Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dlink dir 655

Anbefalte innlegg

Hei

nå er det electroworld messe til helga og jeg så at du får dlink dir 655 til 1000 spenn der. Men jeg har undersøkt litt og jeg ser at den begynner å bli gammel nå, og at det står at den ikke har støtte for den helt nye 11.n standareni blant annet hw sin test, er dette riktig, og har det kommet noen nye some rmye bedre og som gjør at det blir et dumt kjøp? For det er tydelig at den gang den kom var den suveren...

takker på forhånd for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er avhengig av bruk.

Dersom du skal bruke den som en ordinær ruter og trenger gigabit nett internt så er den helt ok.

Trenger du den til å kjøre bridge mellom to rutere, så er den gjennomført søppel. En skam at en så ny ruter til den prisen ikke klarer å supportere dette når andre rutere ned i 400,- klassen kan det.

Lenke til kommentar
Hva skal du bruke den til?

Ser at også dinside gav denne toppkarakterer på sin test av produktet i mars i år.

Link til dinside testen 12.mars.2007

Den vil bli brukt av maks 3 PC-er i huset som driver med surfing og kontorarbeid, og jeg som spiller en god del på nettet. Alle er trådløst tilkoblet, og jeg er den eneste med støtte for .n standaren.

er den bra til sånt bruk, og vil jeg måtte gjøre mye konfigurasjoner. nabon har samme ruter så vil disse to forsyrre hvernadre?

Takker for svar :yes:

Endret av Ezzpena
Lenke til kommentar

Iflg Specs så virker den "bra nok" til slik. Men nå er jeg en skeptisk person til DLink.

Om du ser her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=852218

Så virker det som de har sluntra litt på softwaresiden :)

Personlig så ville jeg valgt noe som belkin, linksys eller en av de dyrere modellene til Asus. Grunnen til dette er 3 parts software som:

http://wl500g.info/

http://www.dd-wrt.com/

Lenke til kommentar
Den vil bli brukt av maks 3 PC-er i huset som driver med surfing og kontorarbeid, og jeg som spiller en god del på nettet. Alle er trådløst tilkoblet, og jeg er den eneste med støtte for .n standaren.

er den bra til sånt bruk, og vil jeg måtte gjøre mye konfigurasjoner. nabon har samme ruter så vil disse to forsyrre hvernadre?

Hvis du bare skal ha en ruter som fungerer, uten å bruke mye tid på oppsett, er DIR-655 absolutt å anbefale. Har en slik selv med tre PC-er tilkoblet (to trådløst og én via kabel) og har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Stabilt og bra signal, til tross for at naboene på alle kanter har WLAN, så at naboen din har en lignende vil nok ikke påvirke signalet i større grad. Bare kjør setup-veiviseren med en gang du kobler til ruteren så er alt klart til bruk. Eneste negative jeg har å si er at den kan bli temmelig varm, så sørg for at den får litt lufting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...