Gå til innhold

Blir så irritert på Netshop. Makan til butikk!


Anbefalte innlegg

Jeg blir så j**la forbannet på Netshop. Makan til drittsjappe er det vanskelig å finne.

 

Bestilte meg en skjerm av typen FP202W. Fikk selvfølgelig feil skjerm, av type FP202WA. Og fikk endelig skjermen, men har ikke fått pengene jeg har krav på.

 

Mottok ordrebekreftelsen 29. august, og i dag 25. oktober, har jeg enda ikke fått noe svar.

 

Ordrebekreftelsen ble mottatt den 29. august.

Returbekreftelsen fikk jeg 5. september

Snakket med Netshop uken etterpå, og etterlyste varen. Hørte ingenting.

Jeg purret på epost 17. september, med ønske om å heve kjøpet.

På magisk måte, klarte Netshop å trylle skjermen fram etter de magiske "heve kjøpet"-ordene kom fram. Og jeg mottok leveringsbekreftelse 18. september. Fikk ikke sporingsnummer på leveringsbekreftelsen, men fikk da mail samme dag når jeg etterlyste leveringsbekreftelsen.

 

Sendte mail 19. september med kontonummer, navn og adresse.

Fikk svar 21. september med at: "regner med at tekniker har gitt beskjed til økonomi om det.."

Sendte en ny epost 3. oktober med purring. Ikke fått noe svar

Sendte mail til salgsavdelingen 4. oktober om samme sak, men ikke fått noe svar

 

Sendte purring 10. oktober. Ikke noe svar

Ringte rundt 15(?) oktober, og fikk svar. Det skulle være i orden over helgen.

Sendte purring 22. oktober. Ikke noe svar.

 

 

Er ikke akkurat store beløpet vi snakker om, så det er ikke så nøye. Men det er liksom prinsippet om at en nettbutikk ikke skal betale tilbake.

 

Min erfaring med Netshop er: Styr unna, og handle andre plasser!

 

Marw

Endret av marw_the_big_headed_rhino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, var veldig fornøyd med Netshop jeg når jeg bestillte PC-en, av typen ENVY Lan edition, gamle modellen.

Men jeg ble ikke fornøyd med PC-en og leverte den tilbake. Må da betale 1800 krone på den tiden de har brukt på å sette sammen PC-en osv.

Men har enda ikke fått Penga, og når jeg prøver å nå netshop sandefjord per telefon eller mail, så får jeg enten pipetone og aldri svar tilbake. Virker litt som om hvis du skal ha tilbake penga så svarer de ikke........merkelig...for før jeg bestillte PC-en svarte de på minuttet (Ringte også engang 2 minutter etter den berømte "Super tirsdagen" NEtshop hadde, for å spørre om PC-en min, og de svarte).....

 

Dette gjelder KUN Netshop sandefjord, IKKE netshop oslo, de svarer meg og prøver å gjøre det slik at jeg kan kontakte Netshop sandefjord, via masse telefon nummer osv. Men får somsagt bare pipetone.......

Men netshop oslo er både hjelpsome og prøver å hjelpe kunder.....

Lenke til kommentar

Jeg liker netshop godt, hadde en defekt Hiper PSU 480 W, fikk en helt ny MIST 500 W. Det kaller jeg service.

Det skader jo ikke å ta en telefon, men fremtre med en høflig tone, da ordner det seg sikkert.

Det jeg også like med Netshop er at de har en godt utvalg av forskjellige merker.

Lenke til kommentar

For min del opplever jeg det omvente av hva LasseGL sier om NetShop Oslo og NetShop Sandefjord. Har en retur som NetShop Oslo tydeligvis ikke er intresert i å hjelpe meg, men de hos Sandefjord vil hjelpe meg. Og be folk styre unna en butikk pga noen har dårlige erfaringer, betyr ikke at det er en dårlig butikk. Opplevd dårlig service flere steder før, men det har alltid gått i boks uten problemer.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg skjønte svært lite av hva trådstarter prøver å dokumentere annet enn at vedkommende er i affekt.

 

Fikk du feil skjerm?

Du returnerte den?

FIkk ny etter å ha "truet" med heving pga sein omlevering?

Så vil du ha tilbake penger? For hva? Returporto?

Og det er tiden på å få tilbake en hundrings? som plager deg?

 

Regner med at det blir innleggelse pga "farkt" dersom noe virkelig alvorlig skulle skje i livet. :innocent:

 

PS.

Mye "sinnatråder" mot Netshop, noe som tyder på at de ikke er helt på høyden med å rydde unna enkle ting.

Lenke til kommentar

Sett deg ned, og ta et dypt pust inn. Deretter forandrer du topic til noe bedre beskrivende, samt et nytt innlegg der du rolig og beherseket forklarer saklig og oversiktlig dine problemer. Ord som j***l passer dårlig inn i slike poster.

 

Som TL10000s skriver, hva er det du egentlig er ute etter. Det er noe du også har utelatt i første posten.

 

Min personlige erfaring med Netshop (Oslo) er bra. Når en disk gikk i stykker så tok det dem tre dager å ordne en ny til meg. (Har ikke hentet den enda).

 

Hvordan betalte du? HAr du betalt med Visa og ikke fått varen din? Da kan du enkelt kjøre en chargeback vi banken din. Dette er noe alle som har betalt med Visa kan gjøre. Eneste de krever er at du har sendt bedriften en mail der du etterlyser penger/ varen, og legger ved kopi av dette.

 

Har selv benyttet meg av dette. Men det er noen minimumsdager du må vente fra du har betalt til du kan kreve chargeback, tror dette er 60 dager.

 

 

Men du kan alltid prøve å ta en telefon til de, og enda flere mail.

Lenke til kommentar

Saken gjelder returfrakt på den første skjermen.

 

Hvor mange telefoner og eposter skal man ta?

 

Hva jeg vil med denne posten? Kun beskrive hva jeg føler vedrørende Netshop. Det er liksom ikke at hardware.no skal kjøre et kollektivt DDOS angrep på serveren til netshop jeg er ute etter.

 

Jeg skjønte svært lite av hva trådstarter prøver å dokumentere annet enn at vedkommende er i affekt.

 

Fikk du feil skjerm?

Du returnerte den?

FIkk ny etter å ha "truet" med heving pga sein omlevering?

Så vil du ha tilbake penger? For hva? Returporto?

Og det er tiden på å få tilbake en hundrings? som plager deg?

 

Regner med at det blir innleggelse pga "farkt" dersom noe virkelig alvorlig skulle skje i livet. :innocent:

 

PS.

Mye "sinnatråder" mot Netshop, noe som tyder på at de ikke er helt på høyden med å rydde unna enkle ting.

 

Ja, jeg fikk ny skjerm. Ja jeg returnerte den. Returen ble aldri behandlet før jeg ringte å truet med heving.

 

Og ja, jeg vil ha pengene mine tilbake. Ikke at det er mye penger. Kun en prinsipp-sak.

 

selve småpengene plager meg ikke, kun prinsippet.

Lenke til kommentar

Hvis denne trenden fortsetter er det vel på plass med en egen forum-kategori med navnet Netshop snart?

 

Jeg har aldri sett liknende klagestorm mot en og samme bedrift noen steder før. Ikke engang mot elkjøp :whistle:

Syns alle skal fortsette med å handle der de føler for og ikke legge _for_ mye vekt pga alle bagatell-klagene netshop (og andre) har fått mot seg her inne i det siste. Firmaene gjør det jo ikke med vilje såklart?!

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis leser Netshop dette forumet, tar til seg alle klagene og gjør noe med det.

 

Ansette noen nye som kan a) ta seg av mailene og klagene som kommer b) Faktisk gjøre noe med det i stedet for å ignorere.

 

Det er vel ingen tvil om at hvis Netshop får så mange klager som de gjør i dette forumet, så er det veldig mange flere kunder igjen som er misfornøyd. Og hvis brukerne som klager på Netshop i dette forumet er noen, så kan du banne på at det sitter mange i stolene sine hjemme og er forbannet.

Lenke til kommentar

Oppfatter deg nå slik at du bestilte skjerm, men fikk feil og sendte den til retur.... du fikk en ny... og nå vil du ha penger tilbake? Selvsagt vil jo ikke en bedrift gi deg en skjerm gratis (utifra det jeg oppfatter fra din post ser det ut som du forventer å få beløpet tilbake fordi du fikk feil skjerm, men likevel til slutt fikk riktig skjerm). Og det blir jo helt feil...

 

Eller om det er returfrakten du vil ha tilbake, så har du ikke krav på den(mener jeg å ha lest en plass...)

Endret av Asbjørn T.
Lenke til kommentar
Oppfatter deg nå slik at du bestilte skjerm, men fikk feil og sendte den til retur.... du fikk en ny... og nå vil du ha penger tilbake? Selvsagt vil jo ikke en bedrift gi deg en skjerm gratis (utifra det jeg oppfatter fra din post ser det ut som du forventer å få beløpet tilbake fordi du fikk feil skjerm, men likevel til slutt fikk riktig skjerm). Og det blir jo helt feil...

 

Eller om det er returfrakten du vil ha tilbake, så har du ikke krav på den(mener jeg å ha lest en plass...)

 

Han vil ha pengene for retur frakten igjen noe han også har kvar på,men jeg lurer på hvor du har lest at du selv må stå økonomisk ansvarlig når selger gjør feil?Det er bare tullball..

Lenke til kommentar
Eller om det er returfrakten du vil ha tilbake, så har du ikke krav på den(mener jeg å ha lest en plass...)

 

Selvsagt har han krav på å få dekket returporto som er en følge av at nettbutikken har sendt feil vare.

 

Trådstarter; Har du levert kvitering til dem, når, og hvordan?

 

De vet selvfølgelig alt om at de har sendt feil skjerm til meg. Jeg skal vel ikke betale for feilene Netshop gjør. Det er jo helt urimelig spør du meg

Lenke til kommentar
De vet selvfølgelig alt om at de har sendt feil skjerm til meg. Jeg skal vel ikke betale for feilene Netshop gjør. Det er jo helt urimelig spør du meg

 

Sant nok, men du må alikevell levere kvitering for å bevise hva det har kostet deg. Vanligvis bør kviteringen sendes med i pakken (gjerne fest den til feilbeskrivelsen), men det har også blitt godtatt i mine tilfeller ved å sende bilde/scan av kviteringen over e-post.

 

Og først og fremst, vær tydelig over HVA du krever at de skal dekke (her kommer også kviteringen inn igjen). Om de ikke er sikre på hva du krever, går det lengre tid

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Jeg blir så j**la forbannet på Netshop. Makan til drittsjappe er det vanskelig å finne.

Jeg har helt motsatt erfaring og veldig fornøyd med Netshop. Jeg bestillte nå i oktober denne https://prisguiden.no/product.php?productId=58463 TV en + noe mer derfra og avtalte å hente det hele selv i Sandefjord. Til sammen ble det litt over 14K. Da jeg kom fram og ville betale med kort viste det seg at de kun aksepterer kort med bank axept noe jeg ikke hadde med meg. Da sier hun som betjener meg, et øyeblikk, og litt senere er hun tilbake med en fra økonomi som spør om jeg kan akseptere å få med en faktura på hele beløpet. Det gjør jeg og jeg får også 14 dager betalingsfrist. Det kaller jeg god service. Nå må jeg legge til at jeg har hatt et problemfritt og langt kundeforhold til Netshop, noe som sikkert ble sjekket før jeg ble innvilget å betale pr. faktura. Likevel, dette viser at en sak alltid har flere sider, og jeg har ingen problemer med å anbefale Netshop på det varmeste.

Lenke til kommentar

Jeg har også veldig gode opplevelser når det kommer til Netshop.

 

Min mist 500w med faste kabler sluttet og fungere, sendte denne inn og fikk tilbake en med løse kabler :thumbup:

 

På mitt forrige kabinett sluttet en av viftene og fungere, sendte da mail til Netshop og fikk ny samme uke. Slapp også og sende inn den ødelagte.

 

Jeg har ikke problemer med og anbefale Netshop

Lenke til kommentar
Du har ikke hatt kontakt med returavdelingen, det er ofte rimelig stor forskjell på salg og service i ulike butikker :) .

Det kan så være, men servicen var likevel upåklagelig i mitt tilfelle. De trillet og hjalp meg også med å anbringe varene i bilen. Jeg har returnert ting tidligere uten å oppleve noe negativt. Som en skrev litt lengre opp her, jeg tror det handler litt om måten man kommuniserer på. Man kommer langt med å være saklig korrekt og ikke minst høflig. Nå må dette ikke oppfattes som at jeg antyder noe annet om trådstarter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...