Ekko Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Greit nok at vi har personlige meninger, men noen av kommentarene her er helt på trynet. "Broes before hoes"?! Guttevenner er viktigere enn jentevenner? Høres ut som enkelte fortsatt tenker på kvinner som man gjorde på femtitallet. Jeg er helt enig i denne kommentaren. "Broes before hoes" er slik jeg ser det noe mange sier bare fordi det høres kult ut og er slik blitt et mye misbrukt uttrykk. I mine ører/øyne betyr utrykket at du ikke svikter en kompis for å få ha deg (el.) med en dame. I dette tilfelle finnes det ingen "hoe". Så lenge trådstarter ikke planlegger å bli sammen med kameraten sin dame etterpå så har det lite å si at hun er jente. Alternativer: 1. Ti stille om hele greien. 2. Gå rett til henne og fortell det. 3. Fortell ham at du misliker han oppførsel og oppforde ham til å slutte, men ikke mer. 4. Gi ham sjangsen til å fortelle det, ellers så gjør du det om en uke. 5. Gi ham sjangsen til å slå opp, ellers forteller du det. 6. Si til han at han må endre seg. Skjer det igjen "sladrer du". Personlig er jeg mest fan av enten nr 6 eller nr 5. edit:typo Endret 25. oktober 2007 av Ekko Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Personlig ville jeg ikke vært kompis med denne fyren hvis han fortsetter å være slik mot damen sin. Jeg hadde sagt til han at jeg synes at han skulle fortelle det til henne. Hvis han bare fortsetter i samme tralten, så hadde jeg vurdert om han var noe særlig til person å være kompis med. Lenke til kommentar
Inverno Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 fortell kompisen din at du begynner å miste respekten din for han, og at han ikke kan fortsette å behandle dama si som han gjør.. visst han ikke klarer å se at han gjør noe galt så få han til å se det.. si at han får en uke elns på å fortelle kjæresten om det heller så vil du gjøre det.. eller du kan være med han når han forteller det visst han vil det..... Lenke til kommentar
coccosine Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Alternativer:1. Ti stille om hele greien. 2. Gå rett til henne og fortell det. 3. Fortell ham at du misliker han oppførsel og oppforde ham til å slutte, men ikke mer. 4. Gi ham sjangsen til å fortelle det, ellers så gjør du det om en uke. 5. Gi ham sjangsen til å slå opp, ellers forteller du det. 6. Si til han at han må endre seg. Skjer det igjen "sladrer du". Personlig er jeg mest fan av enten nr 6 eller nr 5. 6'ern ville nå jeg gått for, gi han en sjanse til.. Hvis han "driter seg ut" igjen ville jeg sagt fra, da har du handlet som en god kompis og som en god venn ovenfor jenta! Endret 25. oktober 2007 av coccosine Lenke til kommentar
Steina Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 6'ern ville nå jeg gått for, gi han en sjanse til.. Hvis han "driter seg ut" igjen ville jeg sagt fra, da har du handlet som en god kompis og som en god venn ovenfor jenta! Hvordan kan du være helt sikker på at kameraten IKKE er utro flere ganger? Når han får et sånt valg, og ønsker å fortsette å være utro, så holder han det jo såklart også skjult for "deg". Husk også at det er ikke enkelt å holde noe så alvorlig hemmelig for en god veninne. Regner med det vil være et rent helvette, for å si det mildt. Lenke til kommentar
coccosine Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 6'ern ville nå jeg gått for, gi han en sjanse til.. Hvis han "driter seg ut" igjen ville jeg sagt fra, da har du handlet som en god kompis og som en god venn ovenfor jenta! Hvordan kan du være helt sikker på at kameraten IKKE er utro flere ganger? Når han får et sånt valg, og ønsker å fortsette å være utro, så holder han det jo såklart også skjult for "deg". Husk også at det er ikke enkelt å holde noe så alvorlig hemmelig for en god veninne. Regner med det vil være et rent helvette, for å si det mildt. Er det en god kompis merker man slike ting, som regel hvertfall.. Og nei, det er ikke lett å holde på hemmeligheter, generelt. Men hvis han forteller det til henne nå, kan det ødelegge begge vennskapene. Det vil nok ikke være så kult for hun jenta å få vite det fra en annen enn typen heller. Dessuten har jo trådstarter observert at kompisen har vært utro flere ganger, noe hun sikkert vil spørre om han vet noe om. Jeg ville hvertfall ikke blitt så glad hvis jeg fant ut at kompisen min hadde skjult for meg at typen min hadde vært utro opptil flere ganger... Så hvis han sier noe tror jeg dette vil være en tap-tap situasjon.. min mening da selvsagt Lenke til kommentar
Steina Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg ville hvertfall ikke blitt så glad hvis jeg fant ut at kompisen min hadde skjult for meg at typen min hadde vært utro opptil flere ganger... Så hvis han sier noe tror jeg dette vil være en tap-tap situasjon.. min mening da selvsagt Hmm, hva mente du egentlig nå? Det hørtes jo ut som du mente at du VILLE vite det om kameraten din viste noe, men likevel er det en tap-tap situasjon? Men uansett, så etter min mening så skal man ikke tenke bare på seg selv. Det er derfor jeg mener at man skal si ifra. Tåler ikke typen konsekvensene over hva han har gjort, som fører til at du "mister" han som kamerat, så synes jeg likevel det er verdt det, da veninnen vil iallfall slipper å kaste bort livet sitt på en løgn. Lenke til kommentar
coccosine Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hmm, hva mente du egentlig nå? Det hørtes jo ut som du mente at du VILLE vite det om kameraten din viste noe, men likevel er det en tap-tap situasjon? Så hvis han sier noe tror jeg dette vil være en tap-tap situasjon.. min mening da selvsagt Det jeg mente var jo at han har vist om det som har foregått over en lang tid nå, slik jeg ser det er det kanskje allerede for sent å si ifra til henne, tror hun vil bli ganske så irritert og forbanna på trådstarter egentlig. Men dette er jo noe som kanskje kan gå over, det var jo ikke han som var utro.. men tror hun vil kunne ha problemer med å stole på kompisen sin liksom.. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Legg en lapp i postkassa til han som har vært utro, der du skriver at du kommer til å fortelle det til dama neste uke. Lappen er selvsagt anonym, han får tid til å fortelle dama hva han har gjort, og når hun får lappen vet hun allerede om det. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har vært i samme situasjon og jeg sladra til dama til kompisen min. Hun ble sur på han, han ble sur på meg. Det ble slutt, hun ble sammen med han igjen siden han "hadde forandret seg" og hun ble sur på meg. Så jeg var uvenn med begge i 2 år før det har løsnet litt opp igjen nå i det siste. Så ikke bland deg. Er han/dem sin sak om han er utro eller ikke. Du kan nevne for kompisen din at du ikke liker det han gjør eller at du er skuffa over han, men det ender bare opp med mye stress hvis en stikker nesa si i andres saker. Min erfaring. Nå sitter jeg og ser på at kompisen min er utro mot dama hver helg, men jeg gidder ikke si noe, siden alle blir sure. Dama tror jo seff på ham, da kan de ha det så godt, så får hun finne det ut på den "ille" måten. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Det må da være herlig å gå rundt i hverdagen og vite at din beste kompis trikser med flere baller. Iallfall med tanke på hvor skuffet kjæresten blir om hun får vite det. Sett fra hennes side, blir dette enda mer delikat. Hun diller rundt i sin naive og flotte hverdag i den tro at kjæresten hennes er en bra kar. I tillegg finnes det venner som vet dette og at hun ikke vet.. Ja, litt rotete, but you got my point. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_555_* Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har vært i samme situasjon og jeg sladra til dama til kompisen min. Hun ble sur på han, han ble sur på meg. Det ble slutt, hun ble sammen med han igjen siden han "hadde forandret seg" og hun ble sur på meg. Så jeg var uvenn med begge i 2 år før det har løsnet litt opp igjen nå i det siste. Så ikke bland deg. Er han/dem sin sak om han er utro eller ikke. Du kan nevne for kompisen din at du ikke liker det han gjør eller at du er skuffa over han, men det ender bare opp med mye stress hvis en stikker nesa si i andres saker. Min erfaring. Nå sitter jeg og ser på at kompisen min er utro mot dama hver helg, men jeg gidder ikke si noe, siden alle blir sure. Dama tror jo seff på ham, da kan de ha det så godt, så får hun finne det ut på den "ille" måten. Dette svaret følte jeg meg mest hjemme hos. Jeg vil ikke fortelle henne at typen hennes har vært utro opp til flere ganger. Med forskjellige damer, fordi da blir hun knust og lei seg. ''Kompisen'' min er ikke lengre min kompis, og dama kommer garantert til å bli sur på meg fordi jeg fortalte henne det. Nei, jeg vil ikke bli uvenner med noen av disse personene, da begge er egentlig ganske greie. Men jeg må si jeg har mistet omtrent all respekt for kompisen min her, jeg føler ikke lengre at han er en staut og kjekk kar. Han er en utro, patetisk jævel rett og slett Men han er jo min kompis fordi om. Jeg skal ikke blande meg. Men dere skal vite at det er ikke bare jeg som vet om dette. Alle kompisene til denne fyren vet om utroskapet hans, men alle holder kjeft. Eneste som syns at denne fyren er en staut, trofast kar er dama hans. Alle andre syns han er en utro jævel. Håper hun finner det ut en dag, og gir typen inn så jævlig at det griner etter. Håper jeg er borte da, fordi da kommer hun til å føle seg bedratt av ikke bare én, men alle. Men jeg går nok for at hvis dette skjer åpenlyst igjen; skal jeg stille han et ultimatum. Han får sjansen til å fortelle om det, ellers så forteller jeg det. Men bare hvis det skjer engang til. Noe jeg håper det ikke gjør, men jeg er nådeløs hvis det skjer nok engang. Takk takk folkens. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hvorfor fortelle det? Han gjør det åpenlyst foran dere fordi han føler at han kan stole dere og at dere ikke sladrer. Jeg har holdt kjeft både når det gjelder gutte og jentevenner som har gjort noe de ikke burde. Det er ikke ditt forhold og ikke noe du burde blande deg inn i. Men vil du at han skal slutte med det så kan du jo kanskje legge opp til at han blir tatt av dama, f.eks ringe henne og be henne komme på fest når han tror at hun ikke skal komme, og lign. Men at du skal blande deg inn direkte i forholdet gavner ingen selv om du ikke liker det du ser. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Skriv et anonymt brev.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg hadde vel sagt til fyren at gjort er gjort til nå, siden jeg ikke har sagt fra før. Men om du må drive med den dritten, får du fra nå av gjøre det når jeg ikke ser det. Jeg gidder ikke sitte å se på det uten å si fra til henne. "I don't wanna know", rett og slett.. Men hvor god venn jeg hadde vært med jenta hadde spilt en ganske stor rolle for hva jeg hadde gjort.. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Men jeg går nok for at hvis dette skjer åpenlyst igjen; skal jeg stille han et ultimatum. Han får sjansen til å fortelle om det, ellers så forteller jeg det. Men bare hvis det skjer engang til. Noe jeg håper det ikke gjør, men jeg er nådeløs hvis det skjer nok engang. Hvorfor ikke gi ham en heads up først på at du sier det om det skjer igjen. Jeg ser ikke helt forskjellen på å si det nå og si det når han har gjort det en gang til om du ikke snakker med ham først. Virker litt som du bare utsetter avgjørelsen. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg hadde vel sagt til fyren at gjort er gjort til nå, siden jeg ikke har sagt fra før. Men om du må drive med den dritten, får du fra nå av gjøre det når jeg ikke ser det. Jeg gidder ikke sitte å se på det uten å si fra til henne. "I don't wanna know", rett og slett.. Men hvor god venn jeg hadde vært med jenta hadde spilt en ganske stor rolle for hva jeg hadde gjort.. Denne var den beste så langt. Du trenger ikke å sladre, men ihvertfall ikke ta en del i det. Birger Lenke til kommentar
Puppet Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hadde samme problemstilling selv og valgte å ikke si noe, men levde med dårlig samvittighet over det. Tenk litt over hvor god venn han er. Du kommer sannsynligvis til å miste ham som det, så hvis du syns det er greit kan du si noe, men hvis du vil beholde han som venn er det verre. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hadde du likt det dersom typen din var utro, og din venninne visste det og ikke sa det til deg? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hadde du likt det dersom typen din var utro, og din venninne visste det og ikke sa det til deg? En problemstilling, som jeg egentlig synes er svaret. Selv ville du ikke bli holdt utenfor. Men gjelder det andre, oppfører du deg som en tosk. Derfor er vel egentlig svarer, hva ville du selv ikke opplevd? Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå