Gå til innhold

Linux Mint installasjon

mesha

Anbefalte innlegg

Jeg har både XP og Ubuntu på laptopen. Jeg syns Ubuntu er ok OS, men jeg tror jeg vil like Linux Mint endra bedre mtp at alt er instalert. Jeg har hatt noe kluss med instalasjon av flash og andre ting. (Nybegynner på Linux)

Det jeg lurer på om jeg kan instalere Linux Mint over Ubuntu eller slette Ubuntu på noen slags måte? Eller er det bare til å starte XP og gå på diskbehandling og slette den partisjonen jeg har lagt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har både XP og Ubuntu på laptopen. Jeg syns Ubuntu er ok OS, men jeg tror jeg vil like Linux Mint endra bedre mtp at alt er instalert. Jeg har hatt noe kluss med instalasjon av flash og andre ting. (Nybegynner på Linux)

Det jeg lurer på om jeg kan instalere Linux Mint over Ubuntu eller slette Ubuntu på noen slags måte? Eller er det bare til å starte XP og gå på diskbehandling og slette den partisjonen jeg har lagt?

Ikke slett ubuntudisken i diskbehandling, da kommer du deg ikke inn i ubuntu om du må det.

Regner med at du under installasjonen av mint vil få valg om partisjonering. Du velger manuell, og haker av for at din nåværende ubuntupartisjon skal brukes til mint, og velger at den skal formateres.

Mener at swap'en gjenbrukes automatisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...