SurfingElite Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Ok. så var dette en ''gud'' som gjorde dette da, men hvilken gud var det? Det finnes flere ''guder'' enn du har fingre der ute, så hvordan vet du at det var din gud? Din opplevelse kan overhode ikke knyttes til noen gud Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Trodde du på noen gud før du hadde denne opplevelsen? I så fall så er det utrolig hva underbevisstheten din kan forvente når slikt skjer. Som nevnt før, hvorfor akkurat denne guden? La oss si du hadde blitt oppdratt i en ghetto hvor alle ble på død og liv oppdratt til å tro på alver eller troll. Hadde du da trodd at det var "gud" som gjorde dette? Lenke til kommentar
kalbrit Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Her er det tydeligvis mange "bestvitere" ja. Høres ut som en spennende opplevelse... Kanskje vil noen påstå at det naivt å tro på Gud, men jeg vil si at det er minst like naivt å tro at vi forstår alt mellom himmel og jord! Har selv hatt noen spesielle opplevelser, men ikke så ekstrem som denne. Jeg forstår at det MÅ være mer mellom himmel og jord enn det vi kan se. Antakelig noe mye mer inntelligent enn oss..... Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Kanskje vil noen påstå at det naivt å tro på Gud, men jeg vil si at det er minst like naivt å tro at vi forstår alt mellom himmel og jord! Det er det heller ingen som sier. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Her er det tydeligvis mange "bestvitere" ja. Høres ut som en spennende opplevelse... Kanskje vil noen påstå at det naivt å tro på Gud, men jeg vil si at det er minst like naivt å tro at vi forstår alt mellom himmel og jord! Har selv hatt noen spesielle opplevelser, men ikke så ekstrem som denne. Jeg forstår at det MÅ være mer mellom himmel og jord enn det vi kan se. Antakelig noe mye mer inntelligent enn oss..... Skal du komme med en påstand bør denne underbygges med fakta, teoretisk og eksperimentelt. I dette tilfellet er det gjort mye arbeide innen medisin som tilsier at det han opplevde har en aldeles naturlig forklaring. Kom gjerne med faktabaserte begrunnelser for din overbevisning om at det sitat: "MÅ være mer mellom himmel og jord enn det vi kan se". Gjelder det annet intelligent liv skal en ikke se bort i fra det, men det er meget tvilsomt at hyperintelligente vesener gidder å bry seg om intellektuelle maur i bakevja av galaksen. Dreier det seg om det supernaturlige så savner jeg igjen fakta. Å kalle noen bedrevitere og antyde at det er noe negativt stiller jeg meg svært ktritisk til. Enkelte har det faktisk med å vite bedre hvordan ting henger sammen og de som da ikke forstår dette kan på samme vis kalles ignorante. Ingen av termene klinger negativt om en ikke vil det. Ignoranse er lett å bøte på med påfyll av kunnskap, om noen vet mer enn andre skal en heller ikke lastes for dette. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Her er det tydeligvis mange "bestvitere" ja. Høres ut som en spennende opplevelse... Kanskje vil noen påstå at det naivt å tro på Gud, men jeg vil si at det er minst like naivt å tro at vi forstår alt mellom himmel og jord! Har selv hatt noen spesielle opplevelser, men ikke så ekstrem som denne. Jeg forstår at det MÅ være mer mellom himmel og jord enn det vi kan se. Antakelig noe mye mer inntelligent enn oss..... Er vel mere naivt å tro at Gud står bak alt vi ikke kan forklare idag? Begrepet Gud hviskes sakte men sikkert ut. Og godt er det. Å avfeie alt som vi kaller virkelighet er også rimelig langt ute på jordet, ikke fornekt alt med "Gud". Endret 29. oktober 2007 av chokke Lenke til kommentar
strayder Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei, Jeg har vært utsatt for noe som heter Nær-døden-opplevelse, som er at noen dør men som blir gjenopplivet igjen rett etter, Jo for 1 måned siden Gikk jeg på gaten og plutselig ble jeg kvalm og mistet pusten på under 3 sekunder, Ble jeg stiv av noe og så husker jeg som å bli dratt opp av noe mykt igjennom noe trangt så så jeg ned på kroppen min og lurte på hva som skjedde men så følte jeg noe herlig at jeg var fri til gå og høre og se alt jeg var vektløs med en stek følesle at alt var greit og alle problemer løstSå bledet skålete av en stemme som ikke var på et bestemt språk og det var mer en lyd men jeg skjønte hva dem sa de sa noe jeg ikke kan gjenta for å ikke ødelegge for folk som tror på en annen religion. og så ble jeg dratt igjennom en rør på en måte. som når du ser på noe fort og i enden var det masse lys som jeg kjente igjen som folk jeg hadde kjent som var døde og da i midten så jeg en skapning som jeg ikke kan si hva var og så sa det iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii så ble jeg tung igjen og så i taket på sykebilen og jeg fortalte at jeg hadde sett folk få panikk når jeg ble borte og at dem båret meg vekk. Så har noen noen komentar til dette innlegget?? fr dette er sant og til folk som kommer med teite komentarer som: Om gud er allemktig kan han løfte lage en stein som han ikke kan løfte og så løfte den? <--- teit komentar Dette har jeg faktisk hørt mange ganger før, "same shit new wrapping" for å si det sånn. Dette med at folk ser tunneler er et velkjent fenomen, det har med at hjernen får for lite surstoff og derved produserer andre stoffer som gjør at den overlever litt til og derved ser du ting du normalt ikke ser uten narkotikum. Bare det at folk ser det samme er et godt bevis på det. . Vi bruker faktisk 1/4 av hjernen "bare" til å se og tolke det vi ser så det er ikke så rart at vi "ser" sånt når hjernen har sur stoff mangel. Stemmene og at dette var "gud" har jeg også hørt før, men det kommer vel mer av hvor redd du ble for å dø og fordi du er "farget" av din tro trodde du at det var gud du hørte. Men som det ble nevnt i en av postene, hvordan vet du at det var "din" gud du hørte? Tenk om det var Baal som var ute for å rekrutere deg? Eller Allah? Eller en annen av disse undertrykkerne som vi har laget fikse bilder av? Eller for å dra noe i samme gata, tenk og det var selveste lusifer som snakka til deg? Og til tanta di.... Kanskje du så et tog i enden av tunnelen.... Tror ikke du skal snakke alt for mye om dette jeg, du sliter litt med troverdighet etter å ha plumpet ut med sånn i den virkelige verden... Lenke til kommentar
Sentimoko Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Hør her det var ikke meg Jeg hentet det fra en annen side og gjenskrev det, glemte å skrive at det ikke var meg det handlet om. Men ikke skyld på meg hentet det fra en annen side. Lenke til kommentar
strayder Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) Hør her det var ikke meg Jeg hentet det fra en annen side og gjenskrev det, glemte å skrive at det ikke var meg det handlet om. Men ikke skyld på meg hentet det fra en annen side. Nei.... uh-hmmm, akkurat! Men det var du som trodde at dette måtte bevise at gud eksisterer, derav overskriften på posten...? Syntes ikke akkurat at dette var serlig tro verdig "in the first place", men etter denne opplysningen blir det jo helt på jordet! Så det var ikke deg nei min kjære Sentimoko.. nei nei.... Eller som jeg spør når jeg vet noen juger: "Siklet du når du våknet da eller?"...... Endret 16. november 2007 av strayder Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 (endret) Et stk. off topic innlegg slettet. MVH KVTL Edit: Siden det er trådstarter som kommer med personangrep, samt at posten virker litt useriøs, så stenges denne. Endret 17. november 2007 av KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg