Peltz3 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Heisann. Jeg har en gammel HP Pavillion som nå tydeligvis begynner slite med helsa. Denne har fungert utmerket til mitt behov, men har blitt merkbart tregere med årene. Jeg tok derfor i sommer og sørget for at hd fikk frigjort plass, og håpet dette, en systemscan med Avast, og adaware skulle gjøre underverker. Resultatet var at maskinen fortsatt var særdeles treg. I det siste har det blitt veldig ille, den fryser explorer når jeg prøver oppdatere (blå linja på toppen blir hvit og står -svarer ikke), når linjen er blå igjen går det ikke scrolle siden, og den klarer ikke veksle mellom to sider uten at det tar 10 - 30 sek å switche mellom disse. Dette gjelder også fra ett messenger vindu, og over til explorer. Da mitt temperament sier at om vinduene mine skal være hele i stua, og PC-en likeså - håper jeg noen kloke hoder har en ide på finne ut hva som suger all systemkraft ifra min maskin, og hvordan få renset opp i dette. Jeg er smertelig klar over at min maskin ikke er noen ræser, men den holder til å bruke nettbank og lese en avis innimellom, samt msn. Jeg vil helst ikke formatere og legge inn på nytt da jeg ikke har noen recovery disc, og langt ifra har kontroll på hvor bilder osv er blitt lagt oppigjennom årene. Hjelp? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Tar du ikke ikke backup med en slik gammel maskin som du sier er det stor kjans for at en dag mister du alt.. Rådet mitt er å ta backup av det du trenger og formatere men hvis du vil ta kjansen, kan du avinstallere/slette programmer som du ikke bruker, bruk Ccleaner å rese opp spyware og registeret. ta en full virusscan, windowsupdate og til slutt en diskdefrag.. Lenke til kommentar
mlek Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hei, Jeg er enig med "S.M." at du må nesten back-up det du kan. Hvis du har en del bilder på maskinen, kan du søke etter "bilder. musikk og video". og brenne bildene til en cd. Kan du gi oss litt 'spec'- cpu, ram, hdd etc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå