tommyjo Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Har følgende oppsett: MSI K8N Neo4 med AMD Athlon X2 4200+ og 2Gb DDR2 - 400 Ram Gforce 7600GT 256mb Ram Soundblaster X-fi Hauppauge WinTV PVR500 Dual tuner 3x Segate Baracuda 320Gb HDD Dette har fungert veldig fint helt til igår. Da satt jeg inn en ny uformatert Segate Baracuda 500Gb. Når jeg startet PC-en, dukket den opp i bios og oppstart og alt virket fint. Men så ville ikke Windows starte og jeg fikk svart skjerm med melding om at det hadde oppstått en hardware konflikt som gjorde at windows ikke ville starte og jeg måtte lese i manualen til hovedkortet eller i windows manualen. Denne meldingen har jeg aldri vært borti før selv om jeg har lang erfaring med pc. Noen som vet hva det kan være? Kjører Windows Media Center 2005 Edition. Jeg mistenker at windows ikke klarer en 500Gb disk eller at jeg må oppdatere bios. Noen forslag? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hvilken utgave har du av Windows? Evt. Servicepack? Hvordan er harddiskene koblet til hovedkortet? Rekkefølge i BIOS? Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hvis harddisken er SATA så legg merke til om alle former for SATA kontrollere i bios er "enabled" Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Du kan prøve å sette spesifikt den hdd som den skal boote fra og sette IRq og Dma til auto på alle disker. Lenke til kommentar
tommyjo Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Alt står på auto i bios og alle diskene står som master. De er SATA. Jeg har byttet på kablerekkefølgen, men det skulle egentlig ikke ha noe å si da instillingene er på "auto" Og plugger jeg ut den ene kablen til den nye disken, funker systemet som normalt. Har fått noen tips fra microsoft sin hjemmeside, men stoler ikke helt på dem. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Bare en skal stå som master da, resten på Slave. Slik har jeg det. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 boot sequence! sjekk hvilken rekkefølge harddiskene booter i. PC-en min foretrekker som regel nye disker og prøver å boote fra den. da blir det ofte feil. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Bare en skal stå som master da, resten på Slave. Slik har jeg det. Det er ingen master/slave-innstillinger på SATA-disker. Det er på P-ATA, det. Lenke til kommentar
kalg Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 boot sequence! sjekk hvilken rekkefølge harddiskene booter i. PC-en min foretrekker som regel nye disker og prøver å boote fra den. da blir det ofte feil. Enig der Lenke til kommentar
tommyjo Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Høres logisk ut, men det er faktisk ingen hjelp i dette da jeg har prøvd det allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå