Gå til innhold

Kva er forskjellen mellom Logitech Harmony 525 VS 555. Programerbar fjernkontroll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg vurderer å kjøpe meg ein billig programerbar fjernkontroll. Eg har sett på Logitech Harmony 525 og 555? Er nokon av desse 2 bra? Er dei like gode?

Jeg har Logitech Harmony 525. Bruker den på 6-7 devices og omtrent like mange aktiviteter. Foretrekker aktiviteter - som er et spesielt oppsett som for eksempel "se DVD" som styrer flere bokser samtidig.

Jeg har lurt litt selv på hva forskjellen er...

Her er en beskrivelse av forskjellen mellom tvillingmodellene:

"The 550 comes in a darker color, replaces the Mute & Previous buttons with Page Up/Down. Adds & Moves the Mute/Previous buttons below the Volume & Channel buttons. Also adds the Picture, Sound, A, B buttons in an extra row below the keypad. Keys are softer (like the 676) and a tad shallower compared to the 520."

(http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/rc-harmony/thread.cgi?4251)

525'en har allerede en rad under keypad'et, såvidt jeg vet er det kun to ekstra knapper på 555'en, rett over nummertastene.

Funksjonaliteten/programvaren er nok den samme. Kan godt se at det hadde vært kjekt med egne taster for lyd og aspekt, men det er bare å omprogrammere to andre taster. Synes ikke det virker som det er verd å betale mye ekstra for 555'en. Men det er altså to nyttige knapper mer. Ellers tror jeg man kan si de er temmelig like.

I tillegg finnes det en x-box variant som har enda litt flere taster(?) og muligens er hakket rimeligere enn 555'en.

Jeg er veldig fornøyd med 525'en. Det er nok en av de bedre hw-investeringene jeg har gjort for 500 kroner.

Lenke til kommentar
Eg vurderer å kjøpe meg ein billig programerbar fjernkontroll. Eg har sett på Logitech Harmony 525 og 555? Er nokon av desse 2 bra? Er dei like gode?

Jeg har Logitech Harmony 525. Bruker den på 6-7 devices og omtrent like mange aktiviteter. Foretrekker aktiviteter - som er et spesielt oppsett som for eksempel "se DVD" som styrer flere bokser samtidig.

Jeg har lurt litt selv på hva forskjellen er...

Her er en beskrivelse av forskjellen mellom tvillingmodellene:

"The 550 comes in a darker color, replaces the Mute & Previous buttons with Page Up/Down. Adds & Moves the Mute/Previous buttons below the Volume & Channel buttons. Also adds the Picture, Sound, A, B buttons in an extra row below the keypad. Keys are softer (like the 676) and a tad shallower compared to the 520."

(http://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/rc-harmony/thread.cgi?4251)

525'en har allerede en rad under keypad'et, såvidt jeg vet er det kun to ekstra knapper på 555'en, rett over nummertastene.

Funksjonaliteten/programvaren er nok den samme. Kan godt se at det hadde vært kjekt med egne taster for lyd og aspekt, men det er bare å omprogrammere to andre taster. Synes ikke det virker som det er verd å betale mye ekstra for 555'en. Men det er altså to nyttige knapper mer. Ellers tror jeg man kan si de er temmelig like.

I tillegg finnes det en x-box variant som har enda litt flere taster(?) og muligens er hakket rimeligere enn 555'en.

Jeg er veldig fornøyd med 525'en. Det er nok en av de bedre hw-investeringene jeg har gjort for 500 kroner.

Kan du programmere den til at den slår på alle enhetene (tv, dvd, forsterker osv) med 1 tastetrykk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan du programmere den til at den slår på alle enhetene (tv, dvd, forsterker osv) med 1 tastetrykk

Klart. Jeg har foreløpig laget følgende aktiviteter:

Se TV

Se DVD

Musikk på DVD

Mix CD'er

Musikk fra PC

Hør på radio

Slå av alt

Du kan velge hvilke apparater som skal brukes for hvert program, hvilke innstillinger de skal ha, osv. Men fjernkontrollen sender ikke alle signalene samtidig. Default tror jeg den har så mye som et sekund mellom hvert signal. Dermed vil sju signaler som sendes i serie ta noe tid. Mellomrommet mellom signalene kan stilles ned på per-device basis.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

bruker lcd tven som pc skjerm.og har kobla til riks tv,ps3,anlegg osv.men går det an å legge inn en "pc funksjon" på kontrollen så jeg kommer rett på pc kanalen ? alt går gjennom AV knappen på tv kontrolleren nå og det er 6 forskjellige AV+pc kanaler på samme knapp.blir frusterende i lengden :p takker for svar

Lenke til kommentar
bruker lcd tven som pc skjerm.og har kobla til riks tv,ps3,anlegg osv.men går det an å legge inn en "pc funksjon" på kontrollen så jeg kommer rett på pc kanalen ? alt går gjennom AV knappen på tv kontrolleren nå og det er 6 forskjellige AV+pc kanaler på samme knapp.blir frusterende i lengden :p takker for svar

Det skal gå... Men hvordan er litt avhengig av de som har laget programmet for TV'n. På mine enheter kan det for eksempel være definert en action som heter "Power off", en som heter "Power on" og en som heter "Power toggle", selv om jeg bare har én powerknapp. Noe tilsvarende er det også for AV-knappen på TV'n.

Men dersom det ikke er programmert inn noe slikt i den nedlastbare profilen, går det alltids an å lage et program der AV-knappen sender signal 6(?) ganger på rad. Da bør du gå inn og skru ned delayet mellom signalene så det ikke tar 6 sekunder.

Jeg går likevel ut fra at du har som meg en lang rekke AV-alternativer å velge fra, slik at du kan plukke akkurat den du vil ha og legge til på menyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...