lefsaker Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Heisann! Jeg holder på å lage et CMS, og har kommet til den delen da brukeren skal kunne kjøre feks. "install.php" så setter den inn all SQL informasjon som er lagret i filen. Config.php ser slik ut: <?php define("DB_HOST", "localhost"); define("DB_USER", "admin"); define("DB_PASS", "admin"); define("DB_NAME", "manncms"); $connection = mysql_connect(DB_HOST, DB_USER, DB_PASS); mysql_select_db(DB_NAME, $connection) ?> Jeg hadde tenkt meg noe som dette i install.php: <?php include "admin/config.php"; ?> <h1>MannCMS installasjon</h1> <?php switch ($_GET[id]) { default: ///Installasjon som videresender til ?id=installed når installasjonen er ferdig/// break; case 'installed': echo "Installation successfull"; break; } ?> Er dette vanskelig å få til? Hvilke funksjoner må brukes? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Dette er ikke så vanskelig. <?php $handle = @fopen("/tmp/inputfile.txt", "r"); if ($handle) { while (!feof($handle)) { $buffer = fgets($handle); mysql_query($buffer); } fclose($handle); } ?> Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Heisann! Jeg holder på å lage et CMS, og har kommet til den delen da brukeren skal kunne kjøre feks. "install.php" så setter den inn all SQL informasjon som er lagret i filen. Config.php ser slik ut: <?php define("DB_HOST", "localhost"); define("DB_USER", "admin"); define("DB_PASS", "admin"); define("DB_NAME", "manncms"); $connection = mysql_connect(DB_HOST, DB_USER, DB_PASS); mysql_select_db(DB_NAME, $connection) ?> Jeg hadde tenkt meg noe som dette i install.php: <?php include "admin/config.php"; ?> <h1>MannCMS installasjon</h1> <?php switch ($_GET[id]) { default: ///Installasjon som videresender til ?id=installed når installasjonen er ferdig/// break; case 'installed': echo "Installation successfull"; break; } ?> Er dette vanskelig å få til? Hvilke funksjoner må brukes? For det første, hvorfor lager du et CMS når du ikke engang har basis kunnskaper om php/mysql? Om du bruker phpmyadmin, velg eksporter å lagre filen som "install.sql" (eller noe annet) <?php function import_sql($fil) { // Sjekk om fil finnes if (!file_exists($fil)) { return false; } // Hent fil $sql_fil = file_get_contents($fil); // Sjekk om filen er lesbar if(!$sql_fil) { return false; } // Lag nytt query for hver linje $sql = explode(';', $sql_fil); foreach($sql as $q) { if(!empty($q)) { $run = mysql_query($q); #echo mysql_error(); if(!$run) { return false; } } } return true; } $import = import_sql("install.sql"); if($import) { header("Location: index.php?id=installed"); } ?> Endret 25. oktober 2007 av MrNeeon Lenke til kommentar
lefsaker Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Takker for svar, skal ta en titt på det senere i kveld Edit: Etter litt knoting med integrering osv. fikk jeg det til slutt til Tusen takk for hjelpen Endret 26. oktober 2007 av lefsaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå