Frode99 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Heisan. Har en innlevering i gym som jeg lurer litt på. Den lyder: "Hvilke faktorer virker inn på bevegeligheten i et ledd?" Er bare ute etter en start liksom Litt hjelp settes pris på Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Heisan. Har en innlevering i gym som jeg lurer litt på. Den lyder: "Hvilke faktorer virker inn på bevegeligheten i et ledd?" Er bare ute etter en start liksom Litt hjelp settes pris på Jeg ville jo tro at slike ting som musklene, bånd og senene rundt leddet. Feks: Tråkket man over så strekker man et leddbånd i foten. Denne strekken vil ikke gå tilbake til slik den var før iovertråkken. Man vil slik få en uønsket større bevegelighet i leddet som gjør at det blir lettere at man tråkker over senere. Ved å tøye muskler kan man oppnå større utslag i noen ledd. Stive/korte muskler vil ikke tillater fult utslag i leddet. Det finnes helt sikkert også noen "forkalkningssykdommer" som hindrer bevegeligheten i ledd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå