Gå til innhold

"Penryn" er snart klar for salg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis vi hadde lagd prosessorer av hårstrå så hadde det luktet mer svidd i et vanlig serverrom enn det normalt sett gjør i California en tilfeldig høstdag i 2007. Med andre ord jeg ser ikke poenget. :p

btw er Simon2 broren til Simen1 og Somin3?

haha

nei Simon2 multitasker med Simon3 :p

Lenke til kommentar
Hvis supernerden Simon2 kunne forklart alle nerdene her inne hvor liten avstand 45 nm er og hvordan det fungerte med å ta utgangspunkt i et normalt hårstrå, ville alle blitt rimelig imponert over hvor latterlig liten avstand dette er....

Trengs vel ikke det... http://www.hardware.no/nyheter/prosessor/h...ig_45_nm_/44380

Se der ja!

Du får med andre ord plass til over 2200 45 nm-transistorer på bredden av et hårstrå. Ja, det er bare å lese den setningen en gang til. Studer gjerne ditt eget hår også, så begynner du å få en viss formening om transistorstørrelsen

Visste ikke at det var en slik artikkelute. Hvor mange transistorer får man da på et rompehår?

Lenke til kommentar

Er personlig forsåvidt ikke så interessert i Penryn men Wolfdale derimot tror jeg kan bli en ordentlig morrosak.

Hadde egentlig sett meg ut en Q6600 til jul men det spørs om kanskje den er verdt å vente på. Får se hva prisene blir og gjette seg frem til når de vil være på et fornuftig nivå.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...