KVK Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Skulle sette opp trådløst nettverk på en ungdomsklubb, men av en eller annen grunn har jeg ikke fått det til, kommer meg på internett med kabel, men ikke trådløst, så jeg tenkte jeg skulle sette opp ett modem jeg hadde liggende hjemme med innebygget trådløst nettverk, men for å sette opp denne må man som kjent ha litt informasjon, så jeg gikk inn på det gamle modemet for å finne denne informasjonen, men da fikk jeg til min store overaskelse se at de eneste instillingsmulighetene var følgende: bruker: passord: DHCP: ja/nei NAT: ja/nei Og ingen annen informasjon var tilgjengelig. Det jeg lurte på er om NGT gir ut den nødvendige innformasjonen for å sette opp eget modem, det er vel først og fremst de to tallene som jeg ikke husker hva heter, dette sto i instillingene på mitt gamle 516 modem, men ikke på mitt nye 546, er det noen som vet hvilke tall jeg mener, og hva de heter? VCI eller noe sånt kan det stemme? VCP? Var noe i den duren tror jeg. Annen info som trengs er vel bare brukernavn og passord samt PPPOE/PPPOA? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Vpi/vci kan være 1/32 hvis det er NGT utstyr. EDIT: Er det Telenor (surf abbonement) så er det 0/100 eller 8/35 avhengig av type sentral. Ellers er det vel bare å velge encapsulation=LLC og det du nevnte i posten din. Endret 25. oktober 2007 av la7dfa.com Lenke til kommentar
KVK Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Ok, takk skal du ha, vet at jeg hadde 0.33 på det aller første modemet, men dette forandret seg på nr to, og på det vi har nå aner jeg ikke, får vel kontakte NGT og forhøre meg Takk igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå