E.C. Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Hver gang jeg prøvde å søke på 6000+ med ord som bios og hovedkort i tillegg, kom det opp 49 sider så jeg har bestemt meg for en ny topic. Jeg har da MSI K9A Platinum og nå har jeg altså bestilt meg en AMD 6000+. Det som er greia her er at BIOSen min har aldri vært oppdatert og som de fleste nok skjønner så har 6000+ kommet etter k9a, så den er ikke støttet av den biosversjonen jeg har i øyeblikket (1.1) Da har jeg googlet litt om det og kommet fram til MSI sin hjemmeside hvor jeg fant noe som het "msi live update" som skulle visst enkelt oppdatere bios og andre drivere. Det som da skjedde var at den fant ingen oppdateringer for min bios, noe som er ikke helt bra siden den siste biosen ute er 1.7 Så da lurer jeg på om jeg kan oppdatere den på en annen måte (ja, det er en manuell download på siden, men der må man visst ha floppy disk for å oppdatere - noe jeg ikke har) Noen forslag? Endret 25. oktober 2007 av E_C Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Står ikke akkurat mye der, men nå finner live update en versjon (1.7) som er den nyeste, men PC-en fryser når jeg prøver å flashe det fra windows :S Lenke til kommentar
STREN Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) hovedkortet ditt støtter x2 6000+ bare sjekk denne siden hvilken bios du trenger. og et lite tips....aldri oppdater bios under windows! Har du ikke floppy drive så kjøp deg en..de er billig...brukt eller ny etc. //--STREN--// Endret 27. oktober 2007 av STREN Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Har vært på den siden ja, skal nok skaffe meg floppy Lenke til kommentar
Sylar777 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 har akkurat samme problem som deg nå E_C! så si ifra hvordan det gikk med floppy flashinga! Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Da gikk det slik: Jeg kommer hjem med hele 2 floppy drives og en 6000+ Først tenkte jeg å bruke USB stasjonen som ble detected som B: (tipper at det ikke hadde gått an å flashe fra den, men men) Da jeg prøvde å lage en floppy fra liveupdate og velge DOS diskett der, kunne jeg velge kun A: . Da tenkte jeg at den andre floppystasjonen måtte inn, men tenkte bare å prøve først fra windows igjen. Hoppet over å ta sikkerihetsdiskett og trykka på "next" i vanlig kjapp-kjapp installering. Og da åpner det seg et DOS-vindu og begynner å flashe BIOS, den blir ferdig, PC-en restarter, jeg trykker litt fram i den nye BIOSen ang. startup settings og da var det bare å skru av PC-en og sette inn den nye cpu'en. Nå fungerer alt fint, men vet ikke hvor mye dette hjelper deg Sylar (Brukte liveupdate 382, selv om det var visst 383 tilgjengelig, men jeg trykka skip etter en rekke mislykkede forsøk på å oppdatere og pga at den fantes ikke på hjemmesiden) Endret 30. oktober 2007 av E_C Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) litt merkelig at den skal slite slikt med BIOS oppdatering... Håper ikke du må oppgradere en om gangen, feks 1.2 - 1.3 - 1.4... Det skal jo være mulig og ta 1.7'ern med en gang uten problemer... BIOS bekreftet 1.7: http://global.msi.com.tw/index.php?func=do...amp;prod_no=259 Og MSI Live Update: http://global.msi.com.tw/index.php?func=do...amp;prod_no=259 Endret 30. oktober 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Jo, jeg fikk oppdatert til 1.7 med en gang =) Det var jo bare det at den hengte seg opp/fikk feil forskjellige steder under installasjonen, men det ble en lykkelig slutt Lenke til kommentar
Sylar777 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 fikk faktisk til og oppdatere bios fra live update! måtte bare slå av alt som hadde med beskyttelse fra nettet, windows defender og videre! så den ble flasha:). men når jeg starter pc står det A: drive error ( press F1. så det gjør jeg da nå for og fortsette til windows! pluss at prossesoren jobber som faan! har prøvd og laste ned dual opt. lurer på om jeg skal slå på cool and quiet funksjonen? bruker du den E_C? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 bruker ikke C&C, ettersom noen spill ikke liker denne og kommer med "feil CPU" under installasjon og slikt. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Bruker ikke C&C nei, bl.a fordi jeg har en kjøler som har en regulator som man kan velge hastigheten med, så jeg tror ikke at C&C hadde greid å styre den, fordi før bios updaten fikk jeg ikke engang se hvor mange RPM det var Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå