Gå til innhold

Hvilken side av knekkebrødet har du smør på?


athorb

Hvilken side smører du på knekkebrødet?  

98 stemmer

  1. 1. Hvilken side smører du på knekkebrødet?

    • Den flate siden
      45
    • Den ru siden med hull
      35
    • Whichever
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal dere få rask historieundervisning:

 

Siden med hull i heter rikmannsiden, rett og slett fordi rikingene hadde råd til å "sløse" så mye med smørret - mens da den andre heter fattigmannssiden, siden de fattige ikke "sløse" slik med smørret. (Om det er historisk korrekt vet jeg ikke, men det gir jo mening)

 

Som svar på spørsmålet så spiser jeg ikke smør - det er ekkelt.

Lenke til kommentar
Nå skal dere få rask historieundervisning:

 

Siden med hull i heter rikmannsiden, rett og slett fordi rikingene hadde råd til å "sløse" så mye med smørret - mens da den andre heter fattigmannssiden, siden de fattige ikke "sløse" slik med smørret. (Om det er historisk korrekt vet jeg ikke, men det gir jo mening)

 

Som svar på spørsmålet så spiser jeg ikke smør - det er ekkelt.

 

hadde

hadde

hadde

Hvem rike folk spiser vel knekkebrød?

 

Altså, hadde. Hadde, som i fortid.

Lenke til kommentar
Vi har hatt en liten diskusjon i klasserommet, hvilken side av knekkebrødet har du smør på, den flate eller den med alle hullene?

 

Jeg og et lite mindretall mener det første (som da må være alldeles logisk), men det er en overveldende majoritet som mener det andre. Dette må vi få et nærmere svar på.

 

Hva mener forumfolket?

 

 

(Moderator kan sikkert legge til en poll)

 

Vanligvis den flate, men når jeg føler jeg skal kose meg, pøser jeg på med den med hull i, for å få mer smør/pålegg nedi hulla slik at det blir "flatt" og jeg kan pøse på med enda mer oppå :p

Lenke til kommentar
Man har som oftest smør på den siden av brødet som er opp. Det vil også være naturlig å anta at den flate siden skal vende ned, siden ting er flatere på den siden som vender ned mot en annen flate.

 

Men om den hullete flaten vender mot den andre flaten påvirker da ingenting?

 

 

Nei, jeg sier bare at det er naturstridig for noe å stå/ligge/være opp ned (ikke trekk flaggermus inn i dette, er dere snille).

 

Et forsøk jeg tidligere har fremmet, vil være å slippe et knekkebrød tusen ganger fra bordhøyde. Den siden som oftest lander ned mot gulvet, er opp-siden på knekkebrødet, og den siden som skal smøres, siden påleggsiden oftest vender ned ved landing. Så det er bare å sette i gang å slippe knekkebrød!

Lenke til kommentar
Nå skal dere få rask historieundervisning:

 

Siden med hull i heter rikmannsiden, rett og slett fordi rikingene hadde råd til å "sløse" så mye med smørret - mens da den andre heter fattigmannssiden, siden de fattige ikke "sløse" slik med smørret. (Om det er historisk korrekt vet jeg ikke, men det gir jo mening)

 

Som svar på spørsmålet så spiser jeg ikke smør - det er ekkelt.

 

hadde

hadde

hadde

Hvem rike folk spiser vel knekkebrød?

 

Altså, hadde. Hadde, som i fortid.

 

Så de rike folkene har ikke lenger råd til å spise knekkebrød?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...