Gå til innhold

Et klart bevis for at gud finnes

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har vært utsatt for noe som heter Nær-døden-opplevelse, som er at noen dør men som blir gjenopplivet igjen rett etter, Jo for 1 måned siden Gikk jeg på gaten og plutselig ble jeg kvalm og mistet pusten på under 3 sekunder, Ble jeg stiv av noe og så husker jeg som å bli dratt opp av noe mykt igjennom noe trangt så så jeg ned på kroppen min og lurte på hva som skjedde men så følte jeg noe herlig at jeg var fri til gå og høre og se alt jeg var vektløs med en stek følesle at alt var greit og alle problemer løst

Så bledet skålete av en stemme som ikke var på et bestemt språk og det var mer en lyd men jeg skjønte hva dem sa de sa noe jeg ikke kan gjenta for å ikke ødelegge for folk som tror på en annen religion. og så ble jeg dratt igjennom en rør på en måte. som når du ser på noe fort og i enden var det masse lys som jeg kjente igjen som folk jeg hadde kjent som var døde og da i midten så jeg en skapning som jeg ikke kan si hva var og så sa det iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii så ble jeg tung igjen og så i taket på sykebilen og jeg fortalte at jeg hadde sett folk få panikk når jeg ble borte og at dem båret meg vekk.

Så har noen noen komentar til dette innlegget?? fr dette er sant og til folk som kommer med teite komentarer som:

Om gud er allemktig kan han løfte lage en stein som han ikke kan løfte og så løfte den? <--- teit komentar

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først: komma, punktum, avsnitt, stor bokstav. Teksten er vanskelig å lese, og dermed er det også mindre sannsynlig at folk tar seg bryet.

Så til innholdet. En nær-døden-opplevelse er ikke det at noen dør og blir gjenopplivet, det vil si at du er nær døden og får den subjektive oppfatningen om at du er i ferd med å dø eller dør, f.eks. med ut-av-kroppen-opplevelser, se for seg himmelen og så videre. Det at noen har dødd og så blitt gjenopplivet fra de døde, har aldri blitt bekreftet. Derimot har nær-døden-opplevelser blitt bekreftet fra mange hold. At de er noe mer enn bare hjernens ville fantasier har heller ikke blitt bevist.

Jeg tviler ikke på at du kan ha hatt en slik opplevelse som du beskriver. Derimot tviler jeg på at det virkelig var Gud du hørte eller himmelen du så. Hva får deg til å tro det? I en situasjon slik den du beskriver, skal man være forsiktig med å stole for mye på sansene sine, da de ofte kan villede deg. Om du virkelig var nær døden, er det ikke lett å si hvordan hjernen har reagert.

Lenke til kommentar

Samme det har nemlig ikke fortalt det til noen før men her kan jeg være anonym så

pluss at det har blitt bekreftet tanten min har fått igjennomlivningpå sykehuset.

og hvordan kan hjernen min spille meg et puss om jeg var død for man dør jo når hjernen er slått ut

Lenke til kommentar

Det var nok bare en illusjon på hvordan hjernen din ønsker skal skje etter døden.

Det er jo mange som har slike opplevelser og sier de har blitt frelst, men hvordan i ****** kan du bevise hva du såg evt følte`?

obs: litt skrivefeil hos meg også

Endret av General_Skurf
Lenke til kommentar
Hei, Jeg har vært utsatt for noe som heter Nær-døden-opplevelse, som er at noen dør men som blir gjenopplivet igjen rett etter, Jo for 1 måned siden Gikk jeg på gaten og plutselig ble jeg kvalm og mistet pusten på under 3 sekunder, Ble jeg stiv av noe og så husker jeg som å bli dratt opp av noe mykt igjennom noe trangt så så jeg ned på kroppen min og lurte på hva som skjedde men så følte jeg noe herlig at jeg var fri til gå og høre og se alt jeg var vektløs med en stek følesle at alt var greit og alle problemer løst

Så bledet skålete av en stemme som ikke var på et bestemt språk og det var mer en lyd men jeg skjønte hva dem sa de sa noe jeg ikke kan gjenta for å ikke ødelegge for folk som tror på en annen religion. og så ble jeg dratt igjennom en rør på en måte. som når du ser på noe fort og i enden var det masse lys som jeg kjente igjen som folk jeg hadde kjent som var døde og da i midten så jeg en skapning som jeg ikke kan si hva var og så sa det iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii så ble jeg tung igjen og så i taket på sykebilen og jeg fortalte at jeg hadde sett folk få panikk når jeg ble borte og at dem båret meg vekk.

Så har noen noen komentar til dette innlegget?? fr dette er sant og til folk som kommer med teite komentarer som:

Om gud er allemktig kan han løfte lage en stein som han ikke kan løfte og så løfte den? <--- teit komentar

ja...ser egentlig ikke hva dette har med noe religion å gjøre...

isåfall svar på dette:

"Så bledet skålete av en stemme som ikke var på et bestemt språk og det var mer en lyd, men jeg skjønte hva

dem sa de sa"

-Beskriv lyden!?

"men jeg skjønte hva dem sa de sa, noe jeg ikke kan gjenta for å ikke ødelegge for folk som tror på en annen religion."

-Dersom du ikke ønsker å meddele i forumet hva disse "lydene" betydde, er denne settningen helt overflødig og bortkastet.

Som toppick står det bevis, og da er det på sin rette plass å i alle fall prøve å bevise noe!

-Forklar!

"...midten så jeg en skapning som jeg ikke kan si hva var, og så sa det iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii"

-Hva snakker du om :ermm:

Du så en skapning i midten som sa iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii??

kan Ikke si hva det var :hmm:

fikk du ikke lov :nei:

eller vet du ikke :no:

Lenke til kommentar
Samme det har nemlig ikke fortalt det til noen før men her kan jeg være anonym så

pluss at det har blitt bekreftet tanten min har fått igjennomlivningpå sykehuset.

og hvordan kan hjernen min spille meg et puss om jeg var død for man dør jo når hjernen er slått ut

Nei, har du ikke hørt om hjernedød??

http://no.wikipedia.org/wiki/Hjerned%C3%B8d

Nei, du får legge frem det jeg etterlyste i mitt tidligere innlegg så vi får tatt en titt på bevisene dine...

Lenke til kommentar

Penn & Teller: Bullshit tok opp dette fenomenet i ei episode. Det viste seg at jagerflypiloter og astronauter hadde opplevd det samme ved henholdsvis nødutskytelse og lift-off. Så prøvde de å sette noen personer i ei kraftig sentrifuge, og de opplevde også en slik nær døden opplevelse. Typisk "en lysende tunnel" eller lignende.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...