Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link dgl-4300 eller Linksys WRT54GL?

Anbefalte innlegg

Kan ikke forstå at noen favoriserer Linksys ennå.. er man 4 brukere samtidig på en Linksys så er det så tregt at man får lyst til å gi opp. Dlink er jo mye raskere vi er noen ganger 12-14 brukere på en 624 uten noen problem. Linksys hører kun hjemme en plass, i søplebøtta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har som sagt fått routeren, dgl4300 til å funke bak speedtouch 546i satt til bridge.

Men når jeg nå prøver å komme inn i web konfigen til st546 når jeg ikke det.

DHCP server er aktiv på både modem og router, og lurer på om jeg kan slå av dhcp i modem og kun ha det på i router. Eller om jeg også kan slå det av i routeren og kjøre bare med statisk ip addresser. ?

Bare la det være som det er nå. Det bridgede modemet står jo i PPPoE og det går bra at DHCP serveren i routeren står på selv om du ikke bruker den aktivt. Skal du ha statisk IP så setter du statisk ip i PC eller ved å låse ip til macadressen på nettverkskort i pc (dette gjør du i routeren).

Jeg er enig med denne karen her.

Det er ikke noe vits i å endre mere på oppsettet ditt nå i og med du har fått en PPP-tunell opp og er ute på nett med lav ms.

Forresten... det at DHCP-serveren står på i bridge-modemet har ingenting å si i og med at du oppretter en PPP-tunell til din ISP igjenom ditt bridge-modem. Dette skjer på lag 2 (lavere lag en IP) Denne PPP-tunellen kapsler inn vha MAC-adresse og DHCP/IP-innstillinger vil på denne siden ikke ha noen effekt.

PS: kaster meg ikke ut i den evigvarende diskusjonen Linksys VS D-link i og med at dette blir lite produktivt med tanke på spørsmålene til tråstarter.

Lenke til kommentar

Altså det jeg sa var at modemet, som leverer bredbåndet til routeren, er i bridge modus.

Routeren, dgl 4300, har brukernavn og passord til bridgen'n. Nøyaktig hvordan dette fungerer er ikke nødvendigvis så interessant, men om det var optimalt var det jeg var ute etter.

Ellers så når jeg gjør en tracert så tar det jo minst 5 hops før jeg når noe sted på internet, foruten nextgentel servere. Er det noe jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar
DGL-4300 er mest stabil av de to uten tvil.

Det er godt gjort. Min WRT54GL hadde en oppetid på 310 dager da jeg måtte flytte den for noen dager siden. Det har heller aldri vært problemer med torrents (200 conn) eller noe annet. Dønn stabilt siden dag 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...