Asle_quad Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har nå satt sammen maskinen min og den funker greit. En ting jeg undrer meg litt over er effektforbruket. Måler effekten inn til psu til ca 115W... Dette samtidig som cpu bruken skjelden er over 50% selv ved oppgaver som transcoding av video, utpakking av filer osv samtidig. Dette føles veldiglavt. Kjører cpu'en min på lavgir? Jeg får oppgitt at cpu frekvens er 2.4GHz som det skal være, likevel føles det litt "tregt". Ingen settinger i BIOS er endret og ingen overklokking foretatt. Erdf et noen tester jeg kan foreta som gir meg en pekepinn om ytelsen er som forventet? Spec: Intel Q6600 B3 stepping ... MSI P35-NEO2-FR ASUS RADEON X1650 512MB SILENT HDTV DVI-I PCI-E (EAX1650SILENT/ HTD/ 51) 4x 1GB DDR2 minne dual channel SEAGATE BARRACUDA 500GB SATA-II OCZ700GXS SLI-EU 700W psu Noctua kjøler Windows XP, 32 bit. mvh Asle Lenke til kommentar
Zarachas Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 tror det er helt riktig effekt jeg trodde den lå lavere enn det til og med? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 er ikke så mange programmer som klarer og utnytte 4 kjærner, så da blir det sånn:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå