Gå til innhold

Bilde av vegg!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått i oppgave å ta et bilde av en vegg på Ungdomsklubben. På veggen har en tagger laget et svert bilde som jeg ikke kan ta bilde av med et bilde(pga. at den veggen på motsatt side er ikke langt unna).

Noen tips? Har Nikon D80 m/Nikkor 18-135 mm. Jeg har aldri prøvd dette før så hadde vert fint med noen tips.

Hvordan skal jeg ta et slikt bilde ?

Og hvordan skal jeg klare å redigere det?

Bildet skal brukes på en genser for dere nysgjerrige ;)

Endret av Fredrik92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På veggen har en tagger laget et svert bilde som jeg ikke kan ta bilde av med et bilde(pga. at den veggen på motsatt side er ikke langt unna).

hæ! Mangler du vidvinkel mener du? Blir det for nært? Du kan sette kameraet på stativ som står i water, og ta et bilde, for å så heve stativet... Hva med å ta bildet fra siden.

Lenke til kommentar
På veggen har en tagger laget et svert bilde som jeg ikke kan ta bilde av med et bilde(pga. at den veggen på motsatt side er ikke langt unna).

hæ! Mangler du vidvinkel mener du? Blir det for nært? Du kan sette kameraet på stativ som står i water, og ta et bilde, for å så heve stativet... Hva med å ta bildet fra siden.

Veggen blir alt for nert. Og bildet blir alt for brei til å ta på ett bilde. Bildet blir nesten som et panorama.

Endret av Fredrik92
Lenke til kommentar

Hva er problemet med panorama?

Kjøp, lån, stjel deg et stativ, helst med en anordning (i mangel på bedre ord) som gjør at du roterer kameraet rundt objektivet. Vanskelig å forklare, men relativt nødvendig når du tar panorama av noe nært.

Om du ikke ønsker panorama så synd, trist, leit. Eneste muligheten til å ikke benytte vidvinkel er fisheyeobjektiv - hva med det?

Lenke til kommentar
Ta bare bilder av de forskjellige stedene på veggen og lim de sammen i Adobe Photoshop. Fiks ferdig, enkelt og greit.

PM meg med fremgangsmåte takk? :D

Ta et bilde av f.eks venstre del av bilde.. så flytter du deg til høyre del og sørger for at den overlapper forrige bilde.. Fiks ferdig på 1, 2, 3.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Hva er brennevdde? :p Hvordan endrer man den innstillingen på en canon eos 400D?

Ehh, ikke for å være frekk eller noe, men kanskje du bør lese en bok, eller 2...

Kit objektivet til Canon 400D er 18-55 (tipper jeg) og da har da brennevidde 18 på det videste og brennevidde 55 på det lengste...

Du skifter det ved å vri på zoomringen.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...