Litraphy Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Ok, Jeg står opp på morgenen i dag, går ned for å kikke videre på en innleveringsoppgave til skolen. Hva møter meg? En meget svart skjerm, og lille meg får satans panikk. PC-en hadde slått seg av i løpet av natten tydeligvis. Men jeg ser at blant annet keyboardet og slikt lyser, så jeg regner med at alt virker. Men gjør det det? Nei. Jeg klikker bryteren for å slå på PC-en, og ser et lite orange blink i et brøkdel av et sekund, og så.. ingenting. Prøver å slå den på igjen, og da er den helt død. Har gjort alt fra å sjekke ledninger til å sniffe på forskjellige deler for å lukte etter lukten av "brent", men er fremdeles like blank. Noen som aner hva som kan være galt? Det er ganske viktig for meg at jeg finner svar snarest da to store innleveringer skal være ferdig om et par dager, og de er nærmest umulig å få skrevet ned på nytt innen da. Takk på forhånd Mvh, David. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Kan være at du har hatt et strømbrudd iløpet av natten og psu har tatt kvelden. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg tipper strømforsyningen din har tatt kvelden. Det skal være en diode på hovedkortet som lyser når du har stikkontakten tilkoblet. Om den lyser kan det være hovedkortet. Om den ikke lyser er det nok strømforsyningen Lenke til kommentar
Babb Rass Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Så, det du sier er at det ikke er noe liv i dataen. Hvis den ikke starter og det ikke er noen respons ville jeg prøvd å "jumpstarte" psu'en -> Forklaring her Hvis du ikke får noen respons da, så er den død. Da er det ganske enkelt, kan være støv etc. OT: Til nød kan du jo ta harddisken i en annen data og hente ut dokumentet ditt slik. -Christoffer Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Viste seg at det var PSU som hadde tatt kvelden ja. Takk for alle gode svar som førte til at jeg fikk sjekket og testet den først. Hadde heldigvis en ekstra til overs, så ting er i orden igjen nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå