christoffers Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 heisann! jeg var på LAN for en stund siden med PC-en min. spilte aktivt i 3 dager, ingen problemer! kom hjem, holdt på i flere dager, ikke problemer! men så: kapoff! blåskjerm!:S va kan årsaken være? Lenke til kommentar
Babb Rass Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 heisann!jeg var på LAN for en stund siden med PC-en min. spilte aktivt i 3 dager, ingen problemer! kom hjem, holdt på i flere dager, ikke problemer! men så: kapoff! blåskjerm!:S va kan årsaken være? Hva står det på bluescreenen og kommer den når du kjører en spesiell applikasjon eller bare helt "random"? Hjelper litt å vite dette. -Christoffer Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 kan være uendelig med årsaker. Ved neste blåskjerm anbefaler jeg deg å ta et bilde av det. Eller skrive ned feilmeldingen. Lenke til kommentar
Babb Rass Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 kan være uendelig med årsaker.Ved neste blåskjerm anbefaler jeg deg å ta et bilde av det. Eller skrive ned feilmeldingen. Sant så christoffers, hvis du kommer inn i wondows så høyreklikker du på "min datamaskin" går videre til egenskaper. I boksen som spretter opp velger du "Avansert/Advanced" også trykker du på "instillinger i "Oppstart og gjenoppretting" feltet. Ta haken vekk fra "Start på nytt automatisk" og trykk på "OK" og "OK". Neste gang du får en blåskjerm så stå den "stille" og ikke restartet, da får du mulighet til å lese feilkoden og hva den sier. (dette står også forøvrig/mest sansynelig i "Kontrollpanel/adminastrive verktøy/Hendelsesliste -> system) -Christoffer Lenke til kommentar
frostern Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Når du svarer på de andre spørsmålene her, gidder du også føye til hvilket OS du kjører...? Lenke til kommentar
christoffers Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Her er bilder! Lenke til kommentar
christoffers Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Fikk også nå en blåskjerm der det kom en annen feilmelding å et PIP fra pcen! hva kan dette bety? at det er harddisk feil? skal legge ut bilder av den nye blåskjermen så snart jeg finner kabelen! Lenke til kommentar
persa30 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Fikk også nå en blåskjerm der det kom en annen feilmelding å et PIP fra pcen!hva kan dette bety? at det er harddisk feil? skal legge ut bilder av den nye blåskjermen så snart jeg finner kabelen! Hei Bare ett spørsmål.. Har du clocket maskinen? Lenke til kommentar
christoffers Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) neei.. hadde vært KJEMPEKJEKT med hjelp nå! <3 Endret 24. desember 2007 av christoffers Lenke til kommentar
persa30 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 neei.. hadde vært KJEMPEKJEKT med hjelp nå! <3 Halo... det er inngen vitts å rope... vi vet jo inngen ting om hva som skjer??? bare poff... får du blåskjerm nå? hva drev du på med da det oppsto? Er maskinen for varm? Har du skiftet noe hardware? Eller noe annet du har drevet på med? Dette er viktige opplysninger vi trenger for å prøve å hjelpe deg. Lenke til kommentar
mwn Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 den der 8E meldingen har jeg også fått helt tilfeldig hele tiden før. Tipper det har noe med dårlig/defekt minne, for lite/mye volt på minnet å gjøre. Jeg overklokket systemet 5% og har aldri sett den blåskjermen igjen. Pass på å installere nyeste drivere og evenuelt sjekk om det er noen bios oppdateringer som fikser minne feil. Lenke til kommentar
STREN Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) hei ser ut til å ha med minne ja denne burde gi relevant hjelp og evt denne det skal og nevnes at gooogle er din beste venn. //--STREN--// Endret 24. desember 2007 av STREN Lenke til kommentar
christoffers Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 et PIP, har det noe med harddisken å gjøre? å hvor stiller jeg volten på ramen å det der x-x-x-x-xt greiene? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Finn memory voltage set 2.1v Set 4.4.4.12 2T som timings og dram 800mzh i bios. Søk på ditt hovedkort så finner du ut av det. Last ned. Memtest86+ 1.70 Kjør mist et par pass. Du må ha 0 feil her. Starte med dette,så kan får vis se. Tenk på om du innstalerte drivere,kan gi 08e feil. System restore til en tiligere dato kan fixe det. Hdd test fra recovery console. http://itpro.no/art/9467.html CHKDSK /F CHKDSK /R ----------------------- Defragmere + Pagedefrag Hd Tune http://www.passmark.com/products/diskcheckup.htm Kjør test for ditt merke. http://www.ultimatebootcd.com/ Kjør gjerne igjennom lang versjon,får og renske opp viss det er noe gruff. Når du trenger hjelp til å få fjernet spyware eller bare sjekke Endret 24. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
christoffers Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Nå har jeg fått opp bilder av den "nye" blåskjermen"! Har også prøvd å skjønne timing på RAM, men fatter ikke en dritt! Her er bilder, og kan noen forklare meg hva som skal stå på 4-4-4-12-2T? Hva er 2 T!? Å hva med de andre under der? TAKKER SÅ MEGET FOR SVAR ALLE DERE SOM HJELPER MEG !<3 Lenke til kommentar
christoffers Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Noen som har anelse? Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Noen som har anelse? Tror du får svar på spørsmålene dine her: http://www.hardware.no/guider/minne_ram/ram/19785/6 Les gjerne hele guiden! Fortsatt god jul! Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Ja det er riktig for deg 4.4.4.12 2T 800MZH Sett ai overclock til manuel(save og reboot) Så finne memory voltage sett 2.1v Da er det og boote memtest86+ 1.70 og kjøre en stund. Lese noen guider er ikke dumt. Endret 24. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
christoffers Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2007 Ingen som kan se på bildet av BIOSEN min å fortelle hva som skal stå på "2T"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 http://www.google.no/search?hl=no&q=nv...p.dll&meta= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå