Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC slår seg ikke på igjen etter merkelig shutdown midt på natten

Anbefalte innlegg

Ok,

Jeg står opp på morgenen i dag, går ned for å kikke videre på en innleveringsoppgave til skolen. Hva møter meg? En meget svart skjerm, og lille meg får satans panikk. PC-en hadde slått seg av i løpet av natten tydeligvis. Men jeg ser at blant annet keyboardet og slikt lyser, så jeg regner med at alt virker.

Men gjør det det? Nei. Jeg klikker bryteren for å slå på PC-en, og ser et lite orange blink i et brøkdel av et sekund, og så.. ingenting.

Prøver å slå den på igjen, og da er den helt død.

Har gjort alt fra å sjekke ledninger til å sniffe på forskjellige deler for å lukte etter lukten av "brent", men er fremdeles like blank.

Noen som aner hva som kan være galt? Det er ganske viktig for meg at jeg finner svar snarest da to store innleveringer skal være ferdig om et par dager, og de er nærmest umulig å få skrevet ned på nytt innen da.

Takk på forhånd

Mvh, David.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så, det du sier er at det ikke er noe liv i dataen. Hvis den ikke starter og det ikke er noen respons ville jeg prøvd å "jumpstarte" psu'en -> Forklaring her

Hvis du ikke får noen respons da, så er den død. Da er det ganske enkelt, kan være støv etc.

OT: Til nød kan du jo ta harddisken i en annen data og hente ut dokumentet ditt slik.

-Christoffer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...