Xabi-Alonso Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Heisann lurer bare på om jeg har forspilt de fleste av mine sjanser for å studere på BI ? etter 2 år på elektro + påbyggnings året? Eller har jeg fremdeles mye å velge i ? Lenke til kommentar
minno Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Du får jo generell studiekompetanse på allmennfaglig påbygging, så da kommer du inn på de fleste utdanninger. Bare sørg for å ta 2MX/R1 som studieretningsfag eller som privatist. Dersom du skal søke deg inn på en ingeniørutdanning trenger du i tillegg 2FY / Fysikk 1 og 3MX/R2. Dette kan du også ta som privatist eller som studieretningsfag. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Du trenger vel ikke 2MX for å studere på BI? Vi hadde 1MX eller 1MY i 3. klasse-media, og det er flere fra gamleklassen min som studerer på BI nå. Så lenge du har karakterene til å komme inn, skal det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
minno Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Trenger 2MX/2MY/3MZ for å komme inn på siviløkonom-studiet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Ikke om han/hun velger å starte på bachelor og avslutte med master. Lenke til kommentar
Xabi-Alonso Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 takk for fornuftige svar! Siviløkonom, mastergrad osvosv, regner med det er ganske sikkert at man tjener bedre etter studier som nevnt enn f.eks bare som en vanlig elektriker? Eller er det skivebom? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Denne lønnsdiskusjonen har vel gått 100 ganger her på forumet. Ja, du har en høyere begynnerlønn med master i økonomi enn som elektriker (naturlig nok). Men hvis du skal kun tenke penger så må du også regne med at du har 5 med studier i tillegg noe som gjør at du skal jobbe i ganske mange år før du tar igjen han som begynte å jobbe som elektriker som 19 åring. Men ja, du kommer til å ha en høyere lønnsutvikling og gjør du det bra som kan du tjene veldig mye. Jeg kjenner folk som hadde 1 mill etter 2 år, men også de som fortsatt hadde 400K etter to år. Når det gjelder matematikk så trenger du ikke 2MX for å komme inn, men jeg vil påstå at det er en stor fordel å ha. Økonomi er mye matematikk. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Penger er ikke alt, men synes å høre at elektrikere har ganske god lønn nå for tiden og veldig mye å gjøre. Lenke til kommentar
Xabi-Alonso Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 sant nok det, men jeg vil da foretrekke å kjøre en 2007 mercedes i stedet for en sliten corolla fra 90-tallet f.eks.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå