhold i et marked med sterk konkurranse har god service, og prøver å få ting raskt ut av verden. det koster penger å ikke ordne ting "der og da". I sommer ødela jeg et Asus-hovedkort under flashing av BIOS. Jeg vet at dette egentlig var min egen feil. Jeg skrev en retur-melding der jeg var ærlig og beskrev akkurat hva som hadde skjedd. Dette var ikke noe problem, og Netshop sente meg et nytt hovedkort uten spørsmål. Det er det jeg kaller god service. Nå sier ikke jeg at trådstarter har opplevd god service, men jeg synes det er viktig at det kommer fram at ikke alle har samme opplevelse®. Ofte er det bare de som opplever dårlig service som poster tråder om det. Da kan det se ut som om alle har dårlig opplevelse med butikken (noe som sjeldent stemmer). Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 nå er jeg ikke 100% sikker, men når flashing går galt, så tror jeg du har rett på et nytt kort. når man laster ned ny BIOS, så står det ikke noe hos produsenten om at dette gjør man på egen risiko eller no sånt. å flashe BIOS er noe man av og til MÅ gjøre. det er ikke overklokking vi snakker om heller... ellers er kan jeg være enig i at det er viktig at man forstår at ikke alle får dårlig service hos netshop, men de har definitivt et problem på dette området, sammenlignet med andre netbutikker. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Vil slenge meg på og si styr unna Netshop sandefjord, bruk heller netshoposlo.no. Makan til grinete og spydig tone til hun som tar telefonen i resepsjonen i Sandefjord skal du lete lenge etter. Og man når jo aldri folk på telefon der, selv om man har direktenummeret deres. Lenke til kommentar
ClearBlueNight Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har svært stor forståelse for dere som uttrykker frustrasjon over Netshop. Jeg har vært kunde der siste året, og opplever retur som utilgjengelig både på e-post og telefon. Jeg konstaterer at det i enkelte innlegg her på forumet hevdes Netshop er seriøse, og vil ikke uten videre samstemme i det - jeg synes det er overraskende lesning. Jeg for min del ville vært forsiktig med å benytte Netshop per dato til annet enn produkter med lav eller helst ingen risiko for mangel. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Dette forumet er veeeeldig Netshop tro altså.. Når ting blir for ille kjører Netshop en supertorsdag el to med ønsketilbud, å da er alt det "vonde" glemt vettu=) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Liker supertorsdager.. la oss klage mer. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Vet ikke hva som nytter med netshop jeg. Jeg vet ihvertfall en ting. Jeg skal ALDRI mer handle hos netshop. Et så stort firma burde ha bra rutiner på returer, men det har tydeligvis ikke Netshop. Skal ringe i morgen (for n'te gang), og se hva som skjer da. Er dritlei hele Netshop for å være helt ærlig. Og det er ikke akkurat den store summen, men det at de bare driter i en vanlig kunde som irriterer meg veldig! Forbanna møkkaselskap! Sånn, nå har jeg sagt det. Regner med fanboys på forumet går amok på forumet nå. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Vet ikke hva som nytter med netshop jeg. Jeg vet ihvertfall en ting. Jeg skal ALDRI mer handle hos netshop. Et så stort firma burde ha bra rutiner på returer, men det har tydeligvis ikke Netshop. Skal ringe i morgen (for n'te gang), og se hva som skjer da. Er dritlei hele Netshop for å være helt ærlig. Og det er ikke akkurat den store summen, men det at de bare driter i en vanlig kunde som irriterer meg veldig! Forbanna møkkaselskap! Sånn, nå har jeg sagt det. Regner med fanboys på forumet går amok på forumet nå. Virker som andelen fanboys har sunket. Før ble man nærmest steinet om man sa noe negativt om NetShop. Nå er det flere som støtter opp under de som føler seg dårlig behandlet, og ikke fult så mange som støtter NetShop like helhjertet. Om dette er fordi NetShop har fått flere misfornøyde kunder, eller om NetShop-fanboys'ene har trappet ned er uvisst. Edit: Typo Endret 28. oktober 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Utrolig nok fikk jeg epost i går fra Netshop. Nå hadde de aldri fått kvitteringen slik at det var grunnen til at de a) aldri har svart på noen av mine 10 eposter og b) svarte at alt var greit og det skulle utbetales. Netshop er et firma som jeg ALDRI skal handle mer hos. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Det var dette jeg tenkte meg. Vil du ha igjen frakkostnader skal du levere kvitering på utgiftene dine (helst sammen med det defekte produktet), at de har sagt over telefon at det var i orden er nok imidlertid en glipp som ikke burde skjedd. Når det gjelder slike ting kan det imidlertid være lurt å be om en bekreftelsesmail slik at du har det skriftlig, da blir ting mye lettere. Totalt sett syns jeg dette har vært en tulletråd, mye bråk for lite og ingenting. Lenke til kommentar
farmstein Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg bestilte en egenkonfigurert PC hos Netshop for en uke siden.. Begynte å bli skeptisk fordi jeg ikke hørte noe og orderen bare stod som plukkliste hver dag.. Snakket med de for et par dager siden, og da sa de at den ble bygget i Sandefjord selvom jeg bestilte i Oslo (for å kunne hente selv). Ble da litt irritert i og med at dagene gikk uten at de sa noe, og at ventetiden ble lenger fordi den måtte sendes og greier.. Ringte i dag for å purre, og da var den på lager, klar til å hentes. Er kanskje ikke så verst med en uke på en egenkonfigurert maskin?! Synes uansett de var dårlige på kommunikasjon, og den leveringsdato tiden på nettsidene deres funker ikke! Men er alt i skjønneste orden når jeg henter og prøver PC-en, så er jeg en ganske fornøyd kunde! Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Skjønner trådstarter godt. Jeg har hatt en del returer til diverse nettbutikker hvor jeg har hatt krav på å få refundert returporto. Som regel går det greit ved første purring/hendvendelse via mail eller telefon, men det er ikke alltid. Hvorfor skal de gjøre en så lett sak så vanskelig? Jo, mest sannsynlig for å slippe å betale disse pengene som man har rett på. Mange driter nok langt i det fordi de ikke vet om at de har retten på sin side, glemmer det av etterhvert som dagene går eller ikke bryr seg om "småpenger". Jeg er akkurat som trådstarter, en prinsipprytter. Og jeg går nokså langt for å få det jeg har rett på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå