Penrin Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Heisann. Jeg har lasta ned Compiz, og et theme jeg vil brukeDet som er problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg installerer det. Den åpner seg bare å viser filene inni, og jeg vet ikke hvordan jeg skal installere de. Se vedlagt bilde. Skal den ikke åpne i Compiz eller noe slikt? Fant ikke noe inni Compiz som kunne likne noe av det jeg skulle ha. Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere spørsmålet mitt, men hvis det er noe dere må vite, si ifra for all del. Er helt ny med linux, så si konkret hva jeg skal gjøre. Takker på forhånd, mvh Penrin Lenke til kommentar
Woolly Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) skal ikke være vanskeligere enn å åpne "emerald theme manager" klikke import og enten lete seg frem til fila eller bare dra den inn i vinduet og klikke open så havner det i lista. testa med et annet mac-theme og det funket fint her. Endret 25. oktober 2007 av Woolly Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 det som er er at jeg ikke finner emerald.. lasta ned fra compiz.org. Noe sted jeg kan laste ned ned emerald? Fant det.. men nå som jeg fant det, hvordan applyer jeg det? Lenke til kommentar
Woolly Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg vet ikke hvor mye du kan om Linux, men det er ikke vanlig å laste ned pakker fra en nettleser og installere som man gjør i Windows. Har du sett i pakkesystemet om du finner beryl og beryl-manager? Åpne Install Software som skal ligge i menyene og søk etter beryl... eller compiz-fuzion om det er det suse bruker, da burde du se om det er installert eller ikke og om de ligger i pakkebrønnene. De distroene jeg har vært borti har hatt dette installert som default så jeg har ikke trengt å installere det tidligere. Om det ikke ligger i pakkesystemet så må du legge til ekstra repositories: Åpne YAST, gå til software og velg community repositories. Du kan huke ut alle og klikke finish for å få tilgang til alle pakkene suse har i pakkebrønnene. Det kan hende at Suse ikke kjenner nøkkelen til noen av disse pakkebrønnene, da kan du klikke "trust and import key", godkjenne noen lisenser og godta noen brønner som ikke har nøkkel i det heletatt. Håper dette hjelper litt i alle fall, selv bruker jeg ikke Suse fordi jeg synes det er altfor tungvint og tregt, det var en av de første distroene jeg prøvde som gjorde at jeg fikk litt negativt inntrykk av Linux generelt, men Suse er en stor og god distro mange liker så det kan hende jeg bare ikke ga den en ordentlig sjanse... husk at det er enklere distroer der ute om du skulle miste motet. De desidert enkleste jeg har vært borti har vært Mint 3.1 (kommer snart en som er basert på Ubuntu 7.10), PCLinuxOS (kommer nok en ny utgave snart også nå som nye Mandriva har kommet ut) og Mepis 6.0 (som er gammel nå, og forhåpentlig Mepis 7), men det er smaksak og sikkert mange som er uenige En X/K/Ubuntu er også nokså greit valg om du trenger hjelp ialleflal da det er et stort flertall som bruker dette. Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har Compiz installert, og jeg har funnet temaet og alt det der, det er bare hvordan jeg får PC-en til å bruke det Det er det jeg ikke får til. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 ser ut som du bruker kde sin motor til å tegne vindusdekorasjonen. for å vise temaet ditt må du bruke emerald i stedet. Let blant innstillingene til compiz. Lenke til kommentar
Woolly Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Utifra det bilde du viser ser det ikke ut som om du har starta Compiz-Fusion en gang, og det må gjøres før du kan bruke themet. Om du har gjort det så se etter "switch window decoratoins" eller som i beryl "select window manager". Du har drivere til skjermkortet? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hvis du er sikker på at du har skjermkortdrivere inne og compiz lagt inn prøv å skriv compiz eller compiz --replace i en terminal. Hvis du får kjørt compiz uten problemer og vil bruke emerald så kjører du emerald --replace Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Har compiz installert jo. Ser ut til å være litt misforståelser i tråden, så for å ikke forvirre, tar jeg spørsmålet på nytt. Hvordan bruker jeg et tema i emerald? Bilde vedlagt.. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 compiz kan bruke flere forskjellige programmer til å tegne opp vindusdekorasjonene. Ut ifra bildet ditt ser det ut som at det er kde-window-decorator som tegner dekorasjonene. Du må sette compiz til å bruke emerald istedet. dette velger du under General Options et sted. Tror kommandoen du skal bruke er emerald --replace. For å aktivere et tema i emerald klikker du bare på det slik du har gjort på bildet. Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Skal jeg bruke den i konsole? Da fikk jeg i alle fall dette. (emerald:21741): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_ref: assertion `G_IS_OBJECT (object)' failed Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 du kan bruke kommandoen i konsole dersom compiz kjører, men du kan skrive den inn et sted under General Options slik at compiz kjører den selv. er du sikker på at compiz kjører? kan du rotere kuben? kjenner ikke feilmeldinga, du får google den om du ikke får det til. Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Vet ikke om det kjører. Får ikke gjort noe som helst for det meste i compiz.. Kanskje suse og KDE va rlitt vanskelig for nybegynner.. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 du kan starte compiz ved å skrive compiz --replace i terminalen. dersom det fungerer skal du kunne rotere kuben med ctrl+alt+piltaster. dersom det ikke fungerer får du en feilmelding i terminalen som bør gi deg et hint om hva som er galt. Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 compiz: Trying '/usr/$LIB/libIndirectGL.so.1' compiz (core) - Fatal: No composite extension skjedde da.. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Har samme problem. Bruker Ubuntu, men har samme problem med compiz Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 har du grafikkort fra ati? i såfall, åpne /etc/X11/xorg.conf og sjekk at du har dette i slutten av fila: Section "Extensions" Option "Composite" "1" EndSection dersom du har dette eller det ikke funker etter at du har lagt det inn prøv: sudo apt-get install xserver-xgl Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Er litt noob når det kommer til root-rettigheter o.l i ubuntu enda. Det står at jeg ikke kan lagre fila fordi jeg ikke har rettighetene. har prøvd su og passord, men får bare feilmelding. Endret 26. oktober 2007 av Haute couture Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 bruk sudo og ditt eget passord Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Åpna i vum, hvordan lagrer jeg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå