Lionel_Luthor Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hei hei! Jeg hadde i grunn bestemt meg for tytn2! Men Nokia e90 er jo rett og slett rå! jeg vil ha en telefon som kan gjøre at bærbaren kan settes på hylla! Jeg må kunne Legge inn word/exel/power point filer og kunne redigere dem og lese dem.. Må kunne skrive ett dokument på mobilen også sende det på mail eller skrive det ut! Kunne se youtube filmer, lese vg, itavisen, amobil og nettby/facebook! Kunne ta bilde med mobilen og legge dem ut på nettby! dette er jo ikke så viktig da men hadde vært veldig greit! Skal kjøpe minnebrikke til mobilen.. og vil legge inn ett par hundre sanger, lite filmklipp osv! så skjermen må være bra og god lyd! Og helst ikke så frykelig træg når man blar i sangene.. Kameraet er vist ut i fra tester bedre på E90 en tytn2.. i følge phonearena! GPS har jeg lyst til og ha.. etter hva jeg har lest er gps'en til e90 ræva.. men trenger ikke gps i trafikken men kjekt og ha en gps i skogen! så trenger nok egentlig bare noen kart på mobilen! Men tror tytn2 er bedre der uansett! Har ikke testet noen av de telefonen og prosessoren skiller ca 30mhz.. så går ut i fra at de er nokså like kjappe? Men det jeg lurer på er hvor lang tid det tar og loade f eks vg.no på en slik telefon.. med wifi! Vist det tar sånn 30 sekunder så er det nesten så jeg dropper begge to og går for LG ku990 og holder meg til bærbaren! Noen som er eier av en av telefonene som kan gi meg noe tips hva de mener? Lenke til kommentar
godal Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 X7500 hvis du tåler vekta Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 X7500 hvis du tåler vekta hehe! det blir litt i største laget.. men takk for forslaget!! Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 En siste ting... MSN går vell flott og få installert på nokia e90? Også lurer jeg på om noen her vet om det er mulig å få lagt inn snes på den telefonen! Snes er jo denne Super nitendo simulatoreren.. hadde vært genialt og hatt mario eller street fighter og dille med når jeg kjedet meg =) Håper en solstråle her på forumet har peiling på det! Har falt litt mot E90.. Den er så rå! også dyr =/ Lenke til kommentar
poe Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 En siste ting... MSN går vell flott og få installert på nokia e90?Også lurer jeg på om noen her vet om det er mulig å få lagt inn snes på den telefonen! Snes er jo denne Super nitendo simulatoreren.. hadde vært genialt og hatt mario eller street fighter og dille med når jeg kjedet meg =) Håper en solstråle her på forumet har peiling på det! Har falt litt mot E90.. Den er så rå! også dyr =/ Men en slik telefon mangler touchpad og/eller trykkfølsom skjerm. Så hvis det å trykke deg rundt i menyer ikke høres tungvint ut, så er vel ikke det så nøye, men personlig mener jeg dette er et stort handikap i forhold til TyTn2. Der har du trykkfølsom skjerm, slik at surfing og navigering i menyer blir som en lek. Hvorfor E90 mangler dette er en gåte. E90 er vel rett og slett en vanlig smarttelefon med qwerty, i en gigantisk innpakning. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 En siste ting... MSN går vell flott og få installert på nokia e90?Også lurer jeg på om noen her vet om det er mulig å få lagt inn snes på den telefonen! Snes er jo denne Super nitendo simulatoreren.. hadde vært genialt og hatt mario eller street fighter og dille med når jeg kjedet meg =) Håper en solstråle her på forumet har peiling på det! Har falt litt mot E90.. Den er så rå! også dyr =/ E90 er en smarttelefon, så MSN og SNES går fint an å installere. Har SNES og SEGA emulator på min E61. Og det fungerer veldig bra. Personlig så vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde gått for. Så dette blir ikke lett Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Takker Steffen! da er det en grei sak med msn og snes! Men som du sier poe så er touch-screen noe som hadde gjort seg! har SE p990 og det er kjapt og bruke pennen når man er på internett osv! Men det ser ikke så ille ut på e90, sett noen filmer på youtube.. går rimelig kjapt! Og den 4" skjermen ser digg ut! Jeg er i grunn veldig i tvil.. Har alltid hatt lyst til og teste windows mobile.. helt siden jeg satt og så på qtek 8100 for lenge lenge siden! men SE og nokia har alltid klart og få meg til og kjøpe deres produkter! satt just og så en 17 minutters film snutt om TyTn2.. er ett skikkelig "Må ha" produkt! men det er e90 også! Åhoi! Menne en av dere som har en av disse.. VG.no lang tid tar det og laste siden.. og fønker nettby på telefonene? Og det med skrive ett dokument også sende det på mail eller har en av de to mulighet for og koble til Skriver? Jeg vil legge inn alle foilsettene som lærerene mine på skolen min legger ut på internett.. så må kunne ha mange powerpoint / word dokumenter på mobilen! som jeg må kunne skrive ut/lese på ganske ofte! Endret 25. oktober 2007 av Cenariuz Lenke til kommentar
jevel Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hvilken browser vil du ha info om? Med eller uten flash? Ellers så er det kun filmer tilpasset mobil du kan se på YouTube. -KJ Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Hvilken browser vil du ha info om? Med eller uten flash? Ellers så er det kun filmer tilpasset mobil du kan se på YouTube. -KJ Med Flash tenkte jeg.. Opera hjelper vell en del.. Testet nettby/amobil-forum/og andre diverse internett sider på min p990.. og det gikk greit.. så med en 4" skjerm kan jo ikke gjøre det verre =) Men den quickoffice versjonen som jeg har på min SE p990i! er det samme som Nokia e90 har? selv om den er grei nok, så vil jeg hatt en litt bedre utgave vist jeg får meg e90! Lenke til kommentar
µT. Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hvilken browser vil du ha info om? Med eller uten flash? Ellers så er det kun filmer tilpasset mobil du kan se på YouTube. -KJ Med Flash tenkte jeg.. Opera hjelper vell en del.. Testet nettby/amobil-forum/og andre diverse internett sider på min p990.. og det gikk greit.. så med en 4" skjerm kan jo ikke gjøre det verre =) Men den quickoffice versjonen som jeg har på min SE p990i! er det samme som Nokia e90 har? selv om den er grei nok, så vil jeg hatt en litt bedre utgave vist jeg får meg e90! Er du ikke fornøyd med den orginale QuickOffice'n, så finnes det helt sikkert noe annet, som du kan laste ned Lenke til kommentar
christiuss Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Vg går ikke kjapt på TyTN2, men det funker greit når man sitter i soffaen. Bruker Opera seff. Office mobile fungerer kjempebra, og skal du ha dataintegrasjon hadde ikke jeg vært i tvil. Microsoft er mer kompatible med sine egne produkter enn det andre er. Er ikke integarsjon med laptoppen/desktoppen din viktig, og du kun bruker smtp mail, hadde jeg velkanskje vært mer i tvil. Nokia er nok hakket bedre på å lage mobiltelefoner, og det merkes nok bittelitt. Men med et godt BT handsfreesett, gjerne a2dp, henger ikke HTC langt bak. Det er nok større forskjell på MS integrasjon i HTC sin favør. For meg hadde nok valget stått på hvordan du skal bruke den mot PC-en din. Er du mer ute etter en frittstående modell, kan det nok hende du bør helle mot Nokia. Er du ute etter enkel integrasjon med Ms produkter hadde jeg valgt TyTN2. Et veldig godt eksempel: Jeg var på tur for noen helger siden, hadde med meg pc og Tytn2. Måtte på nettet for å sjekke noen sportsresultater. Plugget inn usb kabel og trykket på internet deling, og var da rett p nett. Jeg var også så heldig at det var turbo3G dekkning der jeg var, så hastigheten ble utolig bra. Det eneste jeg har av software på PC-en er standardsystemene til Vista. Hadde du hatt en Nokia, og plutselig måtte på nett hadde du måtte installere PC suite mm. Og oppsettet er ikke like enkelt. En kolega av meg prøvde, uten veldig stort hell. Måtte kjøpe usb datamodem i tillegg. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Vg går ikke kjapt på TyTN2, men det funker greit når man sitter i soffaen. Bruker Opera seff. Office mobile fungerer kjempebra, og skal du ha dataintegrasjon hadde ikke jeg vært i tvil. Microsoft er mer kompatible med sine egne produkter enn det andre er. Er ikke integarsjon med laptoppen/desktoppen din viktig, og du kun bruker smtp mail, hadde jeg velkanskje vært mer i tvil. Nokia er nok hakket bedre på å lage mobiltelefoner, og det merkes nok bittelitt. Men med et godt BT handsfreesett, gjerne a2dp, henger ikke HTC langt bak. Det er nok større forskjell på MS integrasjon i HTC sin favør. For meg hadde nok valget stått på hvordan du skal bruke den mot PC-en din. Er du mer ute etter en frittstående modell, kan det nok hende du bør helle mot Nokia. Er du ute etter enkel integrasjon med Ms produkter hadde jeg valgt TyTN2. Et veldig godt eksempel: Jeg var på tur for noen helger siden, hadde med meg pc og Tytn2. Måtte på nettet for å sjekke noen sportsresultater. Plugget inn usb kabel og trykket på internet deling, og var da rett p nett. Jeg var også så heldig at det var turbo3G dekkning der jeg var, så hastigheten ble utolig bra. Det eneste jeg har av software på PC-en er standardsystemene til Vista. Hadde du hatt en Nokia, og plutselig måtte på nett hadde du måtte installere PC suite mm. Og oppsettet er ikke like enkelt. En kolega av meg prøvde, uten veldig stort hell. Måtte kjøpe usb datamodem i tillegg. Tusen takk for godt råd og bra svar! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Med Flash tenkte jeg.. Opera hjelper vell en del.. Testet nettby/amobil-forum/og andre diverse internett sider på min p990.. og det gikk greit.. så med en 4" skjerm kan jo ikke gjøre det verre =) Men den quickoffice versjonen som jeg har på min SE p990i! er det samme som Nokia e90 har? selv om den er grei nok, så vil jeg hatt en litt bedre utgave vist jeg får meg e90! Med den innebyggede browseren går det 30 - 40 sek å laste VG. Med Opera mini går det mye fortere. Den store forskjellen er at den interne browseren må laste på nytt når du trykker tilbake. Med OM går dette på null komma svisj da det er lagret som et bilde. -KJ Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Ahh, okei.. Så opera Mini blir rett og slett noe av det første som kommer til og bli installert! Utrolig greit og vite! Jeg har en tråd til her på forumet om Nokia e90.. og jeg spurte om det kostet noe og være på internett på mitt private wlan "system" Var en som svarte meg på det.. og han har sikkert helt rett men jeg ble litt usikker allikavel.. Men på telenor sine sider står det ett internett abonnement: Kveld og Helg Ubegrenset bruk av Mobilt Bredbånd m/WLAN kvelder og helger for en fast pris per måned. Så vist man ikke har dette abonnenmentet koster det noe og sitte på mitt private Wlan allikavel med mobilen? Må bare være 100% sikker her.. for det kan fort bli dyrt =) Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Det Telenor henviser til er Telenor sine WLAN soner. Du vil ikke bli belastet for bruk av ditt eget WLAN. -KJ Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Det Telenor henviser til er Telenor sine WLAN soner. Du vil ikke bli belastet for bruk av ditt eget WLAN. -KJ Okei =) Tusen takk for svar! Blir Nokia e90 på meg.. må bare forske litt på hvor den er billigst også må jeg nok ha ett 8gb minnekort =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå