v3g4rd Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Hei, Jeg har en server som kjører drupal hvor enkelte sider inneholder egenproduserte php-scripts. Det ene skriptet benytter php's copy() funksjon for å laste opp en fil fra brukeren. Når jeg kjører dette skriptet gjennom drupal får jeg opp følgende feilmelding: warning: copy(/var/www/html/files/users/upload/13264.jpg) [function.copy]: failed to open stream: Permission denied in /var/www/html/includes/common.inc(1342) : eval()'d code on line 481. Dessverre kan jeg svært lite om Drupal sin API, og klarer derfor ikke å se hva som er grunnen til at jeg får permission denied i common.inc-fila. Jeg har også prøvd og google etter en løsning på nettet, men jeg finner ikke ut av noenting. Jeg er selvfølgelig åpen for alle mulige løsninger - så hvis noen har tips å komme med, setter jeg svært stor pris på det edit: skriptet fungerer for øvrig utmerket utenfor drupal. Endret 25. oktober 2007 av v3g4rd Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Har apache(?)-brukeren lesetilgang til filen? Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Jeg vil ikke tro at problemet ligger på selve apache-serveren ettersom skriptet fungerer uten problemer dersom jeg kjører det som et stand-alone php-skript utenfor drupal. edit: bildet lar seg også lese fra temp-mappa så lenge det ligger der, men vil ikke la seg kopiere til andre mapper.. For å være ærlig, har jeg ikke snøring på hvorfor.. Endret 25. oktober 2007 av v3g4rd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå