Gå til innhold

Devil may cry så absolutt verdt å spille?

Akrabra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillene er geniale. Du kan tenke deg fast-paced fighting med mye switching mellom Sverd, gloves & pistoler. Alt dette krydret inn i heftige comboer som er noe av det villeste og ikke minst kuleste jeg har opplevd i denne sjangeren.

DMC 1 er det beste i serien med utrolig mye moro og en historie som er "helt grei".

DMC 2 er det som har skuffet fansen mtp. sviktende historie og ikke helt samme "trøkket" som i DMC 1. Men slåssingen er litt forbedret selv om jeg fortrekker den fra DMC 1.

DMC 3 hentet inspirasjon fra DMC 1 igjen og dette var mildt sagt knallbra. Når det kom så var det altfor vanskelig og dette skjønte Capcom. De lagde en "special edition" hvor du kan spille som halvbroren til Dante og det er en lettere vanskelighetsgrad. DMC 3 har mye mer comboer & våpen, men det er et lite hakk bak 1'eren(ikke langt bak spør du meg)

Anbefaler denne serien til de grader :)

PS: Historien er egentlig ikke sammenhengende, men verdt å få med seg alle 3 :)

Lenke til kommentar

Spilte en del eldre spill etter 360-en døde for halvannen uke siden, inkludert DMC 1 og 2, og jeg ser virkelig ikke hva som er særlig kult med spillet. Hovedpersonen sjarmerer gjerne trusene av anime-fjortiser, spillet består av 99% buttonmashing og veike puzzles, og voiceactingen er direkte flaut å høre på.

Men, for all del, hver sin smak.

Lenke til kommentar

Buttonmashing hjelper jo ikke da du må passe på å få best mulig rating sånn at du får mest mulig poeng på å bruke på upgrades... og om du skal få til det så må du bruke flest mulig komboer (uten å være repetetiv), alstå må du tenke deg om når du sloss ... Forresten så er ikke alle folk som ser (og liker) anime fjortiser ;)

dessverre så var 3eren alt for vanskelig for min del, og det var etter å ha spilt gjennom Ninja Gaiden på vanskeligste vanskelighetsgrad, så jeg gav opp etter en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...