Theoline Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Da skal noen av oss enda en gang levere en Exphil - øvingsoppgave. Sto på den siste, og er så vidt kommet i gang med skrivingen på den andre, som lyder sånn her: Vi tar gjerne for gitt at den fysiske verden består av ting. Kan vi være sikker på det? Kan vi i det hele tatt ha sikker viten om den fysiske verden? Hva er grunnlaget for vår eventuelle viten om verden? Drøft disse spørsmålene med utgangspunkt i tenkere/posisjoner fra pensum. Hadde vært litt morro å høre hva dere andre tenker om den, for jeg har nå fått helt skrivesperre. kanskje vi kan starte en liten up-backingstråd! Endret 27. oktober 2007 av Theoline Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Den første tenkeren som ramler inn hos meg når jeg leser dette er Descartes. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Descartes, Hume og Kant er viktige filosofer i denne sammenhengen. Du kaaan vel begynne med det filosofiske skillet som oppstår (rasjonalisme vs. empirisme) hvor Descartes er rasjonalist og Hume empirist.. og.. gå videre til Kant som prøver å binde alt sammen til en herlig symbiose. <3 Ah, og du har 33.5 timer på deg til å skrive ferdig. Have a good one. Lenke til kommentar
siljeNTNU Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 hei, jeg har samme oppgave, har samlet sammen en del stoff fra de tre viktigste filosofene, men sliter med å komme til en slags konklusjon, og besvare selve oppgaven på en god måte noen forslag? Lenke til kommentar
AlfSimen Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Noen som vil dele god info? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå