Gå til innhold

Hvilken side av knekkebrødet har du smør på?


athorb

Hvilken side smører du på knekkebrødet?  

98 stemmer

  1. 1. Hvilken side smører du på knekkebrødet?

    • Den flate siden
      45
    • Den ru siden med hull
      35
    • Whichever
      18


Anbefalte innlegg

Vi har hatt en liten diskusjon i klasserommet, hvilken side av knekkebrødet har du smør på, den flate eller den med alle hullene?

 

Jeg og et lite mindretall mener det første (som da må være alldeles logisk), men det er en overveldende majoritet som mener det andre. Dette må vi få et nærmere svar på.

 

Hva mener forumfolket?

 

 

(Moderator kan sikkert legge til en poll)

Endret av athorb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det er vel egentlig ingen dyp grunn. Handler kanskje om det miljøet du vokser opp i? En fordel er jo det at hvis man er glad i det pålegget man bruker så legger det seg ekstra pålegg i hulla, men hvis man ikke er så veldig glad i smør så skjønner jeg veldig godt at de heller bruker den flate siden. Essensen er vel at vi i Norge har fri bruk av matvarer uansett hvilken side man smører på:)

 

Jeg respekterer deg og alle som støtter din sak, men du kommer aldri til å se meg smøre på "den andre siden" i klasserommet;)

Lenke til kommentar

Man har som oftest smør på den siden av brødet som er opp. Det vil også være naturlig å anta at den flate siden skal vende ned, siden ting er flatere på den siden som vender ned mot en annen flate. Derfor blir den hullete siden opp, og dermed gjenstand for smøring.

Lenke til kommentar
Man har som oftest smør på den siden av brødet som er opp. Det vil også være naturlig å anta at den flate siden skal vende ned, siden ting er flatere på den siden som vender ned mot en annen flate.

 

Men om den hullete flaten vender mot den andre flaten påvirker da ingenting?

Lenke til kommentar

jeg foretrekker å ha smør på den siden med alle hullene i. det hele er jo egentlig ganske simpelt... knekkebrødet smaker ikke det samme hvis du smører på den siden uten alle frøene. bare prøv å spise en brødskive opp ned. det smaker ikke det samme. det er fordi pålegget kommer ned mot tunga først.

 

smører man på den siden med frø og hull, smaker det bedre. når frøene kommer i kontakt med tunga, smaker det bedre, for de han blanda seg med resten, og blitt en fin blanding av grøtet knekkebrød, spytt, pålegg og frød! mmmmmm :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...