lokeland Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg driver en liten warez-side (for en liten vennegjeng) hvor det kun linkes til filer på Rapidshare og lignende. Hvorfor (u)lovlig er dette egentlig? Og hva kan jeg tas for? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Etter gjeldende rettspraksis i Norge så er det helt ulovlig å linke til opphaverettet matriale, jfr. napster.no dommen. Slik stunts som The Pirate Bay ville med andre ord vært ulovlig i Norge. Så hvis du blir tatt så regn med å måtte ut med store beløp og kanskje fengselsstraff. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Okey, er det mulig å plassere servere i andre land, f.eks. Sverige (helst, for det er det en mulighet for)? Og en annen ting. Hvis jeg har en selvdestruksjonsmekanisme (har allerede lagd en på servern) som jeg aktiverer om no skjer, kan jeg bli tatt for å ødelegge bevis da? Eller må jeg få beskjed om at det skjer før det er ulovlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå