Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Automatgearlampe lyser på Omega

Anbefalte innlegg

Min tante har en Omega B 95mod der det lyser en lampe under klokka (Der displayet til kjørekomputer bruker å være)

Det er et tannhjul med et ! inni.

Har ikke sett bilen, men hun forklarte det slik.

Er det feil i girkassa? Eller er det lampa for sportsgir som lyser.

På Astra F lyser det et akkurat likens tannhjul med en S inni når sporty kjøreprogram er aktivert.

Den skal blinke hvis det er feil på kassa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket med et merkeverksted i dag.

Spurte om lampa lyste hvis det var for lite olje og om det kunne være dårlig olje og filter.

De var ikke særlig pratsomme.

Eneste jeg fikk ut av de var at det var service-interval på 90000km på kassa.

Skjønner ikke hvorfor de ikke ville si om lampa lyste ved lavt oljenivå eller dårlig olje/filter.

Eneste som sto i instrukjonsboka var "Feil med Automatgirkassen. Kontakt et autorisert Opel-verksted"

Lenke til kommentar
De var ikke særlig pratsomme.

Enten så er de bare gretne, eller så har de ikke peiling på automatkasser. Jeg har et inntrykk av at kompetansjen på automatkasser ikke er helt på topp rundt omkring.

Har tanta di fått peila olja enda da?

Jeg vil tro at lyset vil slå ut på oljenivå om du først har et sånt lys. Vet du hvor langt den er gått? Kan det være slik at lyset kommer på automatisk når det er tid for service på kassa?

Endret av Dipstick
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Enten så er de bare gretne, eller så har de ikke peiling på automatkasser. Jeg har et inntrykk av at kompetansjen på automatkasser ikke er helt på topp rundt omkring.

Har tanta di fått peila olja enda da?

Jeg vil tro at lyset vil slå ut på oljenivå om du først har et sånt lys. Vet du hvor langt den er gått? Kan det være slik at lyset kommer på automatisk når det er tid for service på kassa?

Nei dette er ikke en service lampe. Hvis dette er en 2,5TD er det ikke peiling på automatkassa men ett nivåhull som på en manuell kasse. Skal ligge akkurat i kanten i Park eller Nøytral. (etter alle gear er kjørt igjennom som nevt tidligere) Også andre opel automatkasser har dette nivåhullet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...