raw-power_Steffan Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 hei jeg har en nyinnkjøpt packard bell pc. jeg har litt problemer med og komme inn på de delte mappene på hjemmenettverket. jeg har en eldre pc som jeg kommer fint inn på fattern's pc og filer. jeg veit ikke hva som er problemet med den nye PC-en. kan noen hjelpe ?? Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Litt mer info om PC-en kunne hjelpe... Si iallfall hvilket OS du kjører... Lenke til kommentar
raw-power_Steffan Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Litt mer info om PC-en kunne hjelpe... Si iallfall hvilket OS du kjører... intel pentium d prossesor 1 gig ram 500 gb hd og mitt os er windows xp media center edition Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 For å se dem i mine nettverks steder må de være i samme arbeidsgruppe, men du kan nå delte filer ved \\maskinnavn\sharenavn Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Gjør som S.M sa! Sett alle maskiner i samme arbeidsgruppe. ( Kontrollpanel-->System-->) Trykk kjør ( Win.Tast+R) skriv: "\\datamaskinnavn" Da finner du alle mappene den maskinen har delt. Datamaskinnavnet finner du ved å gå inn på Kontrollpanel-->System -MK- Lenke til kommentar
raw-power_Steffan Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 Gjør som S.M sa! Sett alle maskiner i samme arbeidsgruppe. ( Kontrollpanel-->System-->) Trykk kjør ( Win.Tast+R) skriv: "\\datamaskinnavn" Da finner du alle mappene den maskinen har delt. Datamaskinnavnet finner du ved å gå inn på Kontrollpanel-->System -MK- det går ikke. det står at arbeidsgruppen ikke er tilgjengelig. jeg har prøvd det som du sa men det går ikke på denne maskinen bare på den gamle Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Hvis du har noen Firewall programmer kjørende som feks Norton Internet Security må du åpne denne softwaren og tillate for hjemmenettverk, ellers vil du ikke få opp noe som helst når du feks skriver \\192.168.1.10 Lenke til kommentar
raw-power_Steffan Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Hvis du har noen Firewall programmer kjørende som feks Norton Internet Security må du åpne denne softwaren og tillate for hjemmenettverk, ellers vil du ikke få opp noe som helst når du feks skriver \\192.168.1.10 jeg bruker zone alarm. jeg har åpnet det men det går fortsatt ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå