mortenej Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Da er det tid for høstens oljeskift. Førstegangen jeg skal bytte olje selv på denne, er det noen som kan si meg hvor jeg finner tappepluggen. Har ikke tilgang på skikkelig grav, så et tips om hvor pluggen er (foran/bak, Venstre elle høyre side). Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Tappepluggen finner du på for eller baksiden av bunnpanna, en av sidene skrår utover og nederst i skråen er der en bolt som du skrur ut for å tappe olja. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 å bytte oljefilter er ikke like lett hvis du har den værste motoren. Da må du ha spes verktøy. Sitter bak/under ac pumpa... Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 La firma skifte den samtidig som bilen får et servicestempel. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 neich det å bytte olje kan man fint gjøre selv, ser ikke noe grunn til å betale det dobbelte på verksted for ting som er så simpelt.. Klart man må følge service for at garantien skal gjelde men sånn skjenerelt, selvgjort er velgjort Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 På carina sitter ihvertfall pluggen bakerst på bunnpannen. bilen må jekkes opp litt, så er det bare å strekke seg innunder med en fastnøkkel. Mye mulig at det er likt på Avensis. Oljefilteret sitter muligens bak på motoren under eksosmanifolden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå