MasterCard Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hei igjen folkens. Jeg skrev en post tidligere idag om bærbar pc. Jeg har tenkt litt på det og kansje jeg ikke trenger bærbar. Dermed lurer jeg på om noen kan sette opp et bra oppsett for en kraftig gamer-pc til max en 10-11k. Trenger kansje en ny sjerm også, så hvis noen vil anbefale det også er det bare å si ifra. Men trenger ikke mus, tastatur. Jeg har ikke fulgt med på utviklingen innenfor hardware de siste årene så har ikke så mye peiling. Jeg er selv mest fan av AMD og ATI, men jeg vil ha mest for pengene, så det som gir mest (hvis det er intel og nvidia) ytelse for pengene vil jeg ha. Håper på gode tilbakemeldinger. - Tusen takk =) Lenke til kommentar
aiaN Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Hei igjen folkens. Jeg skrev en post tidligere idag om bærbar pc. Jeg har tenkt litt på det og kansje jeg ikke trenger bærbar. Dermed lurer jeg på om noen kan sette opp et bra oppsett for en kraftig gamer-pc til max en 10-11k. Trenger kansje en ny sjerm også, så hvis noen vil anbefale det også er det bare å si ifra. Men trenger ikke mus, tastatur. Jeg har ikke fulgt med på utviklingen innenfor hardware de siste årene så har ikke så mye peiling. Jeg er selv mest fan av AMD og ATI, men jeg vil ha mest for pengene, så det som gir mest (hvis det er intel og nvidia) ytelse for pengene vil jeg ha. Håper på gode tilbakemeldinger. - Tusen takk =) Vel jeg kjøpte min PC for 9000kr og dog jeg hadde strømforsyning og skjermkort fra før av. Nå vil jeg nevne at skjermkortet får man ikke lenger, men man får noe med liknende ytelse til ca 1000-2000kr. Og strømforsyninga er Tier2 til rundt 800kr. Så man kan kjøpe litt andre ting en det jeg har. Blant annet et mindre og billigere tower. Men ellers så vil jeg si at maskinen er sjokkerende bra hvertfall etter min mening. "Kjører Crysis flytende på Medium nå og ok men litt hakkete på High. Speccs: Intel Core 2 Quad 6600 2.4ghz G0 @ 4.05ghz 450x9 1.3v Coolermaster Gemini II ribbe med en midlertidig 140mm 1000rpm vifte "tempraturer ligger på 33-47" Gigabyte x38-DQ6 BIOS: F5g "har fortsatt crazy cool løsninga på" 2Gigabyte Crucial BalistiX C4 @ 900mhz 4-4-4-12 Sapphire X1800PE 512MB-DDR3 @ 700/1400 "dette er et X1800XTX bios flashet" 1x WD Raptor X 150GB 1x Samsung 500GB Det er inne i et Coolermaster Stacker 832 tower. "driter i hva folk vil si med 4.05GHZ det funker så orker ikke klaging. STABILT THAT IS" Alt dette kjøpte jeg billigt på Amentio.no Anbefaler å handle der faktisk har noen av delene blitt billigere og med et par hundringser tilsammen Når det gjelder hardware så får man ikke Intel X38 kort såvidt jeg vet med nvidia SLI mulighet, bare crossfire. Slå meg om jeg tar feil. Og jeg vil anbefale hovedkoret om man ikke bios update for det gjør klokking ustabilt. Og jeg anbefaler de kommende HD 3xxx kortene til AMD/ATI sterkt. Og barcelona prosessoren til AMD må jeg gi deg lykke til ved å få fatt på. Pluss det er ikke mye spesiell ytelse å hente her "slå meg igjen om jeg tar feil". Er veldig fornøyd med denne maskina uansett. Og for prisen så får man mye bang for the buck mener jeg. Pluss toweret er veldig stiligt. JAJA vet ikke hva mer jeg skal si... bare skriv mer om du lurer videre Lykke til Endret 25. oktober 2007 av aiaN Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Takk for svar. Noen andre som har forslag også? Håper på flere svar Skal forresten kunne kjøre WoW, world in conflict, cs1.6 / source bra.... Og kommende krevende spill. =)) - Takk =) Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 ingen flere som ville svare på tråden min? =(((( Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...8B-19C57C5E8283 Ja satt sammen noe på komplett. Yter bra,satt sammen for overklokking. Jeg vill kjørt dette noe rundt dette 24/7. 3.2-3.4GHZ Minne 1000mzh+ CL4. Skjerm ja 22" fra Samsung er bra. http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10406 Endret 25. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Takk veldig for svar der. jeg satt nettopp og laget min egen på komplett. Som sagt er jeg ikke helt oppdatert i hardware fronten, men mekka denne. Så på din og den var litt lik min. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...69-0D5B9CF5AE0E dette er min, men din så veldig fin ut. Jeg var ikke sikker på ram, hovedkort osv. Kommentar snippsat iforhold til min? Jeg vet forresten ikke hvordan man overklokker er det vanskelig? for hvis det er det vil jeg ikke gjøre det Endret 25. oktober 2007 av MasterCard Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Fjern minnet. Dyrere og crucial ballistix er i helt annen klasse. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312367 Hvor bra er det kan du jo lese om i denne posten. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=761199 Ellers ser det bra ut. Kabinett og cpukjøer har du det? Vil nok ikke kjørt med stock kjøling på quad. Bråker og kjøler dårlig. Over klokke til runt 3.0-3.2gzh er ikke vanskelig. Endret 25. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Nei har ikke kabinett og kjøler =) Er de du foreslo god? Noe billigere kjølealternativ enn det du hadde? Og er mitt eller ditt hovedkort best for meg(ytelse / pris, that is)? Og ett siste spørsmål Dette oppsettet, er det bra for andre dagligdagse ting på PC-en? utenom spilling? Fungerer den bra til å se på film med osv...?? Endret 25. oktober 2007 av MasterCard Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Grei og billig cpu kjøler. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314208 Hovedkortet er bra det. Det vil fungere utmerket til alt. Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Ja, men ditt hovedkort er billigere, bør jeg gå for det litt dyrere? eller er ditt bedre i forhold til pris'? Og trenger forresten et lydkort (og kansje en cd-stasjon(?!?) Endret 25. oktober 2007 av MasterCard Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hei igjen folkens. Jeg skrev en post tidligere idag om bærbar pc. Jeg har tenkt litt på det og kansje jeg ikke trenger bærbar. Dermed lurer jeg på om noen kan sette opp et bra oppsett for en kraftig gamer-pc til max en 10-11k. Trenger kansje en ny sjerm også, så hvis noen vil anbefale det også er det bare å si ifra. Men trenger ikke mus, tastatur. Jeg har ikke fulgt med på utviklingen innenfor hardware de siste årene så har ikke så mye peiling. Jeg er selv mest fan av AMD og ATI, men jeg vil ha mest for pengene, så det som gir mest (hvis det er intel og nvidia) ytelse for pengene vil jeg ha. Håper på gode tilbakemeldinger. - Tusen takk =) Vel jeg kjøpte min PC for 9000kr og dog jeg hadde strømforsyning og skjermkort fra før av. Nå vil jeg nevne at skjermkortet får man ikke lenger, men man får noe med liknende ytelse til ca 1000-2000kr. Og strømforsyninga er Tier2 til rundt 800kr. Så man kan kjøpe litt andre ting en det jeg har. Blant annet et mindre og billigere tower. Men ellers så vil jeg si at maskinen er sjokkerende bra hvertfall etter min mening. "Kjører Crysis flytende på Medium nå og ok men litt hakkete på High. Speccs: Intel Core 2 Quad 6600 2.4ghz G0 @ 4.05ghz 450x9 1.3v Coolermaster Gemini II ribbe med en midlertidig 140mm 1000rpm vifte "tempraturer ligger på 33-47" Gigabyte x38-DQ6 BIOS: F5g "har fortsatt crazy cool løsninga på" 2Gigabyte Crucial BalistiX C4 @ 900mhz 4-4-4-12 Sapphire X1800PE 512MB-DDR3 @ 700/1400 "dette er et X1800XTX bios flashet" 1x WD Raptor X 150GB 1x Samsung 500GB Det er inne i et Coolermaster Stacker 832 tower. "driter i hva folk vil si med 4.05GHZ det funker så orker ikke klaging. STABILT THAT IS" Alt dette kjøpte jeg billigt på Amentio.no Anbefaler å handle der faktisk har noen av delene blitt billigere og med et par hundringser tilsammen Når det gjelder hardware så får man ikke Intel X38 kort såvidt jeg vet med nvidia SLI mulighet, bare crossfire. Slå meg om jeg tar feil. Og jeg vil anbefale hovedkoret om man ikke bios update for det gjør klokking ustabilt. Og jeg anbefaler de kommende HD 3xxx kortene til AMD/ATI sterkt. Og barcelona prosessoren til AMD må jeg gi deg lykke til ved å få fatt på. Pluss det er ikke mye spesiell ytelse å hente her "slå meg igjen om jeg tar feil". Er veldig fornøyd med denne maskina uansett. Og for prisen så får man mye bang for the buck mener jeg. Pluss toweret er veldig stiligt. JAJA vet ikke hva mer jeg skal si... bare skriv mer om du lurer videre Lykke til fyfaen du må være god til å klokke da når du greier å komme over 4ghz.. skal vist være vanslig å komme over 4.. Lenke til kommentar
aiaN Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Hei igjen folkens. Jeg skrev en post tidligere idag om bærbar pc. Jeg har tenkt litt på det og kansje jeg ikke trenger bærbar. Dermed lurer jeg på om noen kan sette opp et bra oppsett for en kraftig gamer-pc til max en 10-11k. Trenger kansje en ny sjerm også, så hvis noen vil anbefale det også er det bare å si ifra. Men trenger ikke mus, tastatur. Jeg har ikke fulgt med på utviklingen innenfor hardware de siste årene så har ikke så mye peiling. Jeg er selv mest fan av AMD og ATI, men jeg vil ha mest for pengene, så det som gir mest (hvis det er intel og nvidia) ytelse for pengene vil jeg ha. Håper på gode tilbakemeldinger. - Tusen takk =) Vel jeg kjøpte min PC for 9000kr og dog jeg hadde strømforsyning og skjermkort fra før av. Nå vil jeg nevne at skjermkortet får man ikke lenger, men man får noe med liknende ytelse til ca 1000-2000kr. Og strømforsyninga er Tier2 til rundt 800kr. Så man kan kjøpe litt andre ting en det jeg har. Blant annet et mindre og billigere tower. Men ellers så vil jeg si at maskinen er sjokkerende bra hvertfall etter min mening. "Kjører Crysis flytende på Medium nå og ok men litt hakkete på High. Speccs: Intel Core 2 Quad 6600 2.4ghz G0 @ 4.05ghz 450x9 1.3v Coolermaster Gemini II ribbe med en midlertidig 140mm 1000rpm vifte "tempraturer ligger på 33-47" Gigabyte x38-DQ6 BIOS: F5g "har fortsatt crazy cool løsninga på" 2Gigabyte Crucial BalistiX C4 @ 900mhz 4-4-4-12 Sapphire X1800PE 512MB-DDR3 @ 700/1400 "dette er et X1800XTX bios flashet" 1x WD Raptor X 150GB 1x Samsung 500GB Det er inne i et Coolermaster Stacker 832 tower. "driter i hva folk vil si med 4.05GHZ det funker så orker ikke klaging. STABILT THAT IS" Alt dette kjøpte jeg billigt på Amentio.no Anbefaler å handle der faktisk har noen av delene blitt billigere og med et par hundringser tilsammen Når det gjelder hardware så får man ikke Intel X38 kort såvidt jeg vet med nvidia SLI mulighet, bare crossfire. Slå meg om jeg tar feil. Og jeg vil anbefale hovedkoret om man ikke bios update for det gjør klokking ustabilt. Og jeg anbefaler de kommende HD 3xxx kortene til AMD/ATI sterkt. Og barcelona prosessoren til AMD må jeg gi deg lykke til ved å få fatt på. Pluss det er ikke mye spesiell ytelse å hente her "slå meg igjen om jeg tar feil". Er veldig fornøyd med denne maskina uansett. Og for prisen så får man mye bang for the buck mener jeg. Pluss toweret er veldig stiligt. JAJA vet ikke hva mer jeg skal si... bare skriv mer om du lurer videre Lykke til fyfaen du må være god til å klokke da når du greier å komme over 4ghz.. skal vist være vanslig å komme over 4.. Vel jeg annser meg ikke som en god overklokker, men sitter å looker med forskjellige innstillinger hver dag. Og er fast leser på xtremesystems sitt forum. Vel jeg slang opp et bilde jeg tokk fort før jeg må springe på dass nå. siden jeg hadde prog oppe så. hehe Endret 25. oktober 2007 av aiaN Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 plz ikke gå offtopic Som sagt: ::: : "Ja, men ditt hovedkort er billigere, bør jeg gå for det litt dyrere? eller er ditt bedre i forhold til pris'? Og trenger forresten et lydkort (og kansje en cd-stasjon(?!?)" Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Nei ville kjøpt ABIT IP35 Pro. http://www.xbitlabs.com/articles/mainboard...ro_8.html#sect0 http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=147163 Ja x38 er nyere,men jeg vill gått for dette. Lydkort. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326406 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325549 Skal du poste score aiaN bør bildet virke og du bør gjøre det her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=803633 Endret 25. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
MasterCard Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Må bare si tusen takk til deg SNIPPSAT, hjulpet meg kjempemye.. =) Her er det ferdige oppsettet: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...69-0D5B9CF5AE0E nå gjelder det bare å vente på lønning og håpe jeg får råd til alt =D ellers må jeg kutte ned på noe Tusen takk igjen Forresten :ppp hehehe.... går det ann å få dette billigere fra en annen leverandør enn Komplett? Isåfall håper jeg noen kan si ifra ^^ Btw: er dette kortet like bra? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327331 Tjener noen 100 lapper - Takk =D Endret 26. oktober 2007 av MasterCard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå