mesha Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har både XP og Ubuntu på laptopen. Jeg syns Ubuntu er ok OS, men jeg tror jeg vil like Linux Mint endra bedre mtp at alt er instalert. Jeg har hatt noe kluss med instalasjon av flash og andre ting. (Nybegynner på Linux) Det jeg lurer på om jeg kan instalere Linux Mint over Ubuntu eller slette Ubuntu på noen slags måte? Eller er det bare til å starte XP og gå på diskbehandling og slette den partisjonen jeg har lagt? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Mint ligner mye på Ubuntu, eller? I såfall er det bare å starte installasjonen fra CD-en som vanlig, helt til du kommer til partisjonsoppsettet. Der kan du kjøre «manuelt» oppsett og velge å slette/formatere partisjonen med Ubuntu på. Noe slikt du mente, eller? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har både XP og Ubuntu på laptopen. Jeg syns Ubuntu er ok OS, men jeg tror jeg vil like Linux Mint endra bedre mtp at alt er instalert. Jeg har hatt noe kluss med instalasjon av flash og andre ting. (Nybegynner på Linux) Det jeg lurer på om jeg kan instalere Linux Mint over Ubuntu eller slette Ubuntu på noen slags måte? Eller er det bare til å starte XP og gå på diskbehandling og slette den partisjonen jeg har lagt? Ikke slett ubuntudisken i diskbehandling, da kommer du deg ikke inn i ubuntu om du må det. Regner med at du under installasjonen av mint vil få valg om partisjonering. Du velger manuell, og haker av for at din nåværende ubuntupartisjon skal brukes til mint, og velger at den skal formateres. Mener at swap'en gjenbrukes automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå