Gurgalmei Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Vil gjerne ha noen kommentarer på dette oppsettet. Har lite erfaring med å sette sammen PC. Har ingen erfaring med vannkjøling, men fant dette kabinettet som inspirerte meg til å begynne Har ingen erfaring med å klokke men planen er å klokke denne prosessoren. Har vurdert å bytte prosessoren med qx6850 siden den er lettere å klokke, men minne setter etter hva jeg forstår en begrensning på klokkingen til ca 3.5gh og da har det vel liten hensikt? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=53162 Vet ikke så mye om skjermkort, men fant dette skjermkortet som ikke stod i prisguiden: Gigabyte GeForce 8600 GT 512MB vifteløs til ca 1500 https://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=54836 Spiller ikke så grafikkintensive spill (counterstrike, Dawn of War, age of empires og liknenede), og til bildebehandling trenger man relativt enkelt grafikkkort. Raptoren er til system og prog + pagefile 1 samsung til scratch disk ytterst og intern backup innenfor 1 samsung er til arbeids disk Har naturligvis ekstern backup også. Endret 25. oktober 2007 av Gurgalmei Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 1. To tastaturer er unødvendig 2. 8gb ram er unødvendig 3. Raptordisk er unødvendig 4. Dyrt kabinett 5. PSUen trenger en liten diskusjon Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 3. Raptordisk er unødvendig Der er jeg ikke enig, Raptordisk oppleves raskere enn andre disker. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 3. Raptordisk er unødvendig Der er jeg ikke enig, Raptordisk oppleves raskere enn andre disker. Det trodde jeg også, men jeg ble motbevist. Ihvertfall så lenge det er SATA vil det være lite forskjell i forhold til en nymoderne 7,2K Sata Lenke til kommentar
Gurgalmei Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 1. To tastaturer er unødvendig2. 8gb ram er unødvendig 3. Raptordisk er unødvendig 4. Dyrt kabinett 5. PSUen trenger en liten diskusjon 1. Et tastatur er til en annen PC 2. 8 GB ram er en stor fordel i Photoshop 3. Raptor her raskere aksesstid og bør slik sett gi litt gevinst som system disk og hvis jeg skal ha separat systemdisk er det veldig lite å spare på å kjøpe en anna disk. 4. Enig, men det virker bra, får bra tester og gir enkelt inngang til vannkjøling for meg som nybegynner 5. Har du noe i tankene?? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) 1. Et tastatur er til en annen PC2. 8 GB ram er en stor fordel i Photoshop 3. Raptor her raskere aksesstid og bør slik sett gi litt gevinst som system disk og hvis jeg skal ha separat systemdisk er det veldig lite å spare på å kjøpe en anna disk. 4. Enig, men det virker bra, får bra tester og gir enkelt inngang til vannkjøling for meg som nybegynner 5. Har du noe i tankene?? 1. Okei 2. Tviler. Du skal vel kjøre 64bit OS? 3. Tja, det er ikke mye å hente i forhold til pris 4. Okei, så lenge man har råd =) 5. Kjenner ikke til Gigabyte's strømforsyninger. Har ikke sett noen diskusjoner om den her heller, så å finne ut hvor bra den leverer er nok bra å vite.. edit: leste testen og det ser bra ut Endret 25. oktober 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Gurgalmei Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Ang 2, så finnes det info på Adobe sine sider (og det forutsetter naturligvis 64bit OS) Er det noen som har kommentarer til skjermkortet? Endret 25. oktober 2007 av Gurgalmei Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Vifteløst er nok ikke way to go hvis du skal klokke det. Ville kosta på meg et 8800GTS 320mb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå